poster

Rozdvojená duše

  • USA

    Spellbound

  • USA

    Alfred Hitchcock's Spellbound

  • USA

    The House of Dr. Edwardes

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Rozdvojená duša

  • Austrálie

    Spellbound

  • Kanada

    Spellbound

  • Velká Británie

    Spellbound

  • Velká Británie

    Alfred Hitchcock's Spellbound

Film-Noir / Psychologický / Mysteriózní / Thriller / Romantický

USA, 1945, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarKulA
    ****

    Nemělo to úplně takovou tu šťávu, bylo to lehce roztahané, příběh měl v sobě značnou dávku naivity až prapodivnosti (jak tu píše Wiliem) - ale i tak se jedná o vcelku solidní snímek s mladým Peckem a vynikající Ingrid Bergman, ve kterém člověk v podstatě zažije plno překvapivých momentů. Moc se mi líbila vedlejší postava doktora Brulova v podání ne příliš známého herce ruského původu Michaela Chekhova. Dalího výtvarné "vstupy" byly zajímavé a originální, bohužel vcelku krátké.(10.11.2012)

  • GodComplex
    ****

    Scenaristicky jeden z nejlepsich Hitchcocku, kde me samozrejme nejvic potesila analyza tematu The Guilt Complex, ktera se tahla celym filmem a ktera tomu prave dodavala tu nejchutnejsi stavu. Spadem a napetim, na ktere jste zvykli z vetsiny ostatnich Cock filmu je to ale o neco slabsi. Snova sekvence, kterou designoval Salvador Dali je super, nicmene u ni bylo az prilis zretelne, ze byla na 2x zkracena, nejprve pri tvorbe a pak jeste pri editaci, takze je to ve vysledku jen takovy kratky umelecky stek. Herecky relativne v poradku, jen mi prislo, ze to Gregory Peck pri svych mentalnich breakdownech kapku prehrava, ale to uz byl holt nesvar temer vsech hollywoodskych drama queens te doby. "We both know that the mind of a woman in love is operating on the lowest level of the intellect! Women make the best psychoanalysts until they fall in love. After that they make the best patients." 7/10(30.9.2010)

  • Gemini
    ***

    Když jsem si přečetl obsazení a zkazky o Dalího snové sekvenci, měl jsem vzhledem k režisérově věhlasu vysoká očekávání. Fakt, že sám Mistr byl se svým dílem nespokojen, mi přišel jako typický perfekcionistický úlet, jemuž netřeba přikládat význam. Bohužel tentokrát tomu tak nebylo a sebekritika byla oprávněná. Rozdvojená Duše není špatný film, bože chraň, to ne. Jen vzhledem k "základnímu kapitálu" není zdaleka tak dobrý jako být mohl. Vypjaté scény, ve kterých šílenství nabývá vrchu nad příčetností, mají skvělou atmosféru a výtečnou "psycho" hudbu - po právu oceněnou Oscarem, i když k poslechu mimo film bych si ji nejspíš nepustil. Snová sekvence - naprostá bomba, kam se hrabe psychotické intermezzo "Where is the fish?" v Meaning Of Life. Jinak je to ale slabé a i nádherná božská Igrid Bergman mi obzvláště v závěru filmu přišla jako přehrávající začátečnice. Scénář působí nedotaženě a místy až hloupě či naivně, výtečná stěžejní zápletka se řeší způsobem řekl bych nedůstojným. Celkově "pouhých" 70%, ale rozhodně jde o dílo, které je třeba vidět.(20.7.2007)

  • Matty
    ***

    Muž k dívce: „A co oběd, co si dáte? Šunku nebo jitrnici?“ Dívka s blaženým výrazem odpovídá: „Jitrnici“ . Tohle není scéna z prvorepublikové české komedie (ani z porna), tohle je jeden z mnoha důkazů naprosté nefunkčnosti snímku Rozdvojená duše. 55% Zajímavé komentáře: Gemini, Faidra, Barak(7.9.2007)

  • pakobylka
    ****

    Jistě - když se zamyslíte, zápletka vám nejspíš bude připadat trochu přitažená za vlasy ... jenomže ruku na srdce: V podání Alfreda Hitchcocka vyhlíží naprosto věrohodně - má přirozený půvab TÉ krásné, zdánlivě nepřístupné mladé ženy a neodolatelnou přitažlivost TOHO záhadného, krajně podezřelého mladého muže. P.S.: Ovšem velice ráda bych viděla TOHO psychoanalytika, který by se dokázal zorientovat v MÝCH snech.(9.11.2012)

  • - Ve filmové hudbě byl poprvé využit v elektronický bzukot thereminu, jehož tajemný kolísavý tón se stal základním znakem většiny filmů stejného žánru. (Hans.)

  • - Práva k filmu byla koupena za 40000 dolarů. (Kulmon)

  • - David Selznick necítil potřebu zůstat naprosto věrný předloze, stejně jako ve filmu Mrtvá a živá (1940). Původní příběh vypráví o bláznovi, který projde ústavní léčbou. Selznicka ze všehno nejvíce zajímal milostný příběh, který by Hitchcock s Hechtem mohli do scénáře přidat. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)