Reklama

Reklama

James Stewart, Farley Granger a John Dall vytvořili ústřední postavy v akcí nabitém thrilleru inspirovaném skutečnou událostí: případem Leopold a Loeb. Granger a Dall hrají dva kamarády, kteří uškrtí svého spolužáka jen tak, pro pocit vzrušení. Poté uspořádají honosnou párty pro rodinu a přátele oběti, při níž je tělo mrtvého nacpáno do kmene stromu sloužícího jako švédský stůl. Když vrazi stočí konverzaci na téma dokonalé vraždy, jejich bývalý učitel (Stewart) pojme podezření. V této Hitchcockově fascinující exkurzi do smrti zjistí profesor během jedné noci, jak brutálním způsobem přeměnili jeho studenti své akademické teorie v hrůzostrašnou realitu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (312)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock uvádí snímek, který je natočen neskutečně precizně s velmi dobrými herci a neuvěřitelným počtem dialogů obsahující hromadu narážek a skrytých významů. Film se táhne jako provaz od začátku do konce působí velm i celistvě až skoro dokonale. Na první pohled potěší způsob natočení, v kterém je jen minimum střihu. Provaz prý původně neměl obsahovat žádný střih a měl být natočený naráz. Bohužel to asi není v lidských silách a odhadnout přesně, co po vás Hitchcock chce asi taky nebyla žádná sranda. Skvělý James Stewart vedle možná ještě lepšího Johna Dalla působí jako "největší přítel diváka". Působivé je především tempo, protože film je plný dialogů a chvílemi až divák nestíhá číst titulky a věnovat všemu na plátně tolik pozornosti. Nepovšimne si tak např. nehybných mraků v pozadí, ale potěší ho světlo z vedlejší reklamy nebo světla na maketě města vzadu, což přidává snímku příjemný nádech. Zatím můj nejoblíbenější snímek od Hitchcocka, s brilantní myšlenkou a provedením, v kterém zvládne ukázat důvody zabití i celkovou psychologii vrahů. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Vrátiť sa v čase a byť pri natáčaní tohto filmu to by bolo super. Skvelo prevedená divadelná hra na plátno. Výborné dialógy, uveriteľné herecké výkony - mňa najviac zaujal Granger - ten to jeho zúfalstvo, že im na to prídu, dal úplne na parádu. Napätia bolo tiež dosť - najmä, keď sa všetci rozprávali mimo záber a pani domáca začala upratovať hostinu a presúvať knihy - ale aké som ja mala vtedy nervy. Veľká spokojnosť. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Zářný důkaz toho, jaký byl Hitch skvělý a ve své době nedostižný řemeslník. Kdo jiný by také dokázal v roce 1948 na prostoru jediného středně velkého bytu formálně takhle zaujmout? Nejen originální práce se střihem, kdy je scéna na chviličku přerušena nájezdem kamery přímo do smokingu některé z postav, načež vše pokračuje zdánlivě bez přerušení, ale i úroveň osvícení a barev s trochou nadsázky bere dech. Scénář sice není úplně stoprocentní, jako tomu bylo u Vraždy na objednávku, a postavy určitě mohly (a měly) jednat lépe, ale 80 minut precizně gradované režie a Stewartova výborného herectví to přesto nemá sebemenší nárok výrazněji pokazit. Klobouk dolů.. 85% ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Hitchcock nám naservíroval v první půli pomalejší rytmus pro ukotvení divácké percepce na filmovém obrazu, které se vystřídalo zvyšováním napětí, díky režijní zručnosti a bohatosti děje. Herci hráli výborně, těm se těžko dá něco vytknout a tak výtka směřuje ke scénáři. Nemůžu se ubránit pocitu, že Rope mohlo dopadnout daleko lépe kdyby se scénáře chopil sám Alfred. Takto leží mezi jeho klenotama spíše lehce nadprůměrný a nevýrazný kousek. [6,5/10] (Transatlantic, Warner Bros.) (Technicolor /// Produkce: Sidney Bernstein /// Scénář: Hume Cronyn, Ben Hecht, Arthur Laurents podle divadelní hry Rope´s End Patricka Hamiltona /// Kamera: William V. Skall, Joseph A. Valentine /// Hudba: David Buttolph) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Velmi zaujimavy scenar, kde divak hned od zaciatku vedel, kto je vrahom, avsak zaujimave bolo divat sa na postavy, ktore netusia, kam sa podel mrtvy David, ktory je vzdy presny a ak by sa zdrzal, urcite by zavolal. Nikto z nich netusil, ze mrtvola sa nachadza iba par metrov od nich. Film sa drzi na skvelych dialogoch, ale i velmi dobrych hereckych vykonoch vratane Jamesa Stewarta, kde mi tentokrat vobec nevadilo, ze sa cely film odohraval v jednom byte. Podla mna ako stvoreny pre divadelne predstavenie s par hercami. Este trosku dotiahnut scenar a mozno by to bolo uplne dokonale, ale kedze bol film inspirovany skutocnou udalostou, tak Hitchcock zrejme nechcel napachat nejake zmeny v scenari... 21.05.2010 ______ James Stewart - (Rupert Cadell) +++ John Dall - (Brandon Shaw) +++ Farley Granger - (Phillip Morgan) +++ Cedric Hardwicke - (Pán Kentley) +++ Constance Collier - (Pani Atwaterová) +++ Douglas Dick - (Kenneth Lawrence) +++ Edith Evanson - (Pani Wilsonová) +++ Dick Hogan - (David Kentley) +++ Produkcia: Alfred Hitchcock +++ Hudba: David Buttolph +++ ()

Galerie (51)

Zajímavosti (34)

  • Vzhledem k tomu, že záběry byly velmi dlouhé, všichni na place se snažili vyvarovat se jakýchkoliv chyb. Kameraman, kterému kamerový vozík v jednu chvíli přejel a zlomil nohu, byl například během záběru odvlečen z placu se zacpanými ústy. Jindy zase rekvizitář bleskurychle chytil skleničku, kterou žena málem upustila na zem, když při jejím pokládání minula stůl. (Vampireman)
  • Když cca ve 45. minutě mluví Ruppert (James Stewart) s Phillipem (Farley Granger) a má v ruce dva talířky se zákusky, kamera snímá Rupperta zepředu, pak zabere záda Phillipa, a opět zabere Rupperta. Tomu se ale mezitím změní obsah talířků, původní tmavá poleva na zákuscích se změní na světlou, změní se i jejich velikost a talířky, které původně Ruppert držel každé v jiné výšce, jsou najednou vedle sebe. (jujec)

Reklama

Reklama