Kamera:
Lyle VincentHudba:
Aesop RockHrají:
Dave Bautista, Brittany Snow, Angelic Zambrana, Jeff Lima, Leo Minaya, Myra Lucretia Taylor, Christian Navarro, Jeremie Harris (více)Obsahy(1)
Bushwick je území v New Yorku, kde se rozpoutalo hotové peklo. Ulice se náhle mění ve válečnou zónu. Do města vstoupila neznámá armáda a je vyhlášeno stanné právo. Studentka Lucy (Brittany Snow) jede s přítelem metrem, když jsou všichni pasažéři vyzváni, aby opustili metro. Když se vystrašená Lucy, která přišla o přítele, snaží ukrýt v nějakém suterénu, je napadena bandou výrostků. Tu zpacifikuje bývalý voják Stupe (Dave Bautista). Od této chvíle se jejich cesty spojí a oba se snaží přežít a dostat do bezpečí. (PROCESOR)
(více)Videa (3)
Recenze (44)
Pouliční válka v kulisách newyorské čtvrti. Možná se tu kecalo trošku víc, než je zdrávo a přemýšlet u toho člověk také příliš nemůže, ale jinak to mělo solidní tempo, přestřelky nebraly konce a zadařilo se i herecky.Líbilo se mi i vysvětlení, co že se to vlastně děje. Výraznější vadou na kráse je ne zrovna dokonalá technická stránka, která odhalovala místy bolestný nedostatek financí. Ale i tak se jedná o solidní jednohubku. 60% ()
Ačkoliv zdejší hodnocení evokuje akčňák seagalavského ražení, není tomu tak a i přes minimální rozpočet je vidět, že tvůrci měli jasný záměr a celkem se jim podařilo ho zrealizovat. Film exceluje převážně ve vizuální podobě, kdy se snaží navodit dojem natočení bez jediného střihu. Není to samozřejmě dokonalé a není zde jediná scéna, která by připomněla umění "Potomků lidí" ale tvůrcům se nedá upřít snaha., díky které se film posouvá alespoň o kousek dál než je tupé, laciné béčko. Jediné co tak filmu nejvíce škodí je mizivý rozpočet, který je vidět hlavně v akčních scénách. ()
Birdman meets Red Dawn. Technicky ne vždy úplně stoprocentní (slabé CGI, okaté přechody mezi sekvencemi) a obecně by bylo lepší, kdyby postavy více mlčely a méně verbalizovaly své motivace nebo pocity, což se někdy děje až na hranici parodie ("What am I gonna do when I get married?"). Ale jinak velký respekt za koncept a neústupnost v jeho naplňování. Mít více peněz a lepší scénář, byla by z toho legenda. ()
Mám rád filmy podľa scenárov Nicka Damiciho, vždy príde s nejakými novými nápadmi a tak ponúkne originálne pojaté filmamy a rovnako je na tom aj jeho najnovší Bushwick. Filmu s touto tématikou by síce viac sedelo vysokorozpočtové prevedenie, tu boli tvorcovia viditeľne trochu obmedzení, ale našťastie nie tak, aby to mohlo filmu výrazne uškodiť a podarilo sa im presne to, čo aj mali v pláne. Nápad s vrhnutím relatívne normálnych ľudí, aj keď jeden z nich je predsa len bývalý vojak do takejto nečakanej vojnovej zóny a tráviť tam s nimi až na pár maličkostí v reálnom čase sa mi veľmi pozdával a film ma v tomto rozhodne nesklamal. Nie je to síce zase až tak nápadité a vôbec nie nepredvídateľné, ale to mi tu nevadilo, prišlo mi to v rámci možností dosť realisticky pojaté, ako by to asi tak vyzeralo, keby sa normálne postavy bez špeciálnych schopnosti a znalosti toho, čo sa to vlastne deje do niečoho takéhoto skutočne dostali. A tak sa nesnažia zachrániť svet, ani odhaliť rozsiahle sprisahanie alebo niečo podobné, len prežiť každý ďalší moment a získať aspoň tie základné informácie, aby sa mohli dostať do bezpečia. A tak si film prakticky po celý čas udržuje perfektnú dynamiku, ktorá poľaví len občas, keď si napríklad postavy potrebujú ošetriť zranenie alebo si na chvíľu oddýchnuť v práčovni. Finále sa mi už síce zdalo trochu prehnané a hlavná hrdinka toho zvládla trochu viac, než by som od normálneho človeka čakal, ale filmu to moc neškodí a páči sa mi, ako to celé dopadne, presne v toto som aj dúfal. A ponúkne aj pár vtipných momentov. Inak s obsadením nemám problém, Dave Bautista nepatrí medzi mojich obľúbencov, ale tu mi sadol, jeho postava mi prišla uveriteľná a ani herecky na tom nie je zase až tak zle, nesklame ani Brittany Snow a okrem nich sa už jedná len o samé epizódne postavy s priestorom maximálne pár minút. Čo sa týka akcie, tak sa aj ťažko hodnotí, je jej tu plno, ale väčšinou sa očakávane odohráva len niekde bokom a postavy sa jej snažia vyhnúť. Zapoja sa do nej len párkrát a snažia sa len prežiť a tak nič výnimočné nepredvedú. Ale hlavne v poslednej tretine je už výraznejšia a aj trochu zábavnejšia. Takže celkovo sa nedá vychutnávať, ale určite to nemôžem ani kritizovať, lebo toto bol presne účel. Technicky tu môžem vytknúť jedine niektoré slabšie efekty, ale nie je tu toho zase tak moc, inak vizuálne je to veľmi kvalitná práca, kamera je skvelá, pričom strihu je tu minimálne a tá atmosféra vrhnutia do vojnovej zóny funguje. Takže žiadny kult sa z toho síce nestane, ale film splní presne to, čo aj sľuboval, takže nevidím dôvod, prečo by som ho mal zhodiť, mne sa to páčilo. 72% ()
Odpad nedám jen proto, že asi muselo dát docela makačku to celé zrealizovat - ale než pro režiséra a herce, tak spíš pro štáb a kulisáky, a následně pro počítačové trikaře (včetně pokusu, aby spousta scén vypadala jako točená na jeden záběr). Začátek - asi celé tři minuty - mne navnadil. Holka s klukem jdou metrem a náhle se objeví hlášení, že stanice je mimo provoz, překvapivě ve stanici najednou není ani noha (což posléze vůbec nebude dávat smysl, až zjistíme, oč jde), z ulice se ozývají sirény, přelety letadel, výbuchy a střelba... A v té chvíli to jde do kopru. Postavy dělají divné věci, chodí někam, nevíme kam, ani proč, jednou jsou černoši zlí (ale přece hrdinku na začátku hned neodbouchnou - a o to podivněji ta scéna pak působí), podruhé jsou černoši děsní kámoši, a celé to nijak negraduje a překvapivě je to brzy docela i předvídatelné. No, a ten konec to úplně zazdil, protože zjistíme, že jsme celých 90 minut koukali na film o hovně, protože se to vlastně nikam nedostalo. SPOILER Nu, ještě že u nás se nic takového stát nemůže, bo Praha by přišla o dodavatele vína a neměla by kam jezdit do sklípků a točit o tom seriály. ()
Reklama