poster

Favoritka

  • Velká Británie

    The Favourite

  • USA

    The Favourite

  • Slovensko

    Favoritka

  • Kanada

    The Favourite

  • Austrálie

    The Favourite

  • Nový Zéland

    The Favourite

Drama / Komedie / Historický / Životopisný

Irsko / Velká Británie / USA, 2018, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cappuccino
    ****

    Škriepenie medzi Emmou Stone a Rachel Weisz ma bavilo sledovať celé dve hodiny a záverečná scéna, ktorá poukázala na individuálne peklá jednotlivých hrdiniek, stála naozaj za to. Favoritka má ale slabší rozbeh a chvíľu mi trvalo, než som pristúpil na hru režiséra a pochopil, že symbolická dráma prevažuje nad komédiou.(28.12.2019)

  • novoten
    ***

    Mohlo jít o kostýmní drama se zápletkou o přiblížení se luxusu, která je se subžánrem dvorních pletich neodmyslitelně spjatá. Snad proto je příběh nezdravého trojlístku dam obohacený o úplnou otevřenost, takže se na místním dvoře nechodí pro vulgaritu daleko, hodně se souloží a zvrací a o obou činnostech se i hodně mluví. Chápu, možná to tak bylo, možná jde o umělecký záměr. Z Favoritky tak ale je místo rafinovaného obrazu jen tuze nepříjemný zážitek, ze kterého se neoklepává zrovna lehce. Byť je ústřední triumvirát zahrán tak dobře, že mi zůstávala ústa dokořán.(21.2.2019)

  • Malarkey
    ***

    Řecký režisér vylítnul z řecké weird kinematografie jako bájný pták Fénix a dostal nabídku natočit něco většího, evropského, z prostředí anglické aristokracie. K tomu dostal na starost tři zkušené herečky, které tu předvádí absolutní bezcharakterní dno a jelikož je sám trošku divnej, pojal to poměrně opulentně. Škoda, že je film tak dlouhý. Být to kratší, asi bych se u této ujetiny nestihl ani nudit. Divných věcí je tu ale tolik, že to co Vám v prvních pěti minutách přijde divné, Vám v poslední půl hodině přijde poměrně běžné. Respektive tak běžné, že na daný záběr budete koukat a v podstatě nehnete ani brvou. Film je v podstatě natolik divný, že jsem u něj přišel o kus lidských emocí. Musel jsem vypít flašku Portského, abych si trošku urovnal myšlenky a vyskočil ze světa šlechty, kde se děje řada odporností a všem to přijde normální. Kvality film nicméně má. Nejvíce na mě, kromě hereckých bezemočních výkonů, zapůsobilo prostředí zámku a originální kamera.(5.2.2019)

  • castor
    ****

    Řecký režisér Yorgos Lanthimos a bizarní a velmi křehké vztahy zase trochu jinak. První půlhodinka je skvostná. Nerozhodná, fyzicky i psychicky zlomená, dětinská a náladová královna Anna, poslední Stuartovna, se zásadními kroky věří rádkyni i přítelkyni na intimní chvilky Rachel Weisz. Mají spolu velmi intenzivní a netradiční vztah. Nabourá ho až ctižádostivá sestřenice Emma Stone, která nejprve dostává rákoskou coby obyčejná služebná, ale svou pílí si chce taky kousek koláče ukousnout. Jenže dosavadní rádkyně (vládkyně) se nehodlá o přízeň s nikým dělit. Od Lanthimose je to zatím nejméně ujetá šílenost, do pokřivené lidské společnosti ale rád dál pálí ostrými. Navíc s velmi dobrou kamerou, kupříkladu s využitím efektu rybího oka. Královský dvůr je prohnilý, mezi postavami to sympaticky jiskří, pánové jsou tu za nadržené podivíny, dámy za vypočítavé mrchy. Jenže pak se to nějak zlomí a nevraživost mezi oběma ženami začíná nudit. Řecký mistr bizarnosti jakoby vyměkl, nikdy nejdeme úplně na dřeň, místo šokování přichází v druhé polovině až takové monotónní pojetí. Krutost a syrovost, stejně jako kroky ve spojitosti s opojení mocí se nabízely. Emoce mi chyběly, provokativní humor zrovna tak. Vlnu tentokrát nejpřístupnější Lanthimos neudělal. Koutky necukaly. Škoda. Oceňované herečky samozřejmě fajn, ale do vzduchu z jejich výkonů určitě neskáču. 70%(24.1.2019)

  • pepo
    *****

    Lanthimosovi to v "mainstreame" svedci. Forma tu totalne prebila obsah, ale komu by to vadilo pri filme tak uzasne nasnimanom, zostrihanom, ozvucenom a zahranaom? Realizacne skvostne osetrena komorna zalezitost o velmi smutnych ale zaroven velmi vtipnych veciach. Ak to v lubovolnej kategorii siahne na Oscary, bude to cena zasluzena. 9/10(17.2.2019)

  • - Spoiler: Vo filme vôbec nie je spomenutý manžel kráľovnej Anne (Olivia Colman), princ George z Dánska, ktorý zomrel v roku 1708. Jeho smrť spolu s úmrtiami ich detí boli hlavnými príčinami kráľovninej depresie. (Astonko)

  • - Spoiler: Scéna, v ktorej je Abigail odhalená od pása nahor, nebola v scenári. Režisérovi to navrhla samotná predstaviteľka Abigail, Emma Stone. (Astonko)

  • - Kameraman Robbie Ryan na pár dní opustil natáčení kvůli smrti svého otce, jeho místo dočasně zastal Stephen Murphy. (Spinelion)