poster

Skokan

  • anglický

    Skokan

    (festivalový název)
  • anglický

    The Jumper

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Skokan

    (festivalový název)

Komedie

Česko, 2017, 94 min

Režie:

Petr Václav

Scénář:

Petr Václav

Producenti:

Jan Macola

Střih:

Florent Mangeot
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dainio
    ***

    Jak totální looser ke štěstí přijde. Nevím, zda tomu přísluší označení komedie. Spíše ne. Dramedy road-movie. Takhle bych to zaškatulkoval. Začátek upoutá. Scény se Zdeňkem Godlou považuji za vůbec nejlepší. Propuštění z vězení. Špatné životní podmínky. Cesta za slávou, úspěchem byla jasná. Cestování stopem? Jasně, proč ne. V čem jsem ale začal mít bordel...je náhlá přeměna, že hlavní hrdina už nechce slávu ale najít svou lásku. Tohle chtělo nějaké scény předtím k dovysvětlení. Ono vlastně od příjezdu do "Kán" se film začíná ubírat větším artem, než řada diváků dokáže strávit. Od toho momentu, je to čistě festivalový snímek, pro úzkou skupinu diváků. Adaptace hrdiny v různých jazykových bariérách je poměrně zvláštní. Zejména u scény v kostele. Také střihy, kdy jakoby něco chybělo. Vážně se mi to těžce hodnotí. Film je velmi sympatický. Dlouhé záběry bez střihu mi lahodí. Výkony všech autentické. Petr Václav prostě nezapře dokumentaristu. Jako výtečnou art scénu považuji scény v klubu, jenž doprovázené vhodně vybraným hudebním doprovodem a vizuálem, dokáží spustit extrovní halucinogenní zážitek, který u nás nemá obdoby. No a abych nekřivdil v žánru, tak skutečně je zde pár scén, které jsou opravdu velmi vtipné a u kterých jsem se vážně zasmál. Jak jsem ale zmínil na začátku, nejedná se o čistou komedii. Já Skokana osobně doporučuji. Akorát je potřeba se na to dívat více umělecky a že je to zejména určené pro festivalové promítání. Btw. hodnocení opět na pováženou, reálně bych to viděl 55 - 59 %.(3.5.2018)

  • mira007
    ***

    Osobitý rukopis režiséra Václava je tady samozřejmě znát ( herci z lidu, sociální optika, vše alá dokumentární autenticita, Doudová ), ale tenhle film se mi zdá z jeho filmů divácky " nejatraktivnější". Jednoduchej cikán vyjde z kriminálu a vydá se do KAN na filmový festival, že se chce stát hercem. Pak to přeskočí, že do dramatu, kde se zachraňujou holky nucený k prostituci, takže jdou zachránit lásku hlavního hrdiny Doudovou. Klobouk dolů před výkony herců. PS: Tohle je snad první český film s unsimulated sex?(27.4.2018)

  • F.W.Colqhoun
    ****

    Ty budeš v Cannes na kruháku kouřit čuráky za pomeranč! Jo, smál jsem se. Ty my řídíme osud, a nebo osud řídí nás? Kolik moudře domluvených plánů nevyšlo a kolik nevyjde! Kolik nesmyslných plánů se vydařilo a kolik se jich ještě vydaří. Antiklimatický road-movie Petra Václava, svobodně kočující územími i žánry, si o zavržení českým publikem koleduje okatě. Zatímco komedie o gádžovských pitomcích jsou zlatým barrandovským fondem (zbytečné jmenovat) a film o holce, která je sice černá, ale snaží se, Václavovi jakž tak prošel alespoň u kritiky, rozvolněné vyprávění o trablech černého vola Evropou vyvolává pobouření a stížnosti na nerealističnost. Cigánský kluk, který měl kliku, prostě vadí. Kdo by chtěl na něco takového koukat? Přitom je to zábava, která by v jiném světě mohla mít pro každého něco. Šlehy zemité současné romské komiky (doporučuji tento neviditelný žánr prozkoumat na YouTube) a slovesnosti se střídají s novovlnnými náladami, vyloženě dokumentaristickými pasážemi i zcela žánrovými prvky. Samorost Julius s tváří Julia Oračka, jehož jméno je na ČSFD uvedeno pouze s zajímavostech, byl fascinující postavičkou už v Cestě ven. Své neherecké hlavní role se zhostil se ctí a je s podivem, že tento cigánský bratr Daniela Craiga váhu celého filmu společně se sporadicky se objevujícím lovcem kurev Zděňka Godly na svých bedrech unesli. Petr Václav makal na filmu obsazeném neherci a kriminálníky určitě jako barevnej. To, že drží pohromadě a jde svým způsobem napínavý film, je vlastně zázrak. Tyhle sochy tady zná každej Říman, ty tady chčijou vodu.(1.7.2018)

  • Gekacuk
    **

    Tak komedie tenhle film opravdu není. Spíš jde o velmi smutný příběh o hledání místa v životě. Dnešek jsem přežil, ale co bude dál? Takhle se však hlavní hrdina neptá. Žije ze dne na den. Jeho sny a představy jsou hodně vzdálené realitě. Film sice obsahuje několik komediálních situací a replik, ale celkové vyznění filmu je (alespoň z mého pohledu) depresivní. Základní linie příběhu je jasná, ale divák se občas může ztratit v detailech - co chtěl režisér říci touhle scénou?, co to hlavní hrdina zrovna dělá a proč?, jsme stále ve Francii nebo už někde jinde? a podobně... Divák by se měl při sledování filmu zaměřit na jeho hlavní poselství, zatím se však mnohdy utápí při hledání odpovědí na tyhle dílčí momenty. Vedlejší role hrají amatéři a to filmu příliš neprospělo. Kamera také není příliš dobrá. Ale je asi dobře, že se takové filmy točí. Divácký zájem je však zřejmě miniální. Petr Václav už natočil lepší filmy. Tak snad příště....(22.12.2017)

  • xxmartinxx
    **

    I já patřím mezi lidi, kteří se hodně upínají k přání, abysme konečně měli opravdového festovalového filmaře. No tak ho asi máme! Skokan není nic jiného než festivalový film. Nereflektuje realitu ani netvoří realitu vlastní, jde jen o neforemný shluk věcí, co jsou v dobrých festivalových filmech. Pamatuju si, jak mnozí vytýkali reflexi Cesty domů, že se pořád opakuje, že jde o encyklopedii romské tematiky. Jenže pak přišla encyklopedie neuróz Nikdy nejsme samy a teď encyklopedie prázdných festivalových klišé navlečených na špatně vystavenou road movie. Petr Václav je teda asi spíš encyklopedista než režisér a k jeho cti slouží, že to jde považovat už za autentický rukopis. Ale mně to přestává bavit, nebo aspoň zajímat. Ta okázale šponovaná banalita a jímavost, které po mě chtějí, abych v nich hledal víc, než byli tvůrci schopni vytvořit, už jsou silnější než sympatie k dílu, které se tak moc snaží být tím, čím všichni chceme, aby bylo.(13.6.2017)

  • - Hlavní roli ztělesnil několikrát trestaný Julius Oračko, který hrál menší roli feťáka už ve filmu Cesta ven (2014). Režisér se mu po této první spolupráci rozhodl zasvětit celý film. Produkci se podařilo jej dostat z vězení na podmínečné propuštění v polovině trestu, k jehož výkonu nastoupil bezprostředně po natáčení Cesty ven. To vše jen dva týdny před začátkem natáčení a měsíc před filmovým festivalem v Cannes. (majan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace