poster

Prokletí čarodějnice (festivalový název)

  • Německo

    Hagazussa - Der Hexenfluch

  • Německo

    Hagazussa

  • anglický

    Hagazussa: A Heathen's Curse

Horor / Drama

Německo / Rakousko, 2017, 102 min

Scénář:

Lukas Feigelfeld

Producenti:

Lukas Feigelfeld
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Asia_Power
    odpad!

    Není pravda, že bych neměla ráda pomalu plynoucí filmy. Pravdou je že mě k smrti serou a tak jsem od prvního zkurvenýho záběru, kdy baba tlačí sáně, věděla, že tohle bude nehorázná píčovina u které budu trpět jako čerstvý vězeň první noc v cele s šesti negrama. A taky že jo!! The Bitch neunesla jak jsem jí tu v komentáři naložila a pomstila se mi vskutku strašlivě, jelikož jinak není možný, aby každej horor s čarodějnicí byl tak strašná kundovina. Každopádně musím Lukášovi pochválit dvě věci - Kameru a audio má opravdu v malíku. Buddhožel to je úplně fuk, protože když někdo bude krásně artově natáčet čerstvě vysraný hovno a vyšperkuje k tomu luxusní audio, stále natočil prostě jen hovno a všem je u prdele, že to hovno natočil umělecky. Což je další věc, která mě tak trochu sere. Umění. Art. Proč v dnešní době každej kokot co natočí kolosální chujovinu s pěknou kamerou je hned umělec? Tak Lukáš prostě umí točit, ale rozhodně ne dobrý filmy a už vůbec ne psát scénáře. Jestli tohle je umění, tak já si vrazím do prdele štětku od barvy a se třema promile v krvi se vydovádím na malířský plátno. Takovej obraz jste ještě neviděli a zkuste říct, že není umění totálně vožralá kreslit prdelí ! Pokud se nad mou malbou budete kuchat éé kochat, tak pak uznám, že točit kozy 70ti letý báby, honění si frndy při laskání vemene kozy, chcaní na mrtvou myš v potůčku či dokonce samovznícení na vrcholu hory po rádoby pozření vlastního dítěte je fakt kolosální umění. Do té doby budu ale skálopevně tvrdit, že Prokletí čarodějnice je jedna z nejhorších sraček, co jsem kdy viděla. A že jich bylo.(16.8.2018)

  • misterz
    ***

    Na tento snímok je ťažké niečo napísať, prišlo mi to ako akýsi podivný experiment, ktorý však v konečnom dôsledku nedopadol až tak zle - na prvotinu celkom slušné. Hodnotiť sa dá iba technická a herecká stránka, ktoré tu boli na vysokej úrovni, to treba uznať. Nádherné exteriéry, krásna kamera a herci, ktorí sa do príbehu hodili výzorovo i svojim hereckým umením. Časové obdobie bolo ťažké určiť, neviem kde sa vzalo to 15. st., ale vzhľadom na ten bubonický mor a na to ako bol oblečený ten kňaz by to hádam aj sedelo. Čo sa týka dejovej linky tam to už bolo horšie. Iba jeden umelo natiahnutý prázdny žvanec o ničom v rytme zúfalo spomalených záberov a v tempe, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani slimák. Naozaj to chcelo veľkú dávku trpezlivosti dopozerať to až do konca. Našťastie sa tu našlo pár záberov ktoré aspoň na chvíľu vytrhli z letargie, avšak o horore by som tu vôbec nehovoril. Áno, atmosféra v niektorých momentoch pekne zhustla, len čo z toho, keď sa to v rámci žánru vôbec nevyužilo a hororový divák tak obíde naprázdno. Odporúčam radšej snímok Čarodejnica (2015) - krásna ukážka toho ako to malo vyzerať, aj atmosféra, aj mráz na chrbte. Tu sú len pekné obrázky a artovejšie vyznenie. Veľmi slabý priemer. 50/100(6.8.2018)

  • Cappuccino
    ***

    Z Hagazussa mám vcelku rozporuplné pocity. Na jednej strane išlo o zdĺhavú a nudnú blbosť, ktorá veľakrát vôbec nedáva zmysel, ale z druhého uhľa pohľadu... krásne exteriéry a výborná atmosféra robia z filmu sledovateľnú záležitosť. Určite však nie zábavnú. Naťahované zábery závaňajúce sileným artom bez hodnoty vedeli liezť poriadne na nervy. V určitých častiach snímky by ste si mohli odbehnúť aj na 15-minút na záchod a o neprišli by ste o žiaden dejový posun. Minimalizmus vo filme nemusí byť zlý, len ho treba okoreniť viacerými dejovými zvratmi a zmysluplnejšími scénami (tých nezmyselných na čele s masturbujúcou herečkou by ste našli bohužiaľ až až).(12.8.2018)

  • darkrobyk
    ****

    Mysteriózní baladické drama je zasazeno do krásných, ale temných a nehostinných hor. Celým příběhem se vine znepokojující černá nit, pomalé tempo souzní s evropskými artovými počiny. Meditativní záběry střídají až mučivě dlouhé, často statické obrazy, které jsou v protikladu k dějovým výjevům. Snímek je rozdělen na čtyři části - Stín, Roh, Krev a Oheň. Malá Albrun je na samotě společně s matkou vystavena nepřátelství lidí z nedaleké osady, kteří je považují za čarodějnice. Po matčině smrti se klidu nedostává ani již dospělé Albrun, která sama vychovává kojence - Marthu, již pojmenovala po své matce. Společnost jí dělá stádo koz, které jakoby v sobě ukrývalo temnou symboliku. Když Albrun pozře plodnici houby, která vyrostla v lese u lebky jelena, promění se lesní labyrint v místo, kde číhají na každém kroku smrt a zmar. Výtvarnou kameru doprovází mrazivá hudba podtrhující tesknou atmosféru. Pro milovníky artových, divných, pomalých a temných snímků jako stvořené, příznivci klasických hororů asi moc nadšeni nebudou.(15.3.2019)

  • POMO
    ****

    Je libo vývar z mimina v útulnej atmosfére pri krbe, na popredí poetickej alpskej panorámy? Veeeľmi pomalááá biografická meditácia o čarodejnici, žijúcej na horskej samote. Atmosférická až metafyzická! Antidivácka šialenosť, s ktorou by sa s toľkým citom pre formálnu krásu nikto iný nezdržoval. Preto sláva Feigelfeldovi! [Sitges FF](11.10.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace