Reklama

Reklama

Srdce temnoty: režisérská apokalypsa

(festivalový název)
  • USA Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (více)

Obsahy(1)

Dokument o udalostiach pri nakrúcaní filmu "Apocalypse Now", o Coppolovom boji s prírodou, vládou, hercami a samým sebou. Obsahuje aj filmy tajne nakrútené Elanor Coppolovou, Francisovou manželkou. (matriosa)

Recenze (59)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Zákulisní příběh jednoho z nejvíc ceněných filmů všech dob ho dělá ještě o chlup šílenějším a odkrývá jako jedno velký riziko. Adaptaci díla J. Conrada, která se málem dočkala vize od jmen jako Welles či Lucas, nakonec jako “idiodyssey” převzal úspěchem opojený, ambiciózní a nezastavitelný Coppola. Ten pak čelil všem možným stressům a děsům, failu pozérství, proces vyžadoval neustálý krizový management, pro mnohé účastněné bylo natáčení APOCALYPSE NOW (neboli APOCALYPSE WHEN?) svým způsobem i prožitím si postav a děje. A jste-li geek anebo ne, tohle je rozhodně ten film o filmu, co stojí za to promítnout si po filmu (před případnou přeprojekcí). ”I tell you from the bottom of my heart that we are making a bad film. This film is a $20 million disaster. Why won’t anyone believe me?” ()

nascendi

všechny recenze uživatele

Mimoriadne zaujímavý a užitočný film o filme. O filme s veľkým F, ktorého nakrúcanie bolo v niektorých momentoch porovnateľne dramatické, ako to, čo sa nakoniec objavilo na plátne. Momenty z nakrúcania i rozhovory a vyjadrenia sú veľmi cenným príspevkom k pochopeniu tohto gigantického diela, odhaľujú hľadanie, improvizáciu, prirodzený výber z niekoľkých možností a celý proces umeleckej tvorby. V tomto prípade až ľutujem, že odmietam hodnotiť dokumentárne filmy. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Mimořádná přitažlivost tohoto dokumentu není dána jenom spletitými okolnostmi vzniku Apokalypsy, ale také výrazným osobním vkladem Coppolovy manželky Eleanor. Její otevřený komentář si krom maniakálních proporcí celého projektu všímá také čehosi znepokojujícího na Coppolovi samotném. Objevování temných zákoutí duše po vzoru Conradova Srdce temnoty, přítomného zde také díky ukázkám čtených jiným sebevědomým tvůrcem, Orsonem Wellesem, je možná ještě působivější než v případě Apokalypsy, kde autentický civilní nádech chyběl. K diskuzi nad dokumentaristickou etikou vybízí použití nahrávek pořízených bez Coppolova vědomí. Právě ony ovšem nejlépe poukazují na víru v neohrozitelnost „náčelnické“ pozice režiséra, již Coppola propadnul a neplánovaně tím napodobil plukovníka Kurtze. Člověk se až diví, že vypjaté natáčení neskončilo rituální vraždou. Velmi vážně pojatý dokument odlehčuje lehce přibarvené vyprávění Johna Miliuse a pár stěží uvěřitelných historek, které dokazují, že sebevětší množství drog a alkoholu nemusí být při natáčení nutně překážkou. Pohnutý vznik Apokalypsy ostatně vyvrací celou řadu mýtů, například ten o herci coby nejdůležitější osobě na place (s odůvodněním, že ho po týdnu natáčení nemůžete vyhodit). Harvey Keitel by mohl vyprávět. 90% ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,FILM, KTORÝ FRANCIS ROBÍ, JE METAFOROU CESTY DO VNÚTRA ČLOVEKA." __ Aj napriek rôznym zaujímavostiam, ktoré sa dnes dajú o nakrúcaní filmov vypátrať, je Coppolova režisérska apokalypsa skvelým spätným exkurzom do - na všetkých frontoch - nesmierne náročného nakrúcania, ktoré bolo napokon dotiahnuté do úspešného konca a dočkalo sa náležitých ocenení. Iba ma prekvapuje, ako viac menej prvoplánovo (najmä v záverečnej strihovej sekvencii samotného filmu), ukončil Coppola záver, keď sa ním už toľko zaoberal. (218. hodnotenie, 26. komentár k filmu) ()

wipeout 

všechny recenze uživatele

"Horror...Horor...you must make a friend of horror, horror and mental terror are your friends or they are enemies to be feared." Copola sa odhodlal na cestu tejto zvrátenej aliancie naháňajúcej strach. "Never get out of the boat, godfucking right, unless you want to take all the way down." Vystúpil z lode pohodlnej pásovej priemyselnej produkcie Hollywoodu a vstúpil do ťažkej smrťou zapáchajúcej ďžungle kreatívneho procesu:hranice zábran odbúravajúceho elektrizujúceho oparu,postupujúc stále ďalej po britve vlastného nespútaného šialenstva, inšpirujúceho k tej pravej nezaškatulkovateľnej filmárčine, schopnej hýbať ľudskými životmi. Toto vše zachytáva tento kultový dokument o ešte kultovejšom filme. A na záver ešte zopár slov z úst samotného Copolu:" To me the great hope is, that now with the new 8mm recorder, people who normaly wouldn't make movies, are gonna be making them. One day some little fat girl from Ohaio is gona be the new Mozart, she will make a beautifuel film with her fathers camera recorder, and for once this whole so called "profesionalism" of the movies will be destroyed, forever! And the movie will become and artform." ()

Zajímavosti (3)

  • Název filmu je narážkou na román Heart of Darkness (Srdce temnoty) od polského anglicky píšícího spisovatele Josepha Conrada, který byl hlavní inspirací pro Apokalypsu. V tomto románu se námořník vydává po řece Kongo do vnitřní Afriky, aby tam našel Angličana, ze kterého se stal náčelník divochů. (gjjm)

Reklama

Reklama