poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Nizozemsko

    The Beguiled

  • Velká Británie

    The Beguiled

Thriller / Drama

USA, 2017, 93 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Filmmaniak
    **

    Původní film z roku 1971 není žádný zázrak, ale zpracovaný je přesto o dost lépe. Je podstatně bohatší dějově, z hlediska vykreslení postav a obsahuje i mnohem více napětí, konfliktů mezi postavami a odvážnějšího sexuálního pnutí. I závěr měl lépe zpracovanou pointu. V nové verzi se režisérce především nepodařilo natočit film více z pohledu jeho ženských postav, což byl patrně záměr, a pak přenést do současné doby jeho atmosféru staropanensky prudérního dívčího internátu, v němž se najednou objevilo zakázané pokušení v podobě pohledného muže, kvůli čemuž si diváci snímek zřejmě mylně pletou s černou komedií a reagují na něj smíchem. Příběh je oproti původní filmové verzi plytký a řídký, motivace postav nejsou dostatečně zřetelné a ani to hvězdné obsazení ani zdaleka nekope první ligu.(11.7.2017)

  • Jhershaw
    ****

    Začnu tím, co mě uchvátilo nejvíc - a to byly, překvapivě, ony krátké záběry nádherně nasvícených přirodních scenérií. Mělo to nějaký smysl? Asi ne, ale hezky se na to koukalo. A jak si to po sobě čtu, ta věta by se dala aplikovat na celý film. Jak píše Pomo, dějově řídké a diváci se smějou na místech, kde nevím, jestli S.C. ten smích plánovala. Těch dvou hodin nelituji, ale znova bych se na to nepodíval. 70 %(6.7.2017)

  • Vědma
    *****

    Chápu vlažná hodnocení, ale já na tomto filmu neshledávám žádnou chybu. To co Sofia chtěla filmem říci, řekla podle mě dokonale. Absence hudby, barev - vizuál jemně kolorované sépiové fotografie a zdrženlivé jižanské krásky ve světlých šatech - a pod povrchem láva. Nikol Kidman se vrátila z Cold Mountain v roli jemné, ale silné ženy (odvaha je dělat v danou chvíli co je třeba) a Elle Faning se našla zase v roli malé kurvičky. Ne Oklamaný, ale Oklamané.(9.8.2017)

  • Kaka
    ***

    Sofia Coppola vždycky spoléhala spíš na emoce než na historickou epiku a v tomhle osobním příběhu ženských pohnutek a pocitů je to nejinak. Odpovídá tomu délka, příběh i filmoví hrdinové, jimž dominují především Kidman a Dunst. Farrellův charakter má uprostřed filmu všechno v hrsti a pak začně dělat nepochopitelné a nelogické (scénáristické) chyby. Vzhledem k velmi pozvolnému stupňování příběhu to působí jako pěst na oko. Jinak samozřejmě tradičně super kamera, jak se u historáku sluší a patří. Nelze se však ubránit pocitu, že některá interakce hlavních hrdinů vypadá, jako když Coppola natočila v jedničkách devadesátkovým způsobem devatenácté století.(1.10.2017)

  • Dzeyna
    ***

    Tohle je celkově o ničem. Ženské zastoupení vybráno naprosto hvězdně a tak, že by uchvátilo asi každého chlapa, ale to nestačí. Colina sice moc nemusím, ale sem se hodil výborně. Atmosféra je taky ucházející, i když by bylo vhodné tam zakomponovat i něco veselejšího. Když se nad tím člověk zamyslí, tak je těžké určit zda se jako ku** chová on či ony. Nicméně závěr s houbami bylo velmi elegantní řešení, které se hodilo hlavně dobově.(3.10.2017)

  • - Sofia Coppola se rozhodla využít formátu 1,66:1, aby dosáhla pocitu klaustrofobie. (Stoka)

  • - Počas nakrúcania mali tvorcovia k dispozícii lektora historickej rekonštrukcie občianskej vojny. Dohliadal na presnosť pri podávaní základnej zdravotnej pomoci tej doby. (classic)

  • - Film bol natočený s 35 mm kamerou. (Paldiny)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace