Reklama

Reklama

Máří Magdaléna

  • Velká Británie Mary Magdalene (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Film Máří Magdaléna je autentickým a lidským portrétem jedné z nejosudovějších žen v dějinách lidstva. Biblický příběh líčí osudy Máří (Rooney Mara), mladé ženy hledající nový způsob života. Máří natolik svazují každodenní rituály, že zavrhne svou rodinu a přidá se k novému společenskému proudu, který vede charismatický Ježíš Nazaretský (Joaquin Phoenix). Brzy se stane srdcem tohoto hnutí a po Ježíšově boku se vydává na cestu, která vede do Jeruzaléma, k osudovým událostem, jež jsou základním kamenem naší civilizace. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (181)

castor 

všechny recenze uživatele

Herecky je to výborné, co taky čekat od Rooney Mara a Joaquina Phoenixe, ovšem zbytek od mdlé režie po meditativní tempo vyprávění je docela divácky náročný „biják“. Respektuju nicméně obě skupiny, kdy jedna bude dobře známým příběhem sledovaným Mariinýma očima uchvácena, druhá si naopak bude hlídat, aby neusnula. Naše hrdinka odchází z římské provincie Judea coby přemýšlivá a „jiná“ dívka, která právě odmítla sňatek s vdovcem, s Ježíšem Nazaretským a jeho družinou do Jeruzaléma, kde jeho život končí a něco zásadního začíná. Právě v druhé polovině snímku je v popředí on, přeci jenom zajímavější a komplikovanější postava, a Máří jej „jen“ doprovází a podporuje. Příběh plyne pomalu, střídají se silné momenty s těmi, které bych mohl postrádat (rozuměj prostříhat). Phoenixův projev je znovu životný a procítěný. Výsledek je komorní, minimalistický, dramatické či emocionální vyvrcholení mi ovšem chybělo, a možná proto jsem někde mezi těmi dvěma skupinami. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně čistý film. Ve svém prostém sdělení a skromné síle obrazu. Sice se míjí s mým světonázorem a do budoucna dám vždy raději přednost podvratnému a interpretačně mnohem bohatšímu Scorseseho majstrštyku, ale tohle Davisovo nahlížení na „nejslavnější příběh ze všech“ skrze ženské oči byl velmi osvěžující a nedá se ani říct, že byl silně konzervativní (zdánlivě), protože jak vám také osvětlí závěrečné titulky, s postavou Máří Magdaleny se to mělo v očích církevních pohlavárů po celá staletí tak trochu jinak, eufeministicky řečeno. A Mara a Phoenix tady jedou herecký absolutorium. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Je to tedy na dvě hvězdy, ale bylo by škoda, kdyby s nezvládnutým filmem úplně zapadla i nosná myšlenka. Marie Magdalská jako žena, která nemůže v nitru potlačit bezpodmínečnou lásku a milosrdenství a tíhnutí k vizi opravdového radostného života, jejž by bylo možné v lidech probudit a nastolit nový, spravedlivý pořádek, a nedokáže se podvolit vůli bratrů a otce a přijmout roli další podrobené poslušné manželky ve světě starých obyčejů, poroby, nespravedlnosti, nenávisti, ubližování a strádání, do něhož cítí, že nepatří, tahle Marie Magdalská se setká s Ježíšem a snad lépe než on svou ženskou náchylností k ryzí lásce, neubližování a slitování se slabými, porozumí a ještě poctivěji a neochvějněji přijme a vyloží i druhým jeho učení a v čem - jak v nich a jejich srdcích - záleží a spočívá příchod Nového království. *** Tolik teze. Teď ještě, kdyby to živoucně, bolestně, nakažlivě a přesvědčivě vyzařovalo i ze snímku, který sledujeme. *** Ale ne. Až to nutí dvojnásob silně volat: Bohu žel! Chybí scénáristický talent, schopnost vyprávět, propojovat klíčové momenty, utkat z nich živý osudový příběh - vznikla eklektická, sladkobolná, plytká záležitost, všechno je zjednodušené, vypuštěné, zploštělé, tezovité, jako by z příslušných pasáží Bible jen někdo napsal nevalnou seminárku. A při té strohosti to ani nemá údernost, sílu a spád, osudovost. Především chybí nezbytnost, nutnost vyplývání děje, zkoušek, podloženost toku a zvratů dění jemnou sítí logiky smysluplně a uvěřitelně prokreslených postav a jejich vzájemného působení. *** Kdyby tuhle látku dostal do rukou třeba i náš Zelenka a obsadil Tomáše Bambuška s Klárou Issovou, muselo by to dopadnout krevnatěji a mnohem líp. Tohle byl naprostý vypravěčský i filmařský propadák, včetně nanicovaté klišovité