poster

Polaroid

  • Norsko

    Polaroid

Horor

USA / Norsko / Kanada, 2019, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    ***

    No prosím, a pak že je focení bezpečné! Však oni domorodci přírodních kmenů dobře ví, proč se nechtějí fotit. Tady stačí, aby Bird vyfotila pár kámošů, a může jim chystat kytky na hrob. A to ještě netuší, že možná ani ona sama nemá vyhráno! Nápad samozřejmě není originální, ale to by mi nevadilo. Prokleté předměty jsou již v prastarých příbězích, tak jen stačí jinak je odvyprávět. Vizuálně solidní, triková stránka průměrná až místy mizerná, hudba obstojná s minimem třískání do hrnců a občas i slušná atmosféra. Největší bolestí je samozřejmě chybějící gore. Úmrtí se odehrávají rychle a většinou mimo záběr. A když už se člověk těší, jak dostane elegantní roztržení oběti, tak výsledek připomíná dělení žvýkačky Pedro bez jediné kapky krve! Trestuhodné! Tedy já netrvám na střevech ven v přímém záběru, jenže pokud se nedaří budovat stupňující se napětí a děs, pak alespoň nějaký ten škopíček rudé by potěšil. Celkově oddechovka na jedno podívání, která mne spíše příjemně překvapila, páč jsem čekal provar.(12.11.2019)

  • Morholt
    **

    Holka, vášnivá fotografka, se dostane k polaroidu a kohokoliv s ním vyfotí, ten zemře. A tak stačí jedna skupinová fotka a je o zábavu postaráno. Inspirace Kruhem je zjevná a stejně tak je jasně předestřen celý příběh. To by ani tak nevadilo, ale problém je, že všechny žánrové ingredience se míchaly mimo hlavní hrnec. Z vražd tak člověk nevidí pomalu ani mrtvolu, o nějaké krvi nemluvě. Samotná animace hlavního záporáka je také odfláklá a tak jediné, o co se film může trochu opřít, je místy celkem působivá atmosféra a herci, kteří sice nejsou vyloženě sympatičtí, nicméně alespoň nevadí. Každopádně to je málo. 40%(17.5.2019)

  • TomStrom
    ****

    Nevím, proč je to hodnocený tak nízko, mně to teda stačilo, jeden horror se solidním záporákem, poměrně atmosférickej, s docela i překvapivýma zvratama a navíc i bez nějakejch větších logickejch děr. Asi už mi stačí málo, ale v tý záplavě průměru a podprůměru v dnešní době je Polaroid rozhodně voda živá v polopoušti letošní horrorové tvorby.(30.12.2019)

  • kery-
    ***

    Poměrně zajímavý příběh je v rámci kategorie silnější nadprůměr. Mladí herci s dobře napsanými postavami, dobrá kamera, příjemné prostředí - to zde dokonale funguje a působí to velice originálně. Film mohl úplně v klidu mířit až do červených čísel, ale někdo si řekl, že ho musí srazit několika hloupými momenty, tou přílišnou snahou o "wow" efekt a dementní potřebou tvůrců nám vše ukazovat. Kdyby "to" nebylo vidět, fungovalo by to mnohem lépe, a ještě by se ušetřili nějaké prachy. Dal bych i 4, ale ta Slendermanovská pachuť mi to zkrátka nedovolí a ještě musím přemýšlet nad tím, zda i ty 3 nejsou moc.(11.1.2020)

  • kingik
    ****

    Do rodiny prokletých hororových propriet přibyl stařičký Polaroid, který i po znovuobjevení po více jak 40 letech báječně fotí. A úmrtí, kterých se po zvěčnění fotografovaných dopouští, se nedají nikde reklamovat. Jste-li však šikovnou středoškolačkou Jadrankou Šetlíkovou a máte kolem sebe přátele, kterým stojí za to zhebnout, nemusíte se bát Roberta Vana, který na vás číhá, aby vás přemluvil k polonahým aktům za košík lubrikačního gelu. Pořádnou revizi a následnou reklamaci by si v prvé řadě zasloužila mrzce natočená úmrtí, která dopadla takto špatně hlavně vlivem ponechané přístupnosti. Předpokládám, že režisér to asi takto dopředu nezamýšlel a nechce se mi líbit, že je za směšně vypadajícími smrťáky, z nichž uzříme jen jakési blíže neformulované náznaky, jeho režijní neobratnost a absolutní technická nedisponovanost. I stalo se a tohle bolavé místo jsem už postupně neřešil. Přišly totiž rozhodně kvalitnější úseky, jež vykazovaly dokonce i nějaké ty invenční záchvěvy, které nahrazovaly chybějící krvavost a liknavou brutalitu. Ač se ve zvýšené míře nedostavil originální zářez v žánru, výpůjčky od Nezvratného osudu, Kruhu, Zhasni a zemřeš dobře posloužily a mně osobně nijak nevadily. Lars Klevberg, který je i autorem stejnojmenného kraťasu, který převedl do celovečerní formy, se s nástrahami možné neoriginality popasoval statečně. Scenáristku Blair Butler, nadějnou tvůrkyni nové hororové vlny, podrobně instruoval o tom, jak bude na diváka fungovat pátračka po zdroji zla a stopy do dávné minulosti patří mezi ty divácky nejspolehlivější. Producent Harvey Weinstein, kvůli jehož skandálu se staženými kalhotami se film dočkal premiéry až dva roky od vzniku, by se jistě poměl nad ženským osazenstvem. Kathryn Prescott v hlavní roli by ještě možná udržela jeho poklopec zapnutý, ovšem to samé už se nedá zaručit u Priscilla Quintany, Katie Stevens, Samanthy Logan či Madelaine Petsch. Omladina se svých rolí zastala dobře. Pokud se tedy film vyrovnával s jistými produkčními problémy a syndromem odvolaného slovutného producenta, coby divák si z něj odnáším jen to dobré. Rozpočet dostatečně neošetřil trikovou stránku, entita, ano, "digitalizovaný" Javier Botet, specialista na příšery všeho druhu, moc originální hrůzy nepobrala, ovšem nápady příběh má, leckdy nesou i punc originality, třeba to, že fotku s vyfocenými osobami nelze zničit (bez následků). Takže vlastně až na ty legrační úmrtí jsem byl s výsledkem spokojen, ovšem focení si do svých hobby hned tak nezařadím. 8/10(17.5.2019)