Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bankéř Hron se zamiluje do Evy Halerové a rozhodne se pomoci z finanční tísně jejímu otci, majiteli sklárny. Eva Hrona rovněž miluje. Provdá se však za něho až na nátlak rodičů, protože si je vědoma svého dávného provinění. Za svobodna se jí narodila dcera a Eva ji tajně navštěvuje a finančně podporuje rodinu, kde je dítě na vychování. Otec holčičky, hráč a alkoholik Robert Turek, finančně vydírá starého Halera. Rozhodne se narušit i Evino spokojené manželství, když prozradí Hronovi pravdu o nemanželském dítěti jeho ženy. Hron je zpočátku zprávou zaskočen, ale protože je jeho manželství bezdětné a on po dítěti touží, rozhodne se holčičku adoptovat... (ČSFD)

(více)

Recenze (18)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nádherně zvrhlý film, který poněkud lépe zužitkoval aktualizaci Hermannovy předlohy, nežli pozdější Artur a Leontýna, například. Zde se jedná především o výtečný Otomarův profil, po kterém toužím vždy a stejně lačně jako pověstné žáby z kvarty; dále o lascivní Ljubu a cele pasivní Našku. Více netřeba; Naška pak sice odlétla kamsi do pseudohumorné polohy v období rozvitého Protektorátu, nicméně zůstati cele dekorativním a zejména neagresivním žabcem by jí bývalo sedělo lépe. ()

halogenka 

všechny recenze uživatele

Příšerný film. Černobílé postavy (Ljuba Hermanová jako superzlá sekretářka, zato Korbelářovi už zbývalo jen nainstalovat svatozář), klišé, nelogičnost, nulové tempo, mimoňské prostřihy, ujetá psychedelická scéna se zrcadlem...a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Poslední půlhodina filmu, kdy se hlavní postavy nesmyslně (a především zdlouhavě!) naháněly na trase Praha-domovutajenéhodítěte a zpět, už byla učiněným utrpením. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Křišťálově průzračná červená knihovna z pera staropražského spisovatele a humoristy Ignáta Herrmanna. Krňanský navíc film realizoval bez invence, s přemírou standardních scénáristických klišé, vzbuzujících dnes již jen shovívavé pousmání nad tím srdcervoucím osudem nešťastné fabrikantské dcerušky. V hlavní roli na sebe poprvé výrazně upozornila třiadvacetiletá Nataša Gollová, tehdy nová členka Městských divadel pražských, která na sklonku svého života prohlásila: "Mezi mými filmy jsou i takové, za které se dodnes stydím hodně, třeba za takovou Bezdětnou a ještě několik dalších." ()

Hermione02 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film, který je neprávem zatracován. Spojení N. Gollová, O. Korbelář ve velmi krásně funguje, třebaže N. Gollová se v pozdějším letech své kariéry zaměřila spíše na komedie. Motiv filmu je zajímavý: co by se stalo, kdyby manžel věděl, že mám dítě?, rozehrává důmyslný příběh. Kromě zmíněných hlavních protagonistů mi nejvíce v paměti utkvěl R. A. Strejka, vidět ho jinde než ve studentských komediích byla příjemná změna. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Prvorepublikový film z r. 1935, který jsem nedávno náhodou viděla v Tv na kanálu ČS film. Sama jsem se divila, že jsem to dokoukala, bylo to naivní až běda, ale pak jsem si uvědomila, že taková tehdy byla doba. Mít nemanželské dítě bylo horší než mít tuberkulózu nebo jinou obávanou nemoc. Herci tam hrali stylem, na který dnešní mladý divák nemůže zabrat a ačkoliv tam hraje tolik vychvalovaná Nataša Gollová, její výkon je amatérský. Je vidět, že přišla k filmu skrze tatínkovy peníze a hrát se naučila až s léty a praxi. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (5)

  • První hlavní role pro Natašu Gollovou, sama se však za film styděla, koneckonců strhala ho i tehdejší kritika. (Kulmon)
  • Otomar Korbelář (riaditel Horn) zobral rolu, pretože vo filme mohol jazdiť autom Praga Baby - takzvanou "bejbinkou" a robil tak reklamu výrobnej firme. Vždy mu potom dali zľavu na vozidlo. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama