Režie:
Tereza KotykScénář:
Tereza KotykKamera:
Astrid HeubrandtnerHudba:
Markéta IrglováVOD (1)
Obsahy(1)
Hannah žije se svou matkou, českou imigrantkou, a malým bratrem v bývalé olympijské vesničce v rakouském Innsbrucku. Jednou se vloupá do moderně zařízené vily, domova osamělého mladého muže jménem Max. Vkrádá se tam zas a znova, aby zkoumala chladný, sterilní svět cizího muže. Postupně se mezi nimi tak rozvine bezeslovná komunikace prostřednictvím předmětů, které v jeho domě oba různě přesouvají. (A-Company CZ)
(více)Recenze (14)
Prázdný život mladé Češky žijící s matkou a mladším bratrem v Innsbrucku. Prázdný moderní byt prachatého manažera, který ani nevypadá, že v něm někdo žije. Ale že by z takto rozehrané situace vyplynulo něco zajímavého jsem si vlastně nevšiml. Anna Åström je sympatická, tak co na tom, že ta její jediná česká větička zazněla s cizokrajným přízvukem. ()
Už som videl veľa bezobsažných tupín, ale toto je fakt niečo. Vo filme sa buď nerozpráva, ale sa nehovorí a hrá celkom dobrá klavírna hudba, alebo sa hovorí, ale po nemecky. Česky sa povedia asi tri vety. Človek by sa až obzeral, či sa neobnovil Protektorát, ale ono sa to aj tak odohráva v Reichu, čiže nakoniec ešte ako tak sa to dá prijať, hoci to, že matka hovorí na dcéru česky a tá nevie ani ďakujem správne vysloviť, je trocha trápne. No a po tých dlhých pasážach o ničom čakáte aspoň na záverečnú pointu, no žiadna nepríde. ()
Film ide na JOJ CINEMA s titulkami! A pritom doteraz tam šli len dabované filmy. ()
Jako myška, v myšlení, vnímání přísné intimity. Jsem nitka na obleku, vlásek na obkladu, vlnka v bazénu. Bludička. Jitřenka, stopařka po ladu. Za mléčným sklem, snem, dílkem interiéru. Kradmá totožnost. Identita cizinky v módu "nočních" střípků tebe. ()
1/10. Směsice čehosi, co ani neví co je a hlavně nemá tušení, co a jak to divákovi předat. Hodně velký průšvih. ()
Moc se mi líbí citlivá klavírní hudba Markéty Irglové, která ve filmu zní. Také díky ní má vyprávěný příběh své kouzlo. Jenom to celé včetně názvu nějak neštymuje s tím sterilním a neosobním prostředím, v němž se děj odehrává. Dokonce i z hereckého projevu většiny postav jde chlad... Přestože jsem si v duchu přála trochu jiné rozuzlení, nemůžu říct, že bych byla vyloženě zklamaná. Závěrečná pointa totiž vůbec není špatná. (65%) ()
Veľmi zvláštny film, zvláštny dej, zvláštne obsadenie, zvláštny koniec a vynikajúca hudba. Nelogické konanie hlavných postáv, ale celé je to také jemné poetické a preto sa mi to páčilo. ()
Takový zjevně umělecký film... Je to sice nuda, ale jinak je to velmi zvláštní a vlastně docela zajímavé...50% ()
Podivný film téměř beze slov. ()
Chladný film dvou paralelních světů, české emigrantky a zámožného Rakušana....Nic zvláštního. ()
Tereza Kotyk v sobě nezapře kunsthistoričku a kurátorku současného umění. Natočila vpravdě artový film, kde děj není důležitý kvůli vyprávění, ale jen pro navození pocitů, které je navíc těžké definovat. Asi jako když vnímáme abstraktní obraz, který v nás rozehraje směs pocitů, které je sice těžké vyjádřit, ale přesto nás vtáhnou do jiného světa. Anebo taky ne. Tady se to ale povedlo. ()
Hodně zvláštní debut Terezy Kotyk při němž se herci mnoho textu učit nemuseli, jen co je pravda. Hudba ve filmu byla vskutku pozoruhodná, ale vše ostatní působilo chladně. Počínaje domem Maxe, který působil jako typický kravaťák - na pohled prakticky dokonalý dům, ale jinak studený, bez toho, aniž by jej nějak víc využíval nebo na to vůbec měl čas. Pozoruhodná je i Hannah u níž jsem moc nepochopil, proč se do domu vloupává, ačkoli jsem vyrozuměl, že tam dřív bydleli. Stejně chladné jsou i herecké výkony, respektive chování postav navzájem k sobě ačkoli se vlastně důvěrně znají. Škoda, že jsme se o postavách nedozvěděli více a hlavně bych ocenil lepší pointu. ()
Hodně divný film, ale má trochu do sebe. Není to úplně odsouzeníhodné. 55%. ()
Zvláštní a nic neříkající film. Stále jsem čekal, co z hlavní zápletky vyvstane. No a ono v podstatě nic a nebo jsem to skvělé poselství nepochopil. Naštěstí byl film zajímavě natočený a doplněný bezvadnou hudbou. Neosobní postavy mně také nevadí. Takže nakonec film nebyl tak špatný. 3-4* (tentokrát budu přísnější a dám 3) ()
Reklama