
Cukrář
-
האופה מברלין
-
Cukrár
(festivalový název)
Drama
Izrael / Německo, 2017, 104 min
Režie:
Ofir Raul GraizerScénář:
Ofir Raul GraizerKamera:
Omri AloniHudba:
Dominique CharpentierProducenti:
Mathias Schwerbrock, Itai TamirPlakáty
Obsah
-
Služební cesty mohou přinést mnohá překvapení a není výjimkou, pokud mezi ně patří setkání, jež přeroste v milenecký vztah. Poměr Thomase, cukráře žijícího v Berlíně, a Orana, ženatého muže původem z Izraele, však po několika měsících utne tragická událost. Oran umírá při dopravní nehodě a Thomas nevidí jiné východisko, než vyhledat vdovu, jež teď sama vychovává Oranova syna. Přes počáteční nedůvěru, pramenící z Thomasovy německé národnosti, dává truchlící Anat mlčenlivému mladému muži práci ve své kavárně, netuší však, že nevyslovený smutek, který je spojuje, se váže k jednomu a tomu samému muži.(MFF Karlovy Vary)
- Po smrti milence se Thomas vydává do Izraele – rodné země muže, jehož miloval. Navzdory předsudkům spojeným s jeho původem se Němec Thomas stává cukrářem v místní kavárně, jejíž majitelkou je vdova po zesnulém Oranovi. Ta však netuší, že nevyslovený smutek, který ji s cizincem spojuje, se váže k jednomu a tomu samému muži.(Festival izraelského filmu Kolnoa)
- Na služobných cestách človek zažije všeličo, niekedy dokonca stretnutia, ktoré prerastú do mileneckého vzťahu. Pomer Thomasa, cukrára žijúceho v Berlíne, a Orana, ženatého muža pôvodom z Izraela, však po niekoľkých mesiacoch ukončí tragédia. Oran umiera pri dopravnej nehode a Thomas nevidí iné východisko, než vyhľadať vdovu, ktorá teraz sama vychováva Oranovho syna. Napriek počiatočnej nedôvere, vyplývajúcej z Thomasovej nemeckej národnosti, dáva smútiaca Anat mlčanlivému mladému mužovi prácu vo svojej kaviarni, netuší však, že nevyslovený smútok, ktorý ich spája, sa týka toho istého muža.(Filmový festival inakosti)
- Služobné cesty môžu priniesť mnoho prekvapení a nie je výnimkou, ak medzi ne patrí stretnutie, ktoré prerastie do mileneckého vzťahu. Vzťah Thomasa, cukrára žijúceho v Berlíne, a Orana, ženatého muža z Izraela, však po niekoľkých mesiacoch pretne tragická udalosť. Oran zomiera pri dopravnej nehode a Thomas nevidí iné východisko, než vyhľadať vdovu, ktorá teraz sama vychováva Oranovho syna. Napriek počiatočnej nedôvere, prameniacej z Thomasovej národnosti, dáva trúchliaca Anat mlčanlivému mladíkovi prácu vo svojej kaviarni, no netuší, že nevyslovený smútok, ktorý ich spája, sa viaže na jedného a toho istého muža.(MFFK Febiofest)
- přehled
- komentáře
- zajímavosti
- ocenění
- videa
- galerie
- ext. recenze
- ve filmotéce
- v bazaru
- diskuze
-
Photo © CirkoFilm
79%
Hodnocení uživatelů
Fanklub filmu
Premiéry
Nepřístupné pro děti do 15 let
![]() |
21.12.2017 Pilot Film |
---|---|
![]() |
01.11.2018 missingFILMs |
zette
Vyborne odvypraveny pribeh, ktery do sebe hezky zapadne (dobra, poslednich deset minut by se dalo udelat i trosku jinak...). Film zdobi perfektni herecke vykony Adler a Kalkhofa, scena, kdy Anat vyjede po Thomasovi je bezchybna! Spousta kontrastu Nemecko/Izrael, heterosexualita/homosexualita, nabozenstvi/tolerance a v neposledni rade oslava cukrarstvi! Ciste drama, cistych pet hvezdicek. Videno v ostravskem Artu, 9 divaku.(28.1.2018)
jhrasko
Rosamunde Pilcher meets Ferzan Özpetek. Kto videl Le Fate Ignoranti, vie, o čom píšem. Až masochistické motivácie hlavnej postavy, ktorá jedná neracionálne, nelogicky, akokoľvek osamelo sa cíti...považujem sa za priemerne citlivého človeka, ale toto ma obišlo navždy a ďaleko. Už si len zahrať na klavíri a poplakať..PS: mnohé scény boli koncipované nepatrične až amatérsky...nie, nie, nie...(25.10.2017)
Marigold
Decentní, poměrně elegantně vystavěné, herecky přesvědčivé. Film, který pracuje s tezí, že sdílené emocionální pouto k chybějící třetí osobě může být někdy silnější než sexuální orientace. Cením způsob, jakým Graizer uhýbá před úskalími melodramatických klišé a patosu, když některá podstatná místa nechává otevřená (nádherná epizoda s matkou). Především Tim Kalkhof svojí robustní figurou, ale nesmírně subtilním a skromným herectvím film táhne. Hořkosladké klavírní etudy - je to žánr a žánr já respektuju. V téhle podobě určitě. Kosher approved.(7.7.2017)
Dudek
Film plný silných kontrastů, které dodávají emocionální pnutí do většiny scén, i těch zcela obyčejných. Cukrář se ale překvapivě nenechá rozkmitat, pokračuje v úsporném vyprávění a většinu konfliktů nechává bublat někde v hloubce pod povrchem. Za to si zasluhuje respekt, protože je tu několik momentů, které si přímo říkají o větší explicivitu. Moc hezké a přesvědčivé. Tichá voda břehy mele.(10.5.2019)
slunicko2
Trochu jiný pohled na queer problematiku. 1) 36letý scenárista, režisér a koproducent, homosexuál Ofir Raul Grazier používá ve svém celovečerním debutu hodně filmové prostředky - prodloužené záběry, zoomování, zvýrazněné zvuky, omezené dialogy. 2) Jisté (menší) napětí provází diváka po celou dobu, pokud si ovšem nepřečtete přespoilerizovaný obsah filmu. 3) 30letý Tim Kalkhof (cukrář Thomas) rozhodně není můj typ, ale v roli špatný nebyl. 4) Spoiler. I když chápu pohnutky, které vedly Thomase k cestě do Izraele, sám bych se tak určitě nezachoval. 5) Grazier se rozběhl po poli hned za několika zajíci: homo vs. hetero, věřící vs. nevěřící, vše okořenil ještě vztah Němec vs. Izraelita. Naštěstí očividně má vkus a tak tento cukrářský eintopf se dá celkem dobře sníst.(9.7.2018)