kamery, nudného střihu, bezkrevného ztvárnění postav. Ani Panna Marie si nezasloužila takové zbabičkovatění, jako by to byla kmotřička z Pyšné princezny. *** A druhé stejně veliké a trestuhodné zklamání, které pro mne snímek činí téměř bezcenným, plyne z faktu, že film skončí tam, kde by měl začínat, kde by teprve mělo smysl točit avizovaný příběh o Máří Magdalské. Kde začínají všechny důležité otázky a kam se obrací jediná pravá soustředěnost, ptáme-li se po smyslu a úloze jejího života a jak se svým úkolem naložila, jak obstála. - Její vlastní úkol totiž začíná až ve chvíli, kdy zůstane po Ježíšově odchodu sama jediná na světě se stejným či hlubším vědomím, v čem spočívá příchod pravého Království, kdy jako jediná mezi apoštoly jeho učení lásky k bližnímu pochopila, snad proto, že je žena, ve chvíli, kdy ostatní apoštolové, muži, už z nepochopení a strachu a slabosti plánují zbavit se té odpovědnosti a tíže stát se lepšími a jít příkladem a snovají, jak dají povstat Království podle svých vlastních představ a sobeckých tužeb, ve chvíli, kdy ona jediná jako žena neuteče před bolestivou pravdou a vyloží jim ji do očí a řekne, že nebude mlčet - že její hlas bude slyšet - v tu chvíli končí teprve expozice a mě zajímá, co Máří Magdalská udělá, jak své dny na zemi naplní, jak se s jejich sčítáním bude vršit smutek, bolest a beznaděj z oslyšení lásky, kterou v sobě nese a nabízí, a bude-li nakonec odcházet smířená anebo zoufalá - s tím, co se jí nepodařilo rozežít, jediné strážkyni toho pokladu, jak to den po dni prožije a procítí, až do konce. Jaké budou poslední chvíle jejího života, její myšlenky. Když jako žena cítím a chápu to samé co ona, ale o dva tisíce let později, a vím bezpečně, že dostatečně slyšet nebyla, že zůstala oslyšená, že svou vizi nerozežila, že mužům se povedlo to ryzí učení o lásce, která změní svět, strachem ovládnout a zneškodnit - prozatím - pak je tohle příběh Marie z Magdaly, který mě zajímá. Ten jsem ale nedostala, jen klišovitou naředěnou kaši z těch pár let, kdy kráčela po boku Ježíše a spěla ke svému uvědomění, než s tím vším pochopením a nazřením zůstala na celý svět sama. Co bylo dál, co byl sutečně její příběh, na to režisérovy ambice, fantazie ani smysl pro spravedlivé a smysluplné vyprávění příběhu, po kterém se natáhl, nesahají. *** Vlastně je to celé sotva na jednu hvězdu, ale já vážně nechci, aby ta základní myšlenka, jednoduchá a mocná, kvůli tomu nepodaru zapadla. *~ ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $10,940,439▐ Len taká ľahká kresťanská skoro artová konverzačka, dokonca miestami aj také dúmavé, skoro filozofické, taktiež nejaká ta snaha o vizuálne kúzlo ale všetko len tak na pol plynu účinné. Takže tak trochu hra na umenie bez skutočného srdca. /50%/ ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Počas veľkonočných sviatkov odvysielala televízia JOJ snímok "Mária Magdaléna", ktorý bol natočený v roku 2018. To že podľa scenára nebola Mária prostitútka, ale mala len nezhody so svojím otcom, lebo mala inú predstavu o manželstve, som predýchal. To že to bola v podstate emancipovaná feministka, ktorá jediná správne chápala Ježišovo učenie, som však už nedokázal akceptovať. No a keď ukázali apoštolov a z nich dvaja boli černosi, tak mi až zabehlo. Peter, prvý pápež, čierny ako uhlie. Čierny Peter! Zvrátenému multikulturalizmu nie je nič sväté. Tento film celkovo nemá takmer nič spoločné s príbehom zo Svätej Biblie. Je manipulatívny a zavádzajúci. Dej a charaktery postáv sú v príkrom rozpore s tým, čo je napísané v evanjeliu. Takéto alternatívne, progresívne pojatie nemôže byť prijateľné pre žiadneho kresťana. * ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Celosvětová premiéra proběhla 28. února 2018 v Národní galerii v Londýně. (BMW12)
  • Natáčelo se od 3. října 2016 do 2. prosince 2016 v Itálii (Apulie, Sicílie, Matera a Neapol). (BMW12)

Související novinky

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

11.02.2018

Pokud vás fascinovala hudba u Zmizení, Sicaria a Příchozích, začínáte číst velmi smutnou zprávu. V pouhých 48 letech nás totiž opustil její autor Jóhann Jóhannsson, jeden z nejvýraznějších hudebních…

Reklama

Reklama