poster

Skokan

  • angličtina

    Skokan

    (festivalový název)
  • angličtina

    The Jumper

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Skokan

    (festivalový název)

Komedie

Česko, 2017, 94 min

Režie:

Petr Václav

Scénář:

Petr Václav

Producenti:

Jan Macola

Střih:

Florent Mangeot
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz2
    *

    Skokan je především film strašně nudný, který by rád byl festivalovým filmem (což Petr Václav se o to snaží vždycky, ale tady se mu to vůbec nepovedlo), bohužel je z toho nakonec takové velké nic. Komedie to není ani omylem, a ten původní nápad o tom, jak cikán jede z Česka do Cannes stopem a snaží se tam uspět, v půlce úplně padne a já měl pocit, že začínám sledovat úplně jiný film s úplně jiným příběhem. Navíc i ta první polovina není nic moc, ten začátek je strašně divně sestříhaný - chvíli je v Česku a následující záběr a už je někde ve Francii. I tak ten začátek ale vypadá, že by to mohlo být zajímavé, za to 1* (a ještě za Godlu, který je dobrý herec), ale nakonec to vůbec zajímavé není. Je to jen další lehce zapomenutelný český film.(30.1.2019)

  • F.W.Colqhoun
    ****

    Ty budeš v Cannes na kruháku kouřit čuráky za pomeranč! Jo, smál jsem se. Ty my řídíme osud, a nebo osud řídí nás? Kolik moudře domluvených plánů nevyšlo a kolik nevyjde! Kolik nesmyslných plánů se vydařilo a kolik se jich ještě vydaří. Antiklimatický road-movie Petra Václava, svobodně kočující územími i žánry, si o zavržení českým publikem koleduje okatě. Zatímco komedie o gádžovských pitomcích jsou zlatým barrandovským fondem (zbytečné jmenovat) a film o holce, která je sice černá, ale snaží se, Václavovi jakž tak prošel alespoň u kritiky, rozvolněné vyprávění o trablech černého vola Evropou vyvolává pobouření a stížnosti na nerealističnost. Cigánský kluk, který měl kliku, prostě vadí. Kdo by chtěl na něco takového koukat? Přitom je to zábava, která by v jiném světě mohla mít pro každého něco. Šlehy zemité současné romské komiky (doporučuji tento neviditelný žánr prozkoumat na YouTube) a slovesnosti se střídají s novovlnnými náladami, vyloženě dokumentaristickými pasážemi i zcela žánrovými prvky. Samorost Julius s tváří Julia Oračka, jehož jméno je na ČSFD uvedeno pouze s zajímavostech, byl fascinující postavičkou už v Cestě ven. Své neherecké hlavní role se zhostil se ctí a je s podivem, že tento cigánský bratr Daniela Craiga váhu celého filmu společně se sporadicky se objevujícím lovcem kurev Zděňka Godly na svých bedrech unesli. Petr Václav makal na filmu obsazeném neherci a kriminálníky určitě jako barevnej. To, že drží pohromadě a jde svým způsobem napínavý film, je vlastně zázrak. Tyhle sochy tady zná každej Říman, ty tady chčijou vodu.(1.7.2018)

  • mira007
    ***

    Osobitý rukopis režiséra Václava je tady samozřejmě znát ( herci z lidu, sociální optika, vše alá dokumentární autenticita, Doudová ), ale tenhle film se mi zdá z jeho filmů divácky " nejatraktivnější". Jednoduchej cikán vyjde z kriminálu a vydá se do KAN na filmový festival, že se chce stát hercem. Pak to přeskočí, že do dramatu, kde se zachraňujou holky nucený k prostituci, takže jdou zachránit lásku hlavního hrdiny Doudovou. Klobouk dolů před výkony herců. PS: Tohle je snad první český film s unsimulated sex?(27.4.2018)

  • xxmartinxx
    **

    I já patřím mezi lidi, kteří se hodně upínají k přání, abysme konečně měli opravdového festovalového filmaře. No tak ho asi máme! Skokan není nic jiného než festivalový film. Nereflektuje realitu ani netvoří realitu vlastní, jde jen o neforemný shluk věcí, co jsou v dobrých festivalových filmech. Pamatuju si, jak mnozí vytýkali reflexi Cesty domů, že se pořád opakuje, že jde o encyklopedii romské tematiky. Jenže pak přišla encyklopedie neuróz Nikdy nejsme samy a teď encyklopedie prázdných festivalových klišé navlečených na špatně vystavenou road movie. Petr Václav je teda asi spíš encyklopedista než režisér a k jeho cti slouží, že to jde považovat už za autentický rukopis. Ale mně to přestává bavit, nebo aspoň zajímat. Ta okázale šponovaná banalita a jímavost, které po mě chtějí, abych v nich hledal víc, než byli tvůrci schopni vytvořit, už jsou silnější než sympatie k dílu, které se tak moc snaží být tím, čím všichni chceme, aby bylo.(13.6.2017)

  • klukluka
    **

    Ten, kdo to označil jako komedii, potřebuje nutně doktora. Asi bych z toho měl depku i tak, ale s pocitem, že tohle měla být komedie, jsem ji měl dvakrát takovou. Miluju filmy a mám rád filmaře, s Petrem Václavem se ale potkat nepotřebuju. Jeho vidění a vnímání světa je mi naprosto cizí. Julius Oračko je úžasnej talent, herecky zvládnul i tenhle náročnej part. Jeho postava mě zaujala, to Václavovo pojetí mě ale dohání k šílenství. Muset takový filmy sledovat tři po sobě, tak do sebe hodím platíčko lexaurinu.(16.2.2020)

  • - Hlavní roli ztělesnil několikrát trestaný Julius Oračko, který hrál menší roli feťáka už ve filmu Cesta ven (2014). Režisér se mu po této první spolupráci rozhodl zasvětit celý film. Produkci se podařilo jej dostat z vězení na podmínečné propuštění v polovině trestu, k jehož výkonu nastoupil bezprostředně po natáčení Cesty ven. To vše jen dva týdny před začátkem natáčení a měsíc před filmovým festivalem v Cannes. (majan)