poster

Skokan

  • anglický

    Skokan

    (festivalový název)
  • anglický

    The Jumper

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Skokan

    (festivalový název)

Komedie

Česko, 2017, 94 min

Režie:

Petr Václav

Scénář:

Petr Václav

Producenti:

Jan Macola

Střih:

Florent Mangeot
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dadel
    **

    Film je hodně zábavný prvních 15 minut, tj. než se hlavní, pro nedostatek přesnějších výrazů použijme slovo hrdina, vydá do KAN. Po těch 15 minut jde o kvalitní komedii o našich mentálně zaostalých negramotných spoluobčanech, to Petr Václav umí dobře. Jakmile se přesuneme do KAN, film se změní v nekompromisní artfilm - tj. skoro nic se tam neděje a všechny scény jsou 3x delší než by měly být. Z filmu mám pocit, že vznikl jen proto, aby se Petr Václav a jeho romští kamarádi mohli podívat do KAN a do Říma za cizí peníze, protože za svoje by si to nemohli dovolit. Pokud jste někdy byli v KAN, Římě nebo Ústí nad Labem, dejte jednu hvězdičku za každé město. Já byl ve dvou z nich, tedy za **.(12.4.2018)

  • rigby
    **

    Komedií bych to opravdu neoznačil. I když trochu černého humoru tam bylo. Nicméně jinak stejně nechápu, proč se točí takovéto filmy vlastně o ničem. Na jedno podívání to stačí, ale není důvod se k tomu vracet podruhé, protože to ve výsledku divákovi nic nedá. V tomto případě i celkem nezajímavý scénář. 2-(1.5.2018)

  • xxmartinxx
    **

    I já patřím mezi lidi, kteří se hodně upínají k přání, abysme konečně měli opravdového festovalového filmaře. No tak ho asi máme! Skokan není nic jiného než festivalový film. Nereflektuje realitu ani netvoří realitu vlastní, jde jen o neforemný shluk věcí, co jsou v dobrých festivalových filmech. Pamatuju si, jak mnozí vytýkali reflexi Cesty domů, že se pořád opakuje, že jde o encyklopedii romské tematiky. Jenže pak přišla encyklopedie neuróz Nikdy nejsme samy a teď encyklopedie prázdných festivalových klišé navlečených na špatně vystavenou road movie. Petr Václav je teda asi spíš encyklopedista než režisér a k jeho cti slouží, že to jde považovat už za autentický rukopis. Ale mně to přestává bavit, nebo aspoň zajímat. Ta okázale šponovaná banalita a jímavost, které po mě chtějí, abych v nich hledal víc, než byli tvůrci schopni vytvořit, už jsou silnější než sympatie k dílu, které se tak moc snaží být tím, čím všichni chceme, aby bylo.(13.6.2017)

  • mira007
    ***

    Osobitý rukopis režiséra Václava je tady samozřejmě znát ( herci z lidu, sociální optika, vše alá dokumentární autenticita, Doudová ), ale tenhle film se mi zdá z jeho filmů divácky " nejatraktivnější". Jednoduchej cikán vyjde z kriminálu a vydá se do KAN na filmový festival, že se chce stát hercem. Pak to přeskočí, že do dramatu, kde se zachraňujou holky nucený k prostituci, takže jdou zachránit lásku hlavního hrdiny Doudovou. Klobouk dolů před výkony herců. PS: Tohle je snad první český film s unsimulated sex?(27.4.2018)

  • dainio
    ***

    Jak totální looser ke štěstí přijde. Nevím, zda tomu přísluší označení komedie. Spíše ne. Dramedy road-movie. Takhle bych to zaškatulkoval. Začátek upoutá. Scény se Zdeňkem Godlou považuji za vůbec nejlepší. Propuštění z vězení. Špatné životní podmínky. Cesta za slávou, úspěchem byla jasná. Cestování stopem? Jasně, proč ne. V čem jsem ale začal mít bordel...je náhlá přeměna, že hlavní hrdina už nechce slávu ale najít svou lásku. Tohle chtělo nějaké scény předtím k dovysvětlení. Ono vlastně od příjezdu do "Kán" se film začíná ubírat větším artem, než řada diváků dokáže strávit. Od toho momentu, je to čistě festivalový snímek, pro úzkou skupinu diváků. Adaptace hrdiny v různých jazykových bariérách je poměrně zvláštní. Zejména u scény v kostele. Také střihy, kdy jakoby něco chybělo. Vážně se mi to těžce hodnotí. Film je velmi sympatický. Dlouhé záběry bez střihu mi lahodí. Výkony všech autentické. Petr Václav prostě nezapře dokumentaristu. Jako výtečnou art scénu považuji scény v klubu, jenž doprovázené vhodně vybraným hudebním doprovodem a vizuálem, dokáží spustit extrovní halucinogenní zážitek, který u nás nemá obdoby. No a abych nekřivdil v žánru, tak skutečně je zde pár scén, které jsou opravdu velmi vtipné a u kterých jsem se vážně zasmál. Jak jsem ale zmínil na začátku, nejedná se o čistou komedii. Já Skokana osobně doporučuji. Akorát je potřeba se na to dívat více umělecky a že je to zejména určené pro festivalové promítání. Btw. hodnocení opět na pováženou, reálně bych to viděl 55 - 59 %.(3.5.2018)

  • - Hlavní roli ztělesnil několikrát trestaný Julius Oračko, který hrál menší roli feťáka už ve filmu Cesta ven (2014). Režisér se mu po této první spolupráci rozhodl zasvětit celý film. Produkci se podařilo jej dostat z vězení na podmínečné propuštění v polovině trestu, k jehož výkonu nastoupil bezprostředně po natáčení Cesty ven. To vše jen dva týdny před začátkem natáčení a měsíc před filmovým festivalem v Cannes. (majan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace