Režie:
Lukas FeigelfeldScénář:
Lukas FeigelfeldHrají:
Aleksandra Cwen, Celina Peter, Claudia Martini, Haymon Maria Buttinger, Tanja Petrovsky, Thomas PetruoObsahy(1)
Hrůza z čarodějnic hýbe v 15. století Evropou. Nevyhýbá se ani malé Albrun a její matce, které žijí na samotě v horách. Albrun provází mučivý strach i v dospělosti, kdy už je sama matkou. Děsivé události ale začínají vyvolávat otázku, zda síly temna nesídlí i mimo její představy. Gotický horor s působivými obrazy a plíživě hrozivou atmosférou je debut rakouského režiséra Lukase Feigelfelda. (Febiofest)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Keby sa všetky spomalené zábery zrýchlili aspoň o polovicu, musel by byť tento film krátkometrážny. Našlo sa tu všetko možné: nekonečné umieranie starej báby, zdĺhavá masturbácia, nútený sex, kanibalizmus, občas nejaká zvrátenosť, ale nič z toho nebolo podané takou formou, aby to diváka znechutilo. Skôr som mal dojem, že sa to strašne hralo na umenie a chcelo to pôsobiť štýlovo. Minimum dialógov plus monotónna hudba, miestami som driemal. A hoci je to výborne nakrútené (krásne exteriéry), príbeh patrí podľa mňa k tým slabším (ak si to porovnám napríklad s výborným The Witch). No je to viac historická dráma ako horor, aj keď na psychiku to sem tam zabrnká. Atmosféra tam je, to zase musím uznať. Najmä v záverečnej tretine, keď hlavná hrdinka ochutná veselé hríbiky. Dovtedy ma to však nejako extra nebavilo. ()
Neviem, čo sa komu nepáčilo resp. čo kto očakáva od čarodejníckej témy. Ja niečo ponuré, temné, bezcitné, hnusné a desivé. V tomto smere Hagazussa trošku pripomína Eggersovu Čarodejnicu. Hlavné slovo tu nehrá ani tak hlavná postava, ako skôr sila nedotknutej prírody, v ktorej lone sa vystrašene chúli domček a v ňom... Pravdupovediac, nebol som ďaleko od toho, aby som tomu dal 4*. Občas to ale stráca tempo a občas je to predsa len až príliš nechutné a divné. Atmosféra za jednotku. ()
Tady je napsaná zase kupa hoven! Pokud jste házeli špínu na nedávnou The Witch, tohle úplně vynechte. Hagazussa je totiž artovějším okénkem do života "takové normální" bosorské rodiny, jejíž osud v pohanských dobách nemůže skončit dobře. Takže musíte počítat se spoustou dlouhých či zpomalených záběrů, temnou a minimalistickou hudbou, minimem dialogů a nepříliš jasným dějem. Většinou nejsem fanouškem podobných experimentů, ale tahle pocitovka mi SAKRA sedla. I skrz to hlemýždí tempo. Navíc vyniká opravdu překrásným prostředím rakouských Alp a několika málo hororovými momenty, z nichž se mi nejvíc líbila ta očuchávaná v posteli - pěknej hnus, vám povim. ()
Prvních dvacet minut je hodně silných a velice slibných, co následuje poté je bohužel přehlídka tvůrčí nestřídmosti, kde je každý záběr zhruba pětkrát delší než by měl být. A to píši jako fanoušek filmařské meditace a vyprázdněného narativu. Zde se bohužel nepodařilo dosáhnout hloubky ani transu. Mám trošku pocit, jestli snímek nevznikl na základě filmařského grantu s danou stopáží 100 minut, protože po úvodní kapitole je ono protahování značně samoúčelné a ve finále dojde i ná různé psychedelické video exprese. Škoda. Rád bych dal víc, obzvlášť režisérovi, který chodí v tričku kapely Earth, ale hořká pachuť z utahaných 100 minut je až příliš silná. Možná někdy dojde na režisérský sestřih (75 minut by HAGAZUSSA se svým minimem děje snesla). Co se čarodějnického tématu týče, nelze než znovu odkázat k THE WITCH. (Abych to jen netýral, výprava, kamera a hudba je super, ale nestačí). ()
Je libo vývar z mimina v útulnej atmosfére pri krbe, na popredí poetickej alpskej panorámy? Veeeľmi pomalááá biografická meditácia o čarodejnici, žijúcej na horskej samote. Atmosférická až metafyzická! Antidivácka šialenosť, s ktorou by sa s toľkým citom pre formálnu krásu nikto iný nezdržoval. Preto sláva Feigelfeldovi! [Sitges FF] ()
Reklama