Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cary Grant hrá v tomto thrilleri šarmantného gambléra, ktorý však svoju finančnú nezávislosť iba predstiera, v prvej triede cestuje na "treťotriedne" lístky a nie je ani zďaleka taký anjel ako sa zdá. Raz si vo vlaku (v prvej triede) padne do oka s Joan Fontain a onedlho na to si ju vezme. A až po svatbe začne Joan odhalovať jeho skutočnú tvár. (POMO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

Matty 

všechny recenze uživatele

Hitchcock klame Grantovým tělem. Tvář Caryho Granta nevěstí nic zlého. Stejně máte podezření. Zásluhou Hitchcockovy režie. Smyčku utahuje s precizností vraha s mnohaletou praxí. První třetinou nás ukolébá do stavu falešného (?) bezpečí, ale pak začíná vršit informace, které i tu nejméně paranoidní osobu přimějí přinejmenším k zamyšlení. Divák se stává obětí stejné hry jako hlavní hrdinka. Znalost pointy ochuzuje film o díl napínavosti, zároveň však rozšiřuje možnosti interpretace. Není právě tohle pravý Cary Grant, z něhož měly ženy strach, neboť skrýval něco temného (homosexualita v dané době)? 80% ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Hitchcock, kterého jsem nepochopila. Připadá mi jako tuctová historka o nevydařeném manželství, do kterého oba vstupovali s ne úplně čestnými úmysly. A režisérův rukopis je patrný jen v několika scénách._____KOUSEK DĚJE On si ji bere pro peníze, ona jeho použije jako únik před rodiči a staropanenským osudem. Jenomže proč? Ona je příliš krásná, mladá a z dobré rodiny, aby se dalo věřit, že zůstane na ocet, on má možnost vzít si mnohem bohatší naivky. Doufala jsem, že režisér zahraje na strunu temné sexuality, když se Johnnymu Lina očividně poprvé zalíbí, až když ji vidí, jak si užívá krocení vzpínajícího se koně. Čekala jsem příběh o masochismu, kdy on přes svoji divokost touží být zkrocen a podroben, zatímco ona coby navenek křehká dívka dokáže pevně nasadit otěže a být tedy zdatnou krotitelkou. Ale kdeže! _____ Naivní dívenka se stává naivní ženuškou, která zjišťuje, že je po svatbě její manžel stejný lehkomyslník, lhář a krásný budižkničemu, jako byl před sňatkem. Takže velké překvapení to není. Náznaky, že jeho charakter je ještě horší, a že je dokonce vrah, jsou tak silné a ani ve finále nevysvětlené, že film ztrátcí věrohodnost šťastné tečky s pokusem o nápravu manželství. /12. 8. 13./ ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Podezření je kompromisní psychologické drama. Hitchcock s ironickou nadsázkou otřásá stavem reality a úspěšně přivábí paranoiu a zatmění mysli. Vyprávění nekomplikuje zbytečnostmi a prodlevou, romantika je svázaná předpokladem cudnosti a nekontrolované líbání je nejdivočejší představou prostopášnosti. Zhlédl se v cynické krutosti manipulace a s uspokojením zdánlivě nedává možnosti na výběr. Psychologická zátěž svírá mozkové závity se stísněnější naléhavostí. Láska, strach a paranoia. Hlavní postavou psychologické škodolibosti je Lina McLaidlaw, později Lina Aysgarth (příjemná Joan Fontaine), cudná dívka ze spořádaných lepších kruhů. Neznámý pocit chvění podbřišku přináší romantické okouzlení šarmantním idolem. Rozpory se společenskou spořádaností jsou v důvěřivé naivitě zdrojem drásavé noční můry. A stav psychiky povážlivě kolísá s další společenskou nepřístojností. Paranoia košatí do krásy. Hlavní mužskou postavou je Johnnie Aysgarth (sympatický Cary Grant), lehkomyslný floutek, zábavný společník a Linin novomanžel. Život se vzývá po kráse, zodpovědnost je zátěží bezstarostnosti a nepřítelem prožitku a vzrušení. Odhalení kalkulu píchne u srdce a resty minulosti jsou neodbytnější a hlasitější. Výraznou postavou je Gordon Cochrane 'Beaky' Thwaite (zajímavý Nigel Bruce), Johnnieho veselý kamarád. Svého oblíbeného kumpána ponouká k vynalézavosti, kavalírství má shovívavý úsměv pochopení. Z dalších rolí: dceřinou volbou rozhněvaný Linin otec generál McLaidlaw (Cedric Hardwicke), Linina starostlivá maminka Martha (Dame May Whitty), snaživá mladá služka Ethel (Heather Angel), bavící se Linina kamarádka a spisovatelka detektivek Isobel Sedbusk (Auriol Lee), Johnnieho bratranec a znepokojený zaměstnavatel kapitán George Melbeck (Leo G. Carroll), či Isobelin bratr a lékař Dr. Bertram Sedbusk (Gavin Gordon). Podezření zaujme svou dráždivou manipulací a neurvalým psychologickým nátlakem. Paranoia je hybnou silou, svou polohou film potěší. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Žánry se nám tu trochu splašily a zřejmě ukopaly pana romantického s dramatem k smrti. Hitchcockovské srdeční záležitosti mi nikdy moc nevoněly. Po prvním setkání obvykle dochází k žádosti o ruku a je vymalováno. V Suspicion je však tato zkratka k oltáři mnohem uvěřitelnější, možná i proto, že motivací obou hrdinů nebyla pouze bláznivá láska na první pohled, ale i pragmatičtější důvody. A tak jsem i díky jak jinak než skvělému Cary Grantovi a přitažlivé Joan Fontaine Mistrovu červenou knihovnu akceptoval s menším cynickým pohrdáním. Na řadu však přijde i thrillerové koření a vztah našich hrdliček nazná vážných trhlin, které se víc a víc rozevírají. Na mé gusto se však Hitchcock do napínání strun pustil až příliš zvolna. Než se od drobností dostaneme k obavám a skutečnému napětí uběhne spousta času, sic díky hereckému obsazení vcelku příjemně stráveného. Kýžené gradace napětí se dočkáme, ale Mistrův závěrečný úhybný manévr mi přinesl další zklamání. Tři a půl hvězdy udělit nemůžu, tak za čtyři. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kromě zklamání v podobě pointy je tu vláčný děj, který je tak trochu podvodem na diváka od úplného začátku a Alfred to viditelně ví. To mě trochu zklamalo, protože aby se mnou jen tak chvílemi laškoval režisér aniž by mi na plátně nabídl něco víc, než čekání na pravdu a dohady, mě tolik nebavilo. Kvalitní výkon Caryho Granta a Joan Fontaine nejde o nijak záživný ani výjimečný snímek, který by kromě technické stránky stál za druhé shlédnutí. Jinak mě trochu zarazila podobnost s Pochybnou ženou natočenou o pár let později ... ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Alfred Hitchcock se objeví ve filmu hned dvakrát, a ne jednou, jak bylo jeho zvykem. Poprvé vede koně na loveckém setkání na začátku filmu, podruhé vhazuje dopis do schránky ve 46. minutě. (Chegi)
  • Po jedné z projekcí nařídil producent R.K.O. snímek přestříhat a očistit tak od momentů, které poukazují na Granta coby vraha. Tím se ale stopáž filmu snížila pod hodinu a šéf společnosti dovolil Hitchcockovi vrátit snímek do původního stavu. (Hwaelos)

Reklama

Reklama