poster

The True Cost

Dokumentární

Velká Británie / Francie / Itálie / Bangladéš / Uganda / Čína / Kambodža / Dánsko / Haiti / Indie, 2015, 92 min

Režie:

Andrew Morgan

Scénář:

Andrew Morgan
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LEGACY
    ****

    Nad některýma věcma zůstává opravdu rozum stát. Smutná pravda je, že vidiny na zlepšení podmínek, nebo aspoň platu mají ''garment workers' v nedohlednu. Bojím se, že se ceny budou pušovat dolů a dolů až jim ani těch pár niklaků (které by nestačily nám ani na jeden den natožpak na celý měsíc) nebudou prostě stačit ani na úplné nezbytnosti .... a to nezmiňuji chemikálie, které zde hrají spíše ''druhé housle'' - 21. století a lidská chamtivost roste a roste a rozhodně nemíní přestat.(1.5.2016)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Od tragédie na "Rana Plaza", kde pri páde fabriky na oblečenie zahynulo viac ako 1 000 ľudí (!!!), až po chamtivé správanie svetových značiek, ktoré nastolili trend: "za málo peňazí, veľa muziky". Každý pol hodinu spácha jeden z farmárov pestujúci bavlnu samovraždu. Nemyslím si však, že by boli na vine vyslovene svetové značky. Ľudia si môžu sami zato, že sú konzumnými ovcami, ktoré kúpia všetko čo sa trbliece. Kurva nie sme predsa straky, máme rozum, mali by sme vedieť čo nám treba a čo nie. Za väčšinu zlej situácie v krajinách tretieho sveta môžu samotné vlády štátov. Alebo snáď mám veriť tomu, že to nefunguje ako vo väčšine zemí v EÚ, kde pohlavári rozhodujú o tom, ktorá značka za akých podmienok v onom štáte môže začať vyrábať svoj produkt? Priznám sa, ja osobne nakupujem rád, avšak iba to čo potrebujem. Som zaťažený na značkové oblečenie (najmä obuv), nechodím do Beckhamovho "H&M-ka", ktoré je v tomto dokumente najviac na pretrase. Márnotratnosť je "poväčšine" výsada žien či teenagerov, pritom sa to netýka iba samotných handier. No povedzte mi, načo je treba 13 ročnej dievčine iPhone 6?? Toto všetko z nás robia naše vnútorné hodnoty, ktoré vyznávame, no najmä obyčajná závisť. On má BMW, je škaredý jak noc, no pritom má krásnu dlhonohú blondsku (aj keď tupú jak bagandža, ktorá žije pre moment, pričom jej absolútne nevadí, že sa každé ráno budí vedľa upachteného mastniaka, ktorý smrdí na sto honov, hlavne že ráno nemusí za pult do kadejakej fabriky), tak je dosť pravdepodobné, že keď si kúpim "Audi A8", aj ja budem mať takú nevestu. Táto téma je na dlhšie, mohol by som sa tu rozpísať na 300 strán, no každopádne, to my so svojím myslením robíme formu biznisu. No ale dosť bolo mudrovania, aj tak to nikto nečíta. Idem si ja radšej kúpiť ďalšie tenisky.(31.3.2016)

  • grogodil
    ****

    Ďalší z rady dokumentov o tom, ako konzumný kapitalizmus v nejakom priemyselnom odvetví bezohľadne devastuje všetko, čoho sa dotkne, od prírodných, cez ľudské zdroje. Je to síce rovnaká pesnička s rovnakým posolstvom a vyznením, videným niekoľkokrát už v X iných dokumentoch, no to nijak neznižuje kvality a výpovednú hodnotu The True Cost.(26.10.2015)

  • kaylin
    ****

    Každý film, který na tuhle problematiku bude upozorňovat, se mi bude líbit, protože se prostě jen ukazuje, jak pokrytecký je ten náš krásný svět. Když člověk vidí ty nanynky na YouTube, jak si kupují něco, co ani nechtějí, jak jim to ani nesluší a jak je to všechno prostě jen oblečení, diví se, proč vlastně někteří lidé žijí a co je smyslem toho jejich života. A jestli to vlastně celé má smysl. Kéž by se něco změnilo.(22.7.2015)

  • Narciska
    ****

    Dokument je pojat bombasticky a tudíž fakta podává nejspíš velmi jednostranně. Lze to však v klidu přejít, protože dokument pojednává o něčem, co je na jedné straně zeměkoule nablýskané a na druhé straně světa ubožejší než odpad, kteří obyvatele té bohatší části vyprodukují. Děsivost spočívá v jeho plíživé síle, v jeho neviditelnosti a v tom, že se na tom vlastně podílíme všichni. Je toho však mnoho, co se dá dělat, třeba pochopit, že nákup nových a nových kousků oblečení je jen chvilkovou radostí či přestat nakupovat v H & M a Zaře, to si říkám, zatímco hledám udržitelné oděvní značky dostupné na místním trhu... Víte-li někdo, poraďte..(23.9.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace