poster

Sweet Country

  • Austrálie

    Sweet Country

  • Slovensko

    Zasľúbená krajina

    (festivalový název)
  • Kanada

    Sweet Country

  • Nizozemsko

    Sweet Country

  • Nový Zéland

    Sweet Country

  • Velká Británie

    Sweet Country

  • USA

    Sweet Country

  • Irsko

    Sweet Country

Western / Drama / Krimi

Austrálie, 2017, 110 min

Střih:

Nick Meyers

Scénografie:

Tony Cronin

Kostýmy:

Heather Wallace
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • alchac
    *

    Marně lovím v paměti, kdy si v zámoří naposledy nepletli western s audiovizuálním uspáváním insomniaků a kdy do něj ještě nefušovali můzami od hlavy k patě posraní specialisté na natáčení dvouhodinových jednozáběrových dokumentů o schnutí klokaního trusu uprostřed buše. A nebýt mého naprostého zoufalství z řečeného, tak bych se patrně s tímto na první trailer silně angažovaným a extrémně nezáživným dežo ví na Batmanovo vyprovázení Maguy do Pelhřimova a dalším hřebíkem do rakve žánru nesetkal. Tohle musí na festivalech sbírat ceny jak na běžícím páse.(5.8.2018)

  • killerbean
    ****

    Čakal som niečo úplne iné, ale nebol som sklamaný. Vizuálne je film skvelý. Kameraman sa s niektorými zábermi naozaj vyhral. Dianie nie je vyslovene strhujúce, ale ide pod kožu. Je to pomalé, dôkladné a minimalistické. Jediné čo ma rušilo boli flashbacky/pohľady do budúcnosti a trochu predvídateľný záver. 70%(10.9.2018)

  • Goldbeater
    ***

    Domorodí obyvatelé Austrálie musí snášet útlak bílých přistěhovalců v době, kdy spravedlnost je relativní pojem a každý si ho vykládá po svém. Zahrané je to skvěle (Sam Neill a jeho zpěv!), ovšem prostřihy do minulosti či budoucnosti postav jsou poměrně zbytečné a záběry jsou někdy opravdu až příliš dlouhé, což má za následek, že se snímek mírně vleče. Jsem rád, že tento film vznikl, protože má značný přesah, nicméně vyhovovala by mu o něco kratší stopáž. [KVIFF 2018](3.7.2018)

  • Tft
    ****

    Warwick Thornton je takovým majákem Australské kinematografie, který daleko vyčnívá v jinak celkem pustém okolí. Ač si od svého posledního výtvoru Samson and Delilah (2009) dal hodně načas, Sweet Country za tohle delší čekání opravdu stálo. Natočil krutý, ale zároveň spravedlivý film, s nádherně nasnímanými australskými scenériemi, které se mu jakožto režisérovi i kameramanovi v jedné osobě povedlo zachytit tak jak to snad dokáže jen rodilý Australan s unikátním vztahem ke své zemi a samozřejmě s velkým kameramanským talentem. Silný vztah Thorntona ke kultuře jeho země je očividný a Sweet Country je film přímo nasáklý upřímně krutou historií počátku dvacátého století, což pro původní Australské obyvatele nebylo zrovna šťastné období. Sweet Country události tohoto období vyobrazuje skrze příběh jednoho z domorodců Sama Kellyho, který už sice není otrok v pravém slova smyslu, ale stále je „blackfella“ pracující pro jednoho „whitefella“. Kelly v sebeobraně zabijí jednoho z bělochů ze sousední farmy, což se v této době skoro rovná sebevraždě, od této události se odvíjí celý příběh filmu. Thornton dělí Sweet Country do tří částí, přičemž každá z nich je jiná a každá má svoje odlišné žánrové kvality, co je spojuje je kvalitně odvedená filmařská práce. První část je rodinné drama na téma rasová rozdílnost, prostřední část je špinavá odplatná honba přes zaprášené Australské pouště a závěrečná část je napínavé soudní drama. Herecké výkony, s přihlédnutím k tomu, že hodně herců není profesionály, jsou kvalitní, přičemž jasným highlightem je výkon ostříleného Sama Neilla. Thorntonovi se musí také přičíst k dobru fakt, že všechny postavy vyobrazuje skrze střídmí a spravedlivý pohled zkušeného vypravěče, který ví, že nejlepší cesta k realistickému příběhu, je skrze opodstatněné činy postav. Všechno to začíná u názvu Sweet Country, který je kontrastem k filmu samotnému, po shlédnutí zanechává hořkou pachuť, protože je jasné, že země zaslíbená Austrálie v této době opravdu nebyla. Podobně vytváří Thornton dva proti póly uvnitř děje filmu, nádherné australské scenérie a citlivá práce kamery kontrastuje s krutým a špinavým dějem filmu. Opravdu vyzrálé dílo a skvělá Thorntonova vizitka. 84%(27.9.2018)

  • Morholt
    ***

    Od australského westernu automaticky očekávám nádherné scenérie a pomalé přemýšlivé tempo, které z filmu dělá víc, než obyčejnou žánrovku. A obojího se mi tady dostalo. Důležiotu roli hraje i rasová otázka, ale narozdíl od amerických černochů tady neuslyšíte řeči o rovnoprávnosti, svobodě a blablabla. Místní domorodci působí tiše a rezignovaně a ona rezignace je do určité míry i jejich odporem. To působí sympaticky a nenuceně. Potěšili i herci včetně těch domorodých, jejichž projev byl přirozený. Bohužel režie místy klopýtá. Thornton se občas zadumal až příliš a některé scény neuvěřitelně natahoval. Kdyby se to stalo dvakrát třikrát, tak se nad tím dá ještě mávnout rukou, ale tady se to dělo snad co čtvrt hodinu. Nepochopil jsem ani účel něustálých skoků do minulosti či budoucnosti. Nedávalo to smysl a někdy to bylo i matoucí. To všechno celkový dojem pokazilo. Nicméně i tak tenhle kousek stojí za vidění, byť svůj potenciál úplně nenaplnil. 60%(3.8.2018)

  • - Nemý čiernobiely film, ktorý sledujú osadníci, je The Story of the Kelly Gang (1906). (MikaelSVK)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 6. srpna 2017 na filmovém festivalu v Benátkách v Itálii. (Stoka)

  • - Zásadní místo ve filmu mají domorodí herci, z nichž řada pochází z kmene Arrente (Natassia Gorey Furber, Hamilton Morris). [Zdroj: Deník.cz] (Bioscop)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace