poster

Oklamaný

  • USA

    The Beguiled

  • Slovensko

    Oklamaný

  • Velká Británie

    The Beguiled

Drama / Historický

USA, 2017, 94 min

Režie:

Sofia Coppola

Předloha:

Thomas Cullinan (kniha)

Scénář:

Sofia Coppola, Irene Kamp (původní scénář), Albert Maltz (původní scénář)

Hudba:

Laura Karpman

Střih:

Sarah Flack

Scénografie:

Anne Ross

Kostýmy:

Stacey Battat
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    **

    Takže už se nám tady remakůjí i filmy, které kdovíjakou stopu v historii nezaznamenaly a o horory se nejedná. To už to s tím Hollywoodem jde teda pěkně z kopce, když je líný i tvořit zajímavé scénáře. No ale budiž. Oklamaný verze o 46 let později je špatenka. Na co si jen vzpomenu je značně horší. Kdybych neviděl původní snímek, tak bych postavám jejich motivace asi jen hodně těžko uvěřil. Dopoledne se koukat na přesvědčivého Clinta a večer sáhnout po nevýrazném a slizkém Colinovi taky není nic z čeho by měl být divák navětvi. Ženské osazenstvo to odneslo nejméně. Nicole se snaží seč jí síly stačí, ale i její předchůdkyně mě do role seděla o malinko víc. Vrchol totáního zmaru přinášejí odfláknuté klíčové scény a to nejen závěrečná pointa, ale hlavně klíčová erotická scéna po které má následovat pád ze schodů. Prostě tuhle verzi určitě nebrat a ať si říká kdo chce co chce, Sofia není její tatínek ani náhodou. 35%(4.10.2017)

  • Marius
    *****

    Pozerám, že môj názor na film sa začína čoraz viac vzdaľovať od našej tzv. CSFD elity, ktorá rieši v súvislosti s Coppolovej filmami úplne nepodstatné veci (eufemizmus pre kokotiny) ako dej a tak podobne. Sofia Coppola predsa bola vždy o atmosfére, herectve, pocitoch, problémoch v komunikácii postáv a perfektných obrázkoch a ak od nej po toľkých filmoch čakáte nejakú hutnú epiku, ste naivní. Tento film urobil Philippe Le Sourd a jeho osvetľovač, lebo takto krásne mäkko nasvietné interiéry som asi ešte nevidel a naozaj to pripomínalo rozpohybovanú galériu (Tommy987™) a herečky, z ktorých to svetlo robí priam renesančných anjelov až kým nevystrčia rožky. Z hercov by som vypichol asi výkon Kirsten Dunst lebo tá tu predviedla zas inú polohu ako v ostatných Coppolovej filmoch a myslím že prehrala aj Kidmanku, ktorá je tu tak trochu stále Kidmanka. Elle Fanning si tú naivnú nádržku fakt užívala a bolo to poriadne vidno; ak to dievča bude pokračovať vo výbere takýchto filmov, do desiatich rokov bude herecká extratrieda. Takže za atmosféru, obrázky, nasvietenie, Kirsten a Elle u mňa 9/10.(17.7.2017)

  • novoten
    ***

    Hodinové čekání na vrchol, který za hodinové čekání rozhodně nestojí. Spousta kradmých pohledů, upřímné zvědavosti a potlačovaných emocí totiž odedře černou práci pro gradaci, která mi přišla jak z jiného, podstatně méně povedeného filmu. Odpovědi na otázky, které mě zajímaly nejvíc, zůstaly schované v tichých ženských postavách. Sofia Coppola definitivně ztrácí svoji nezaměnitelnost.(20.11.2017)

  • venison
    ***

    Na historické drama „Oklamaný“ jsem se hlavně díky hvězdnému obsazení (Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Elle Fanning) velmi těšila.. Historické kostýmy a výprava byli skvělé, zamlžená atmosféra ponurého venkova a potemnělého domu jsou super, jen ten příběh je tak trošku víc nevýrazný.. Přijde mi, že hlavní hrdinové se tam tak nějak plácají a poflakují.. Nedojde k žádným větším emotivním nebo rozechvělým scénám (asi to tam je, ale mou citlivou strunu to nijak zvlášť nerozeznělo).. Herecké výkony jsou hodně mdlé a potlačené.. Naprosto jsem nepochopila název filmu v souvislosti s dějem.. I když je „Oklamaný“ na dnešní dobu spíše kratším filmem, čas při sledování se neskutečně vleče.. Chybí mi jakákoliv gradace děje.. Sofia Coppola se snaží seč jí síly stačí, ale mne zatím žádným jejím počinem, který jsem viděla, hlouběji do děje nezatáhla.. Kam se hrabe např. na skvělý film „Misery nechce zemřít“ s obdobnou „vězeňskou“ tematikou.. Budu si muset pustit Eastwoodovku z ´71 na spravení chuti :-)(9.11.2017)

  • hygienik
    *****

    Som nadmierru spokojný. Elle tu opäť raz zahrala dobre. Všetky ženy hrali v rámci minima priestoru, čo im film poskytoval, excelentne. Colin mohol lepšie podať svoj hnev. Výborne tu boli vykreslené 2 konflikty - kresťanská láska vs. strach z nepriateľa a cudnosť vs. libido. Chtíč a strach sa dali krájať. Skvele boli komponované nielen zábery v exteriéri ale aj v interiéri (večerná modlitba). Dej mi tu paradoxne vôbec nechýbal, čo ma samého prekvapuje.(13.7.2017)

  • - Počas nakrúcania mali tvorcovia k dispozícii lektora historickej rekonštrukcie občianskej vojny. Dohliadal na presnosť pri podávaní základnej zdravotnej pomoci tej doby. (classic)

  • - Strihačka filmu Sarah Flack robila zábery za pochodu, strihala už počas nakrúcania. (classic)

  • - Většina scén se točila na louisianském sídle Madewood Plantation House. (Sfinkter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace