poster

Srdce temnoty: režisérská apokalypsa (festivalový název)

  • USA

    Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse

  • Austrálie

    Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse

  • Kanada

    Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse

  • Velká Británie

    Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse

Dokumentární

USA, 1991, 96 min

  • curunir
    ****

    ,,FILM, KTORÝ FRANCIS ROBÍ, JE METAFOROU CESTY DO VNÚTRA ČLOVEKA." __ Aj napriek rôznym zaujímavostiam, ktoré sa dnes dajú o nakrúcaní filmov vypátrať, je Coppolova režisérska apokalypsa skvelým spätným exkurzom do - na všetkých frontoch - nesmierne náročného nakrúcania, ktoré bolo napokon dotiahnuté do úspešného konca a dočkalo sa náležitých ocenení. Iba ma prekvapuje, ako viac menej prvoplánovo (najmä v záverečnej strihovej sekvencii samotného filmu), ukončil Coppola záver, keď sa ním už toľko zaoberal. (218. hodnotenie, 26. komentár k filmu)(22.3.2015)

  • lamps
    *****

    Každý fanoušek ví, že Apokalypsa nevznikala snadno. Problémy dané již okázalostí a náročnými filozofickými přesahy námětu ještě zvýrazňovaly přírodní podmínky, občanská válka zuřící nedaleko natáčecích lokací, hvězdné manýry Marlona Branda, infarkt Martina Sheena a především neústupná osobnost režiséra Coppoli, který si v průběhu 238 dní trvajícího natáčení prošel svou vlastní filmařskou i duševní apokalypsou. Dokument výborně zachycuje všechny zmíněné aspekty problémovosti, přičemž je ozvláštňující osobním přístupem hlavního vypravěče, Coppolovy manželky Eleonor, která manželův pád na pokraj zoufalství a neustálých pochybností sledovala dennodenně z první řady a zasloužila se tak o ohromnou autenticitu celého projektu, jenž je dodnes nejvýmluvnější studií diktátorského a zároveň desítkami vnějších i vnitřních faktorů podmíněného režisérského řemesla. A jelikož je Apocalypse Now jedním z nejlepších filmů všech dob, výpovědní hodnota dokumentu se automaticky zdvojnásobuje...(19.10.2016)

  • Hejtmy
    ***

    „My film is not a movie. It's not about Vietnam. It is Vietnam.“ Dobrý dokument o výborném filmu. Jelikož jsem o natáčení Apokalypsy už hodně četl, nic moc nového jsem se nedozvěděl, ale s obrazem byly přeci jen některé informace zajímavěji podané. Jen mě mrzí, že dokument je velmi korektní verzí příběhu o natáčení, trochu přitvrdit (např. v otázce užívání drog na place a konfliktů mezi aktéry), by rozhodně neškodilo. Na druhou stranu by asi muselo jít o pohled zvenčí, protože Coppolova manželka by těžko s klidem vyprávěla o tom, jak Francisova mysl naplněná koksem nutí postavy pronášet místo scénáře texty písní The Doors... 70 %(12.10.2015)

  • kaylin
    *****

    Krásná ukázka toho, že když má vzniknout něco velkého, je potřeba pro to něco obětovat. Nejen Francis Ford Coppola v tomhle případě šel přes neskutečné překážky, šel do velkého rizika, ale všichni, kdo s ním na filmu dělali a vydrželi dlouhé natáčení, si zaslouží poklonu. Dílo, kterému dali vzniknout, ale stojí za to. Stejně jako tento dokument o jeho natáčení.(26.2.2016)

  • Matty
    *****

    Mimořádná přitažlivost tohoto dokumentu není dána jenom spletitými okolnostmi vzniku Apokalypsy, ale také výrazným osobním vkladem Coppolovy manželky Eleanor. Její otevřený komentář si krom maniakálních proporcí celého projektu všímá také čehosi znepokojujícího na Coppolovi samotném. Objevování temných zákoutí duše po vzoru Conradova Srdce temnoty, přítomného zde také díky ukázkám čtených jiným sebevědomým tvůrcem, Orsonem Wellesem, je možná ještě působivější než v případě Apokalypsy, kde autentický civilní nádech chyběl. K diskuzi nad dokumentaristickou etikou vybízí použití nahrávek pořízených bez Coppolova vědomí. Právě ony ovšem nejlépe poukazují na víru v neohrozitelnost „náčelnické“ pozice režiséra, již Coppola propadnul a neplánovaně tím napodobil plukovníka Kurtze. Člověk se až diví, že vypjaté natáčení neskončilo rituální vraždou. Velmi vážně pojatý dokument odlehčuje lehce přibarvené vyprávění Johna Miliuse a pár stěží uvěřitelných historek, které dokazují, že sebevětší množství drog a alkoholu nemusí být při natáčení nutně překážkou. Pohnutý vznik Apokalypsy ostatně vyvrací celou řadu mýtů, například ten o herci coby nejdůležitější osobě na place (s odůvodněním, že ho po týdnu natáčení nemůžete vyhodit). Harvey Keitel by mohl vyprávět. 90%(26.9.2009)

  • - Název filmu je narážkou na román Heart of Darkness (Srdce temnoty) od polského anglicky píšícího spisovatele Josepha Conrada, který byl hlavní inspirací pro Apokalypsu. V tomto románu se námořník vydává po řece Kongo do vnitřní Afriky, aby tam našel Angličana, ze kterého se stal náčelník divochů. (gjjm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace