Reklama

Reklama

Máří Magdaléna

  • Velká Británie Mary Magdalene (více)
Trailer 9

Obsahy(1)

Film Máří Magdaléna je autentickým a lidským portrétem jedné z nejosudovějších žen v dějinách lidstva. Biblický příběh líčí osudy Máří (Rooney Mara), mladé ženy hledající nový způsob života. Máří natolik svazují každodenní rituály, že zavrhne svou rodinu a přidá se k novému společenskému proudu, který vede charismatický Ježíš Nazaretský (Joaquin Phoenix). Brzy se stane srdcem tohoto hnutí a po Ježíšově boku se vydává na cestu, která vede do Jeruzaléma, k osudovým událostem, jež jsou základním kamenem naší civilizace. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 9

Recenze (189)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Výborná paródia na Bibliu, ale to asi nebol zámer. O Márii Magdaléne vieme celkovo veľký prd, tak sa do jej príbehu dá niečo len tak vymyslieť. Ale tu tvorcovia neboli ani toho schopní, pretože ústrednou postavou je tu opäť Kristus a Magdaléna ho zase len sprevádza, ako hlavná postava úplne zaniká. Phoenix je výborný herec, ale dať mu postavu Ježiša nebol dobrý výber. Hlavne keď sa pán režisér rozhodol prezentovať ho ako nejakého bezdomovca, kultúrnejšie vyzeral už aj Rasputin. No a samozrejme multikulti sračky so svätým Petrom a jeho bratom Ondrejom ako dvaja takmer mozambickí černosi, to už je priveľa aj pri najväčšom stave sfetovania. Nabudúce odporúčam, aby konečne natočili niečo o Mohamedovi a do jeho úlohy dali Žida s jarmulkou. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Je to tedy na dvě hvězdy, ale bylo by škoda, kdyby s nezvládnutým filmem úplně zapadla i nosná myšlenka. Marie Magdalská jako žena, která nemůže v nitru potlačit bezpodmínečnou lásku a milosrdenství a tíhnutí k vizi opravdového radostného života, jejž by bylo možné v lidech probudit a nastolit nový, spravedlivý pořádek, a nedokáže se podvolit vůli bratrů a otce a přijmout roli další podrobené poslušné manželky ve světě starých obyčejů, poroby, nespravedlnosti, nenávisti, ubližování a strádání, do něhož cítí, že nepatří, tahle Marie Magdalská se setká s Ježíšem a snad lépe než on svou ženskou náchylností k ryzí lásce, neubližování a slitování se slabými, porozumí a ještě poctivěji a neochvějněji přijme a vyloží i druhým jeho učení a v čem - jak v nich a jejich srdcích - záleží a spočívá příchod Nového království. *** Tolik teze. Teď ještě, kdyby to živoucně, bolestně, nakažlivě a přesvědčivě vyzařovalo i ze snímku, který sledujeme. *** Ale ne. Až to nutí dvojnásob silně volat: Bohu žel! Chybí scénáristický talent, schopnost vyprávět, propojovat klíčové momenty, utkat z nich živý osudový příběh - vznikla eklektická, sladkobolná, plytká záležitost, všechno je zjednodušené, vypuštěné, zploštělé, tezovité, jako by z příslušných pasáží Bible jen někdo napsal nevalnou seminárku. A při té strohosti to ani nemá údernost, sílu a spád, osudovost. Především chybí nezbytnost, nutnost vyplývání děje, zkoušek, podloženost toku a zvratů dění jemnou sítí logiky smysluplně a uvěřitelně prokreslených postav a jejich vzájemného působení. *** Kdyby tuhle látku dostal do rukou třeba i náš Zelenka a obsadil Tomáše Bambuška s Klárou Issovou, muselo by to dopadnout krevnatěji a mnohem líp. Tohle byl naprostý vypravěčský i filmařský propadák, včetně nanicovaté klišovité kamery, nudného střihu, bezkrevného ztvárnění postav. Ani Panna Marie si nezasloužila takové zbabičkovatění, jako by to byla kmotřička z Pyšné princezny. *** A druhé stejně veliké a trestuhodné zklamání, které pro mne snímek činí téměř bezcenným, plyne z faktu, že film skončí tam, kde by měl začínat, kde by teprve mělo smysl točit avizovaný příběh o Máří Magdalské. Kde začínají všechny důležité otázky a kam se obrací jediná pravá soustředěnost, ptáme-li se po smyslu a úloze jejího života a jak se svým úkolem naložila, jak obstála. - Její vlastní úkol totiž začíná až ve chvíli, kdy zůstane po Ježíšově odchodu sama jediná na světě se stejným či hlubším vědomím, v čem spočívá příchod pravého Království, kdy jako jediná mezi apoštoly jeho učení lásky k bližnímu pochopila, snad proto, že je žena, ve chvíli, kdy ostatní apoštolové, muži, už z nepochopení a strachu a slabosti plánují zbavit se té odpovědnosti a tíže stát se lepšími a jít příkladem a snovají, jak dají povstat Království podle svých vlastních představ a sobeckých tužeb, ve chvíli, kdy ona jediná jako žena neuteče před bolestivou pravdou a vyloží jim ji do očí a řekne, že nebude mlčet - že její hlas bude slyšet - v tu chvíli končí teprve expozice a mě zajímá, co Máří Magdalská udělá, jak své dny na zemi naplní, jak se s jejich sčítáním bude vršit smutek, bolest a beznaděj z oslyšení lásky, kterou v sobě nese a nabízí, a bude-li nakonec odcházet smířená anebo zoufalá - s tím, co se jí nepodařilo rozežít, jediné strážkyni toho pokladu, jak to den po dni prožije a procítí, až do konce. Jaké budou poslední chvíle jejího života, její myšlenky. Když jako žena cítím a chápu to samé co ona, ale o dva tisíce let později, a vím bezpečně, že dostatečně slyšet nebyla, že zůstala oslyšená, že svou vizi nerozežila, že mužům se povedlo to ryzí učení o lásce, která změní svět, strachem ovládnout a zneškodnit - prozatím - pak je tohle příběh Marie z Magdaly, který mě zajímá. Ten jsem ale nedostala, jen klišovitou naředěnou kaši z těch pár let, kdy kráčela po boku Ježíše a spěla ke svému uvědomění, než s tím vším pochopením a nazřením zůstala na celý svět sama. Co bylo dál, co byl sutečně její příběh, na to režisérovy ambice, fantazie ani smysl pro spravedlivé a smysluplné vyprávění příběhu, po kterém se natáhl, nesahají. *** Vlastně je to celé sotva na jednu hvězdu, ale já vážně nechci, aby ta základní myšlenka, jednoduchá a mocná, kvůli tomu nepodaru zapadla. *~ () (méně) (více)

Reklama

griph odpad!

všechny recenze uživatele

ᴰⁱˢ ˢʰⁱᵗ ᵐᵉʲ ᵏᵒⁿᵗᵉʲⁿ ˢᵃᵐ ᵒᶠ ᵈⁱ ⁱⁿᶠᵒʳᵐᵃᵗⁱᵒⁿ ʲᵘ ʷᵒⁿ'ᵗ ᵗᵘ ⁿᵒᵘ ᴶᵘ ʰᵉᵛ ᵇⁱⁿ ʷᵒʳⁿᵈ  Bible? Nevím bibli jsem nečetl, aspoň ne celou, ale tyhle příběhy si rád pustím.. Avšak jestliže mám srovnat všechny, co jsem viděl, tak tenhle je zatím nejhorší. Naposledy jsem viděl Apoštola Pavla.. a ten byl nic moc, ale stále byl o obrovský kus lepší než tohle. Ol d tajm jsem se nudil, už teď netuším, co se dělo half of děj, občas tam byl náznak něčeho zajimavého, jinak to jen šlo a šlo, ale nic nenabídlo.. většina filmu si aspoň ke konci přilepší, bat tady jsem to asi přehlédl... nic z čeho bych byl na větví, fakt ne. Co se týče obsazení Džízyse, kdyby mi nikdo neřekl, tohle je on vole, tak ho vážně nepoznám.. aspoň do scény, kdy je na kříži. Je to šejm, celou dobu jsem doufal, říkám si kurva bible, však ta má dobrý příběhy ..tak proč je tohle tak suchý?? Ani nevím, byl tam bůbec příběh Maří Magdalény, o který je celej film?! Přišlo mi to spíš, jakoby tam byla jen jako pozadí, aby se neřeklo. :) ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně čistý film. Ve svém prostém sdělení a skromné síle obrazu. Sice se míjí s mým světonázorem a do budoucna dám vždy raději přednost podvratnému a interpretačně mnohem bohatšímu Scorseseho majstrštyku, ale tohle Davisovo nahlížení na „nejslavnější příběh ze všech“ skrze ženské oči byl velmi osvěžující a nedá se ani říct, že byl silně konzervativní (zdánlivě), protože jak vám také osvětlí závěrečné titulky, s postavou Máří Magdaleny se to mělo v očích církevních pohlavárů po celá staletí tak trochu jinak, eufeministicky řečeno. A Mara a Phoenix tady jedou herecký absolutorium. ()

jedna_vrana odpad!

všechny recenze uživatele

Tak fajn. Film, ktorý som dopozerala len vďaka silnému sebazapreniu a nechtami zarytými do sedačky. Už po pár minútach začnete chápať, že to nebude celkom životopis Márie Magdalény a držíte sa nádeje, že to je fajn artové dielo. Je to však zmes nezmyslov zabalených do ligotavého obalu, ktoré sa snažia tváriť múdro. Ale tieto „múdrosti“ sú úplne prekrútené myšlienky z Biblie. Nemá to žiadne posolstvo. J. Phoenix hrá Ježiša, ktorý mal mať 33 rokov – vyzerá na 70 a tvári sa, ako by ním lomcovala jedna - dve psychické diagnózy. Judáš je taký milý chlapec, ktorý sa len chce stretnúť so svojimi zosnulými. Mária, Ježišova matka, pôsobí nesympaticky a väčšinou len zazerá okolo seba. Neakceptovateľné. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Natáčelo se od 3. října 2016 do 2. prosince 2016 v Itálii (Apulie, Sicílie, Matera a Neapol). (BMW12)
  • Celosvětová premiéra proběhla 28. února 2018 v Národní galerii v Londýně. (BMW12)

Související novinky

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

11.02.2018

Pokud vás fascinovala hudba u Zmizení, Sicaria a Příchozích, začínáte číst velmi smutnou zprávu. V pouhých 48 letech nás totiž opustil její autor Jóhann Jóhannsson, jeden z nejvýraznějších hudebních… (více)

Reklama

Reklama