poster

Cukrář

  • Izrael

    האופה מברלין

  • Německo

    The Cakemaker

  • Slovensko

    Cukrár

    (festivalový název)
  • Nizozemsko

    The Cakemaker

Drama

Izrael / Německo, 2017, 104 min

Scénář:

Ofir Raul Graizer

Kamera:

Omri Aloni
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jhrasko
    *

    Rosamunde Pilcher meets Ferzan Özpetek. Kto videl Le Fate Ignoranti, vie, o čom píšem. Až masochistické motivácie hlavnej postavy, ktorá jedná neracionálne, nelogicky, akokoľvek osamelo sa cíti...považujem sa za priemerne citlivého človeka, ale toto ma obišlo navždy a ďaleko. Už si len zahrať na klavíri a poplakať..PS: mnohé scény boli koncipované nepatrične až amatérsky...nie, nie, nie...(25.10.2017)

  • Biopler
    ***

    Veľmi fajn pocitovka. Nič veľké sa v príbehu neodohráva, no baví vás sledovať. Tim Kalkhof si vás prejavmi, dobrosrdečnosťou a skromným herectvom ihneď získa. Film chce akoby povedať, že citové putá k osobe sú viac ako sexuálna orientácia. Je to odvážne i zaujímavé zároveň, no akosi v závere nám to až tak režisér nepotvrdil, resp. nie som sám, ktorý by si želal skorší koniec filmu. Zasadenie príbehov do Berlína a Jeruzalema bol skvelý nápad. Scény s neodolateľnými zákuskami sú svojské a veľmi dobre dotvárajú atmosféru. V poslednej tretine sa film vracia do minulosti a retrospektívne nám chce niečo ukázať čo i priemerný divák s popcornom tuší, teda istá polopatickosť snímku škodí. Každopádne má Graizer za sebou fajn debut.(4.4.2018)

  • slunicko2
    ***

    Trochu jiný pohled na queer problematiku. 1) 36letý scenárista, režisér a koproducent, homosexuál Ofir Raul Grazier používá ve svém celovečerním debutu hodně filmové prostředky - prodloužené záběry, zoomování, zvýrazněné zvuky, omezené dialogy. 2) Jisté (menší) napětí provází diváka po celou dobu, pokud si ovšem nepřečtete přespoilerizovaný obsah filmu. 3) 30letý Tim Kalkhof (cukrář Thomas) rozhodně není můj typ, ale v roli špatný nebyl. 4) Spoiler. I když chápu pohnutky, které vedly Thomase k cestě do Izraele, sám bych se tak určitě nezachoval. 5) Grazier se rozběhl po poli hned za několika zajíci: homo vs. hetero, věřící vs. nevěřící, vše okořenil ještě vztah Němec vs. Izraelita. Naštěstí očividně má vkus a tak tento cukrářský eintopf se dá celkem dobře sníst.(9.7.2018)

  • easaque
    ***

    3* Mám rád vztahová dramata, mám rád gay filmy, ale nemám rád takové, když nerozumím chování a pohnutky hlavního hrdiny, což mě vždycky dost irituje. A tenhle film je tou pravou ukázkou - možná je chyba u mě, ale jak jinak hodnotit než subjektivně. Pokud však chtěl režisér jen upozornit jaké to má následky, tak potom to nějaký smysl má ... pro ostatní. Jinak komorní provedení filmu včetně hudby je kvalitní a umocňuje tak emocionální náladu filmu. Nedílnou součástí filmu je i silný vliv náboženství na chování postav, tak v Izraeli to ani jinak nejde. Tři hvězdičky neznamenají velké zklamání, ale ani chuť si někdy film zopakovat. Navíc jsem měl pocit, jako bych už něco podobného viděl. Své diváky si ale určitě najde. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](20.8.2018)

  • Hwaelos
    ****

    Cukrář pracuje velmi elegantně s dlouhými statickými záběry, často koncipovanými jako velké celky, v nichž nechává divákovi prostor, aby se vcítil do momentálních úvah svých postav. To podstatné se totiž děje v jejich hlavách, film je záměrně oddramatizovaný a o svých citech a bolestech nikdo nemluví nahlas. To je velmi cílevědomý a v kontextu současné dynamické kinematografie sympatický přístup.(1.4.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace