poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Velká Británie

    The Beguiled

Drama / Historický

USA, 2017, 94 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    OK, nádherný obrázky, skoro tableu vivant, fantastický přirozený svícení, charismatický cast, ale já se ptám: PROČ? Existuje pro to hezké slovo - všechno v tomhle filmu je "underwritten". Charaktery i příběh, který se kupředu pohybuje prostřednictvím prudkých zvratů v náladě jediného mužského charakteru. Chápu, že Sofinka chtěla obrátit perspektivu, ale nepodařilo se jí to. Oklamaný / Oklamaná / Oklamané jsou totiž příliš prázdné na to, aby nabídli/y materiál k subverzi. Nakonec to nejlíp vystihla jedna americká divačka, která při odchodu z canneského Palais de Cinema utrousila: COMPLETELY USELESS. Souhlas.(27.5.2017)

  • silentname
    ****

    Celkovo som s filmom spokojný. Má to nejaké problémy? Niečo by som našiel, ale rozoberme si najprv pozitívne stránky filmu. Vyzerá to veľmi dobre, výprava je skvelá, osvietenie filmu vynikajúce a rovnako aj hudba a hudobné časti, keď nám dievčatá hrajú na nástroje a spievajú. Colin Farrell sa do svojej role doslova vžil a podáva podľa mňa výborný výkon. A uvidíme aj jeho príjemnú a láskavú stránku, no súčasne aj tú druhú, nebezpečnú a desivú. A vie v oboch prípadoch budovať atmosféru. Oona Laurence ako Amy je vynikajúca. Toto je ďalšia skvelá rola, do ktorej bola obsadená a patrí medzi moje najobľúbenejšie postavy. Dobre sa na ňu pozerá a mám pocit, že svoju postavu predáva veľmi dobre. Ostatní sú podľa mňa tiež dobrí. Minimálne ako herci. Čo sa týka postáv, tak nemôžem povedať, že niektorým rozhodnutiam Edwin úplne rozumiem a napriek skvelému výkonu Elle Fanning, tak jej postava je pre mňa jemne otravná a má hlášky, kde som prevracal očami. No najväčším problémom filmu je podľa mňa jeho tempo. Jeho druhá a tretia tretina sú skvelé a dávajú tomu väčšieho ducha, no prvá časť je strašne rozvláčna a pomalá. A sediac v kine som mal z filmu pocit, že trval minimálne 2 hodiny, pričom to bolo 94 minút. A to nie je dobrý signál. Ako celok hodnotím film kladne a som s ním spokojný a myslím si, že stojí za to ho vidieť. Zvážte si pre a proti a rozhodnite sa sami. Hodnotenie: B(19.7.2017)

  • sidonka
    *****

    Osobně mám o čem přemýšlet. Navzdory jisté povrchnosti a chybičkám v dramatu dávám palec nahoru a musím říci, že mě zaujal zejména otázkami vyvolanými po zhlédnutí filmu. Přeji filmu úspěch a doporučuji ho zejména ženskému publiku, neboť z dámského úhlu a pro ně byl primárně natočen. Oklamaný má kromě svých kvalit dvě slabiny. Kámen úrazu tohoto filmu je ZÁMĚRNÝ humor, kteří mnozí rozchechtaní diváci brali jako scénáristickou a režijní chybu. (Ovšem šlo o artové, náročnější publikum, diváci v běžném kině na to možná budou reagovat jinak). Kontroverzní Coppola často rozdělovala publikum na dva tábory a tak je tomu i v tomto případě. Sama ještě před uvedením do distribuce říkala, že natočila černou komedii, žádnej hororovej thriller, ale dramatický příběh o charismatickém vojákovi, který svojí přítomností naruší pořádek v klidném domě, obývaném opuštěnými ženami. Režisérka a scénáristka v jednom zná ženské hrátky, slabiny, rivalitu, žárlivost a dělá si z nich půvabnou legraci. Druhá slabina je, že film nikdy nenabere strhující napětí, prudký spád, pořádnou jízdu ani dramatický var. Jak se při tomhle příběhu podařilo nechat film bez tlaku a nechat ho spíše stále jen pomalu plynout? Právě černý humor zde šel i v nejtěžších situacích úmyslně do nadlehčujících vtípků. Bohužel právě na úkor dramatičnosti a hloubky, což filmu u části diváků zlámalo vaz. Chybičky vynahrazuje například nádherný estetický vizuál, ať už přírody, domu nebo kostýmů. – A i přes ony jisté nedokonalosti film opravdu nezatracujme. Je o moci mezi muži a ženami v extrémních situacích a o tématech, která nikdy nezestárnou a z mezilidské interakce nevymizí. Jsem ráda, když po opuštění kina mám o čem diskutovat a nechat v sobě "prožité události" ještě i druhý den doznívat. Na film půjdu ještě jednou, už pro to, že při druhé projekci si prý všimneme více vrstev a spousty detailů, věcí které jsme možná původně přehlédli nebo jejich význam nepochopili. – Jak už anotace napovídá, děj se odehrává během občanské války…(12.7.2017)

  • Vančura
    ****

    Skvělá věc, která mě hodně bavila. Podobnost se SMRTÍ PANEN je myslím nepřehlédnutelná, a našly by se zde asi i další jednotící motivy s předchozí režisérčinou tvorbou. V tomhle smyslu mám její filmy rád, protože člověk už tak nějak předem tuší, co od nich může čekat. Tady mě asi nejvíc bavila vizuální stránka (ten film je už od úvodních titulků jednou velkou pastvou pro oči) a herecké výkony - všichni do jednoho jsou skvělí a přesvědčiví. Ano, nezastírám, že prostinký děj chvílemi nudil i mě, ale jako celek se mi to líbilo, a mám strašnou chuť ten film číst hodně symbolicky, řekněme jako určité podobenství o zániku mužnosti a nastolení vlády kastrujícího feminismu. Chvílemi je to nečekaně vtipné, ovšem pocity po závěrečném rozuzlení jsou spíše nejednoznačné (btw. škoda názvu filmu, který podle mě dává předem tušit, jak to dopadne) - čeho jsem to právě byl svědkem? mám chuť se ptát. A skončilo to tedy dobře, nebo nějak jinak? Myslím, že tenhle film se dá v hlavě převalovat dlouho, a to se mi na něm líbí. P. S. Starší verzi s Eastwoodem neznám a dozvěděl jsem se o ní až po zhlédnutí této nové verze.(16.7.2017)

  • Marius
    *****

    Pozerám, že môj názor na film sa začína čoraz viac vzdaľovať od našej tzv. CSFD elity, ktorá rieši v súvislosti s Coppolovej filmami úplne nepodstatné veci (eufemizmus pre kokotiny) ako dej a tak podobne. Sofia Coppola predsa bola vždy o atmosfére, herectve, pocitoch, problémoch v komunikácii postáv a perfektných obrázkoch a ak od nej po toľkých filmoch čakáte nejakú hutnú epiku, ste naivní. Tento film urobil Philippe Le Sourd a jeho osvetľovač, lebo takto krásne mäkko nasvietné interiéry som asi ešte nevidel a naozaj to pripomínalo rozpohybovanú galériu (Tommy987™) a herečky, z ktorých to svetlo robí priam renesančných anjelov až kým nevystrčia rožky. Z hercov by som vypichol asi výkon Kirsten Dunst lebo tá tu predviedla zas inú polohu ako v ostatných Coppolovej filmoch a myslím že prehrala aj Kidmanku, ktorá je tu tak trochu stále Kidmanka. Elle Fanning si tú naivnú nádržku fakt užívala a bolo to poriadne vidno; ak to dievča bude pokračovať vo výbere takýchto filmov, do desiatich rokov bude herecká extratrieda. Takže za atmosféru, obrázky, nasvietenie, Kirsten a Elle u mňa 9/10.(17.7.2017)

  • - Strihačka filmu Sarah Flack robila zábery za pochodu, strihala už počas nakrúcania. (classic)

  • - Herečka Nicole Kidman sa počas prípravy na rolu Marthy naučila ako obväzovať rany, dokonca tiež vyšívať. (classic)

  • - Režisérka Sofia Coppola sa inšpirovala pri nakrúcaní portrétmi z doby občianskej vojny, a taktiež dievčenskými skupinovými fotografiami, ktoré v 70. rokoch priviedol na svet fotograf z Tennessee, William Eggleston. Inšpiráciu našla tiež v Polanského historickej dráme Tess (1979), horore Misery (1990) a Hitchcockových snímkach, kde sledovala prácu s napätím. Navyše sa nechala počuť, že pôvodný film z roku 1971 ani nevidela a k tomuto sa dostala cez svoju kamarátku a výtvarníčku Anne Ross. (classic)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace