poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Nizozemsko

    The Beguiled

  • Velká Británie

    The Beguiled

Thriller / Drama

USA, 2017, 93 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    *

    Když si partička krutě zanedbávaných a notně zduřelých jižanských panen pořídí nového zahradníka v podobě fešáckého unionistického zběha, je to mlaskání slyšet až v Savahah, prokrvené dusno by se dalo krájet a schyluje se buď k pořádné hromadné mrdanici nebo ke vzájemnému kundímu psychoklování. Výsledkem je však v tomto případě unylý zbytečný sračkovitý rymejk bez čehokoliv a o ničem, v němž se schýlilo akorát tak k šesti skupinovým motlidbám, čtyřem hromadným večeřím, dvěma hudebním produkcím, okopávání záhonů, nějakému tomu vyšívání deček, první pomoci, druhé pomoci a finální pomoci, prokládaných bandou vzdychavého očumování tentokráte mimořádně slizkého Kolína, který ve srovnání s Klintovým machistickým šarmem působí jako přiteplený jeliman, co se stará akorát o to, jestli má ve vlasech dost gelu. Nulový spád, nulový děj, nulová dramatizace, nulová atmosféra, prostě jen hodina a půl ploché kostýmní nudy a toporně otravné strojenosti jižanského bontonu s profláklýma držkama. A tak jediným společným prvkem s původní solidně zdramatizovanou, atmosférickou a místy až mrazivou Istvůdovkou je opět vskutku hororové osazení té pičí farmy, kde by nepedofilní, alespoň trochu estetický heterák rozhodně neměl do čeho píchnout. Kolín si oproti Klintovi věru nijak nepolepšil a opět má kromě bonusového čokoládového babochlapa k dispozici pouze tři škaredé děti, dvě obskurně ohavné juniorky a jednu už kapku zteřelou a žluklou škebli. Ale ani on, stižen patrně těžkým válečný traumatem, nezaváhá, trefí rovnou do hnědého a před svou krásnou, esteticky vyváženou, něžnou a zkušenou pravačkou dá raději přednost Dunstce, která by z fleku mohla xichtem plašit masařky. Úchyl jeden!(5.10.2017)

  • Morholt
    ***

    Hezké obrázky a pokud jde o osazenstvo a celkovou atmosféru dívčího ústavu, tak nemohu mít námitek. Líbila se mi i ta jemná paseka, kterou svým příchodem způsobil unionistický voják a casting na čele s Kidmankou neměl chybu. Jenže marná sláva, z mého pohledu to bylo úplně o ničem. Místo nějaké stupňující se řevnivosti mezi děvčaty, které si voják vodí na provázku, přišlo.........co vlastně přišlo? Spíš mi připadalo, že Coppola se do nějakých složitějších psychologických hrátek bála šlápnout a tak přešla rovnou ke zvratu, který měl jasně vytyčené koleje. A to je docela škoda. Kouknout se na to dalo, ale dějová absence je tady až příliš znatelná. 50%(1.10.2017)

  • Avathar
    ****

    Ja teda dosť čumím, že mnohí píšu, že sa na niektorých scénach smial takmer celý sál. Teda, keď som na THE BEGUILED bol v kine, nesmial sa nikto - naopak, mal som pocit, že divákov film celkom vtiahol. Iste, niekoľko jemne čierno-humorných momentov sa našlo, ale išlo o jasný tvorcovský zámer a rozhodne to neboli scény, pri ktorých by som sa mal chlámať na celé kino. To len taká poznámka na okraj. THE BEGUILED sa mi páčil. Komorná a hutná dráma so skvelými hercami. Úžasná atmosféra južanskej Ameriky, nádherná práca so svetlom, delá duniace z ďalekých bojísk... paráda. Škoda, že na psychológii postáv režisérka nezapracovala viac, prospela by aj lepšia gradácia. Ale rozhodne ide o podmanivý zážitok, čím viac nad ním premýšľam, tým viac sa mi pozdáva. Celkom verím, že si to Sofia nakrútila presne tak, ako chcela. Uvidíme, čo povie druhá projekcia.(14.7.2017)

  • RUSSELL
    ***

    Film díky přívětivé stopáži nemá moc čas, aby nudil, ale na druhou stranu mi přišel dosti tuctový. Prostě jednohubka, kterou jsem si tu hoďku a půl docela užíval, ale nic moc ve mně nezanechala. Hlavní silou snímku je jednoznačně hvězdný herecký ansámbl, díky němuž film stojí za zhlédnutí, příběhově to ale bůhví jak strhující nebylo. Pár překvapivých scén tam sice bylo, ale nic, co by ráz filmu dokázalo strhnout k něčemu působivějšímu. Chápu, co bylo pointou a smyslem příběhu, nepřijde mi to však natolik silné, abych si z toho odnesl něco víc, než jen pocit ze slušného filmu, který už ale nikdy nepotřebuji vidět znovu. To si místo toho raději pustím Misery.(8.10.2017)

  • misterz
    ***

    Opäť sa mi raz potvrdilo, že sa Sofia Coppola od jej Strateného v preklade (2003) nikam neposunula. Stále stavia na rovnaké karty a stále robí tie isté chyby. Samozrejme ide o chyby tak, ako ich vidím ja, nerád by som sa niekoho dotkol. Vizuálne znovu ohromujúce, podobne ako napr. pri jej Márii Antoinette (2006), no vzhľadom na svoju úbohú obsahovú stránku a chabé vykreslenie postáv s ich jednaním, to bolo opätovne zbytočne prispaté a komótne, čo malo za následok obrovskú nudu, kde jediným rozptýlením bola len oku lahodiaca výprava, kostýmy a predovšetkým pekná kamera s umným využívaním svetla a tieňa. No to sa mi po chvíľke zunovalo a tak som nutne upadol do akéhosi zvláštneho stavu letargie, s občasným rozptýlením v podobe chlípneho Farrella alebo pohľadov nažhavených a už dlho neukojených slečiniek. Niečo zaujímavejšie prišlo až v poslednej tretine, ale to už som bol taký otrávený, že jediné na čo som sa dokázal tešiť bol skorý koniec. Veľmi slabý priemer s pocitom nadhodnotenia. 50/100(10.10.2017)

  • - Film bol natočený s 35 mm kamerou. (Paldiny)

  • - Většina scén se točila na louisianském sídle Madewood Plantation House. (Sfinkter)

  • - Film bol natočený za 26 dní. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace