poster

Máří Magdaléna

  • Velká Británie

    Mary Magdalene

  • USA

    Mary Magdalene

  • Austrálie

    Mary Magdalene

  • Slovensko

    Mária Magdaléna

  • Nový Zéland

    Mary Magdalene

  • Nizozemsko

    Mary Magdalene

Drama / Historický

Velká Británie / USA / Austrálie, 2018, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JitkaCardova
    **

    Je to tedy na dvě hvězdy, ale bylo by škoda, kdyby s nezvládnutým filmem úplně zapadla i nosná myšlenka. Marie Magdalská jako žena, která nemůže v nitru potlačit bezpodmínečnou lásku a milosrdenství a tíhnutí k vizi opravdového radostného života, jejž by bylo možné v lidech probudit a nastolit nový, spravedlivý pořádek, a nedokáže se podvolit vůli bratrů a otce a přijmout roli další podrobené poslušné manželky ve světě starých obyčejů, poroby, nespravedlnosti, nenávisti, ubližování a strádání, do něhož cítí, že nepatří, tahle Marie Magdalská se setká s Ježíšem a snad lépe než on svou ženskou náchylností k ryzí lásce, neubližování a slitování se slabými, porozumí a ještě poctivěji a neochvějněji přijme a vyloží i druhým jeho učení a v čem - jak v nich a jejich srdcích - záleží a spočívá příchod Nového království. *** Tolik teze. Teď ještě, kdyby to živoucně, bolestně, nakažlivě a přesvědčivě vyzařovalo i ze snímku, který sledujeme. *** Ale ne. Až to nutí dvojnásob silně volat: Bohu žel! Chybí scénáristický talent, schopnost vyprávět, propojovat klíčové momenty, utkat z nich živý osudový příběh - vznikla eklektická, sladkobolná, plytká záležitost, všechno je zjednodušené, vypuštěné, zploštělé, tezovité, jako by z příslušných pasáží Bible jen někdo napsal nevalnou seminárku. A při té strohosti to ani nemá údernost, sílu a spád, osudovost. Především chybí nezbytnost, nutnost vyplývání děje, zkoušek, podloženost toku a zvratů dění jemnou sítí logiky smysluplně a uvěřitelně prokreslených postav a jejich vzájemného působení. *** Kdyby tuhle látku dostal do rukou třeba i náš Zelenka a obsadil Tomáše Bambuška s Klárou Issovou, muselo by to dopadnout krevnatěji a mnohem líp. Tohle byl naprostý vypravěčský i filmařský propadák, včetně nanicovaté klišovité kamery, nudného střihu, bezkrevného ztvárnění postav. Ani Panna Marie si nezasloužila takové zbabičkovatění, jako by to byla kmotřička z Pyšné princezny. *** A druhé stejně veliké a trestuhodné zklamání, které pro mne snímek činí téměř bezcenným, plyne z faktu, že film skončí tam, kde by měl začínat, kde by teprve mělo smysl točit avizovaný příběh o Máří Magdalské. Kde začínají všechny důležité otázky a kam se obrací jediná pravá soustředěnost, ptáme-li se po smyslu a úloze jejího života a jak se svým úkolem naložila, jak obstála. - Její vlastní úkol totiž začíná až ve chvíli, kdy zůstane po Ježíšově odchodu sama jediná na světě se stejným či hlubším vědomím, v čem spočívá příchod pravého Království, kdy jako jediná mezi apoštoly jeho učení lásky k bližnímu pochopila, snad proto, že je žena, ve chvíli, kdy ostatní apoštolové, muži, už z nepochopení a strachu a slabosti plánují zbavit se té odpovědnosti a tíže stát se lepšími a jít příkladem a snovají, jak dají povstat Království podle svých vlastních představ a sobeckých tužeb, ve chvíli, kdy ona jediná jako žena neuteče před bolestivou pravdou a vyloží jim ji do očí a řekne, že nebude mlčet - že její hlas bude slyšet - v tu chvíli končí teprve expozice a mě zajímá, co Máří Magdalská udělá, jak své dny na zemi naplní, jak se s jejich sčítáním bude vršit smutek, bolest a beznaděj z oslyšení lásky, kterou v sobě nese a nabízí, a bude-li nakonec odcházet smířená anebo zoufalá - s tím, co se jí nepodařilo rozežít, jediné strážkyni toho pokladu, jak to den po dni prožije a procítí, až do konce. Jaké budou poslední chvíle jejího života, její myšlenky. Když jako žena cítím a chápu to samé co ona, ale o dva tisíce let později, a vím bezpečně, že dostatečně slyšet nebyla, že zůstala oslyšená, že svou vizi nerozežila, že mužům se povedlo to ryzí učení o lásce, která změní svět, strachem ovládnout a zneškodnit - prozatím - pak je tohle příběh Marie z Magdaly, který mě zajímá. Ten jsem ale nedostala, jen klišovitou naředěnou kaši z těch pár let, kdy kráčela po boku Ježíše a spěla ke svému uvědomění, než s tím vším pochopením a nazřením zůstala na celý svět sama. Co bylo dál, co byl sutečně její příběh, na to režisérovy ambice, fantazie ani smysl pro spravedlivé a smysluplné vyprávění příběhu, po kterém se natáhl, nesahají. *** Vlastně je to celé sotva na jednu hvězdu, ale já vážně nechci, aby ta základní myšlenka, jednoduchá a mocná, kvůli tomu nepodaru zapadla. *~(19.6.2018)

  • Heavyman
    ***

    Máňa Magdalena a její rehabilitace jistě (ne)potěší dost židokřesťanů. Je zde zobrazena úplně jako ženská variace Krista a jeho pravá ruka. Samotné ztvárnění Krista, v podobě fyzicky slabého a znaveného muže, kterého konání zázraků vyčerpává, se v celku zadařilo a je originálně zahrané. Banda apoštolů v čele s "černym Petrem" a dalšími bratry a soudruhy je vlastně banda budišničemů z kterých vznikla "slavná" Církev Svatá, co Ježkovo účení přeměnila k obrazu svému. Komornější pojetí filmu, nebylo vůbec na škodu, ovšem nehorázná booožíí nuda. Ámen.(28.7.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $10,940,439▐ Len taká ľahká kresťanská skoro artová konverzačka, dokonca miestami aj také dúmavé, skoro filozofické, taktiež nejaká ta snaha o vizuálne kúzlo ale všetko len tak na pol plynu účinné. Takže tak trochu hra na umenie bez skutočného srdca. /50%/(17.7.2018)

  • Darth Revan
    ****

    Feministický podání nejslavnějšího příběhu všech dob neuspělo. I když byla Máří strkána do každého záběru, tak si stejně většinu scén ukradl pro sebe JP jako vynikající Ježíš, případně nečekaně dobrý Ejiofor coby Petr. Mělo to grády, detaily na krásnou sicilskou krajinu a CGI Jeruzalém. Mně z toho vychází pěkné 4*.(22.3.2018)

  • poz3n
    **

    Celý film působí jako nějaký studentský low cost biják, do kterého náhodou zabloudili dva dobří herci. Ten pocit vytváří jednak téměř nulová práce s prostorem (kombinace zvoleného záběrování a užití nízké hloubky ostrosti u velké části bližších záběrů), s tím související výběr lokací a práce se scénou (vlastně jsme buď někde na stráni, u moře anebo v chatrči a kromě samotných herců tam nic jiného není) a to vše doplněné o levné CGI dokreslovačky. Bohužel nelze opomenout ani střihovou skladbu filmu, která se často pere s takovými základy, jako je osa anebo třeba vhodná volba velikostí záběrů. Vše zmíněné podle mého názoru rozhodně nenaplňuje standard, který tak nějak automaticky od hollywoodských snímků očekávám. Co se týče vyznění filmu, měl jsem pocit, že chápu, jakou emoci/náladu se mi Garth Davis snaží předat, bohužel jsem se nemohl ale zbavit pocitu, že se mu to příliš nedaří. Naopak jsem si říkal, jak zajímavě by podobné téma mohl zpracovat třeba Malick s Lubezkim. V podání Davise však zůstává Máří upachtěným filmem, kterému zoufale chybí šikovné zpracování a výraznější výrazové prostředky. Takhle mi nezbývá, než si z filmu odnést následující poznatky: Máří Magdaléna byla fakt kočka, Ježíš byl ubrečený emař a apoštolové tak trochu banda idiotů. No nekup to. 4/10(12.4.2018)

  • Rooney Mara

  • - Během natáčení filmu se z hlavních představitelů Joaquina Phoenixe a Rooney Mara, kteří do té doby byli jen přátelé, stal oficiální pár. (raininface)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 28. února 2018 v Národní galerii v Londýně. (BMW12)

  • - Natáčelo se od 3. října 2016 do 2. prosince 2016 v Itálii (Apulie, Sicílie, Matera a Neapol). (BMW12)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace