Reklama

Reklama

Henry Brogan (Will Smith) je elitní nájemný zabiják, absolutní profesionál, který bez pochybností vždy stoprocentně odvede zadanou práci. Při poslední zakázce se však k němu dostaly informace, které neměl slyšet, proto se ho jeho zaměstnavatel s těžkým srdcem rozhodne nechat zlikvidovat. Koho však poslat na člověka, který je v tomhle oboru nejlepší ze všech? Ideální by byl Henryho dvojník, o něco mladší, odolnější a odhodlanější. Ve společnosti Gemini, vedené technokratem Clayem Verisem (Clive Owen) už léta probíhá tajný projekt, který právě tuhle možnost nabízí. Henry se poprvé bojí o život. V patách má rovnocenného protivníka, který předvídá jeho každý krok a každý úder vrací o něco silnějším protiúderem. V doprovodu tajné agentky Danny (Mary Elizabeth Winstead) zběsile prchá napříč kontinenty, než mu dojde, že pokud má mít aspoň nějakou šanci na přežití, musí se svému pronásledovateli postavit tváří v tvář. V ponurých kulisách budapešťských katakomb se mu ho konečně podaří zahnat do kouta, ale když se mu podívá do očí, má najednou mnohem víc otázek než odpovědí. Proti němu stojí jeho o třicet let mladší Já. A stále ho chce zabít. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (421)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Na to, jak vážně se bere, není Blíženec nijak zvlášť sofistikovaná podívaná, a ačkoliv jsem si to tajně přál, třetí roh willsmithsovského filmového trojúhelníku Já, legenda + Já, robot + ? rozhodně nevznikl. Kromě podivného scénáře, který jako by si několikrát připravoval půdu pro překvapivý zvrat, ale nakonec to nechal být, byly podivné také triky. Nemám na mysli omlazeného Willa Smithe, který je fakt dokonalý (Co bude dál? Můžeme vyhlížet třeba nové grotesky Bustera Keatona?), nýbrž to ostatní - spousta záběrů totiž vypadá tak rušivě digitálně... Honička na motorkách je fajn, ale občas něco zatahá za oči (člověk si prostě musí říct, jaké by to bylo třeba s kaskadérským šílencem Tomem Cruisem, který by nepotřeboval digitální dvojníky a motocykly), souboje muže proti muži působí spíše jako souboje robota proti robotovi... A nějaké režijní nápady? Když si vzpomenu, jak originálně onehdy pojal Ang Lee komiksového Hulka (ano, toho mám vážně rád), musím říct: Žádná sláva. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Uplne nechapu to mizerny hodnoceni, dostal jsem v podstate presne to, co jsem cekal. Cely to vypada jak trochu min vaznej Bourne, coz je pro me plus, akce k nejaky revoluci ma hodne daleko, ale je hodne podarena a je tu i par fakt fajnovejch scen. K tomu tu je naprostej sympatak Smith a jeho omlazena verze vypada naprosto realisticky. Winstead je taky sympatacka, jen se sem moc nehodi a Owen jako zaporak bez pripominek. Jediny, kdy se to trosku posere, jsou vzajemny bitky, tam to zacne vypadat hodne pocitacove. Ale celkove vlastne spokojenost, mohlo by tu bejt sice trochu vic akce, obcas je scenar lehce pritroublej, ale jinak nemam problem. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Konflikt je zde vnitřní i vnější. Lee spotřeboval až moc času na postavy a jejich hlubokomyslné konverzace. Zřejmý Freudovský vzkaz že nejhorší nepřítel jsme my sami.Je to ale takové až moc mechanické. Milovník akčního žánru by nejspíše Blíženci odpustil bůhvíkolikátou variaci zápletky, v níž muž zabíjející pro vlast zjistí, že byl zneužit svými šéfy, pročež mu hrozí smrt, prchá s hrstkou věrných po místech, která štábu zaručí nejlepší podmínky – tentokrát od Kolumbie po Maďarsko, načež se k rozhodujícímu boji tváří v tvář vrátí domů. Podstatně hůře už se odpouští fakt, že právě slibované akce se příliš nedostává. Vlastně se dá mluvit o jediné vskutku parádní jízdě v úzkých uličkách Cartageny, kde motorka balancuje po hrázi nebo slouží jako důmyslná „ruční“ zbraň. Budapešť zase propaguje své lázně a historické památky. Vůbec nejtrudnější položku Blížence představuje neustálé opakování a vysvětlování. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Gemini Man" sa nakoniec ukazuje ako smutné scenáristické zlyhanie. Je to smutné. Film je napísaný ako to najväčšie klišé, čo som videl asi za celý rok. Pôsobí to ako 90s film, ktorý však kvôli nedostatočnej technológii bol odložený, aby sa natočil, až keď na to tie možnosti budú. Skvelé. Bohužiaľ to nefunguje, lebo niekedy mám pocit, že ani na dnešnú dobu nevyužili tú technológiu dostatočne dobre. Najmä ak máme uveriť mladú verziu Willa Smitha. Všetky časti v noci a počas tmy sú dobre spracované. No počas scénok cez deň tie efekty začínajú biť do očí viac. A v jednej scénke, kde sa mladý Will Smith usmieva to pôsobí vysoko neprirodzene. Celková story je o agentovi, ktorého jeho bývalí zamestnávatelia prídu zlikvidovať, lebo sa dozvedel veci, ktoré nemal a teraz musí zomrieť. Ale je príliš dobrý, tak je treba na neho poslať niekoho, kto je schopný sa jeho talentom vyrovnať. Ako som to sledoval som si hovoril, že je to dosť priemerné a v ničom nejako výrazné. No aj napriek mínusom, som to nejako ešte bol schopný prijať. No keď príde záverečná akčná scénka s novým bojovníkom, tak som mal pocit, že sa to zmenilo na absolútne idiotský finiš, ktorý tomuto filmu len zatlačí klinec do rakvy. Nebudem vám to spoilovať, ak chcete tento film vidieť, no povedzme, že vidieť mladého Willa Smitha, ktorý pôjde proti Willovi Smithovi 50-nikovi nie je to jediné, čoho sa tu dočkáme. To bol moment, že som neveril na čo sa už pozerám. Konec. Will Smith je sympatický herec a obdivujem jeho talent, no v tomto filme skutočne nepôsobí nejako zaujímavo, ani do toho nepridáva nejakú veľkú dávku svojej osobnosti a talentu. Je to funkčné. A to nám musí stačiť. Mary Elizabeth Winstead tu má veľmi jednoznačnú rolu a dokonca som to odhadol hneď ako som ju uvidel. Bol som si istý, že tu bude mať väčšiu rolu ako prenajímať rybárske člny. Film ide ako podľa šablóny. Je predvídateľný a málo zaujímavý. Akčné scénky? Myslím si, že ich tu mohlo byť trošku viac. Vyzerajú okey, no nemôžem poprieť, že som už videl lepšiu akciu. Čo viac dodať. Film je jedno veľké sklamanie. Hodnotenie: C- ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Nechci vynášet hodnotové soudy, zda-li je BLÍŽENEC dobrý film. Rozhodně je ale v mnoha ohledech pozoruhodný. Je výlučný, protože nespadá ani do jednoho z mnoha trendů ve fikční sci-fi za posledních dvacet let: nereflektuje společensky závažné otázky (klonování je otázkou minulosti), není myšlenkovou hrou (klonování je zjevné, žádné další překvapení), neimituje jiná umělecká díla, nemá ani neobvyklou výstavbu vyprávění, nerozprostírá svůj příběh do více médií a platforem pro budování komplexního světa příběhu. V téhle vykořeněnosti dá vzpomenout na Smithův blockbuster JÁ, ROBOT, ve kterém na konec šlo hlavně o prezentování trikové technologie (zcela digitální postava)._____ Nejblíž má však k HULKovi od stejného režiséra (Ang Lee), protože i v něm to nejomšelejší možné vyprávění - mladší agent jdoucí proti starému hozenému přes palubu - a téma vztahu otců a synů je pouze záminkou k formálnímu experimentování. 3D HFR neškodí, že je podobně jako onen klon hyperrealistické, protože tohle není hobití trilogie, kde bychom se měli nořit do fantazijního prostředí. Práce s přirozeným svícením scén, delší dialogové i akční scény kladoucí důraz na hereckou expresivitu detailními záběry obličeje, hlavně v první polovině velká hloubka ostrosti se zaostřenými všemi plány - to (plus další nezmíněné) jsou všechno velmi nevšední postupy přinášející netradiční zážitek. Je BLÍŽENEC povedený? Nevím, má ale řadu zajímavých filmařských voleb, že za zhlédnutí v kině - ve verzi 2K, 3D, 60fps (na původních 120 u nás žádný sál není vybaven, ve Státech jenom necelé dvě desítky) - stojí. ()

Galerie (136)

Zajímavosti (10)

  • Mladší verze postavy Willa Smithe nebyla pouze omlazená oproti původní předloze (podobně jako S. L. Jackson v Captain Marvel, 2019), ale vytvořená komplětně digitálně. Smith tak hrál mladší postavu 2x. Jednou na place a podruhé s motion-capture oblekem k zachycení mimiky, pohybu a výrazu. [Zdroj: Filmkult.cz] (Kinofil)
  • Natáčalo sa najmä v americkom štáte Georgia, v Kolumbii v meste Cartagena, ale aj v Budapešti v štúdiách Origo. (WalterIK7)
  • Film je natočen, stejně jako předchozí film Anga Leeho Ulička slávy (2016), ve 120 snímcích za sekundu. Ang Lee jí často, spolu i s dalšími „vizionářskými“ režiséry (např. James Cameron), označují jako budoucnost kinematografie. Film se pak promítal i ve 3D, a to i ve vybraných kinech v ČR. (ČSFD)

Související novinky

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

23.10.2019

Režisér Ang Lee (Pí a jeho život, Ulička slávy) dlouhodobě vsází na to, že vyšší snímková frekvence (HFR) je budoucnost kinematografie. Jeho poslední pokus přesvědčit diváky, že má pravdu, nicméně… (více)

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama