Režie:
Fritz LangKamera:
Milton R. KrasnerHudba:
Hans J. SalterHrají:
Edward G. Robinson, Joan Bennett, Dan Duryea, Margaret Lindsay, Rosalind Ivan, Jess Barker, Charles Kemper, Samuel S. Hinds, Vladimir Sokoloff, Arthur Loft (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Chris Cross je z duše poctivý pokladník ve velké firmě. Tedy až do okamžiku, kdy na ulici pomůže slečně Kitty a zamiluje se do ní. Za její krásnou tváří se však skrývá vypočítavá ženská připravená využít situace dostat z bláznivého staříka co nejvíc peněz. Kam až dovede Krise slepá láska? (raffspIn)
Videa (1)
Recenze (48)
Když člověk touží po lásce, kterou vlastně nikdy nepoznal, může se snadno nechat oblbnout. Zvlášť je-li v tom zainteresována atraktivní mladá slečna. Ale kde je velká láska, může po odhalení její falše vzkypět o to větší nenávist. Dlouze a pečlivě budovaný příběh je vlastně jen berličkou pro dokonale vypointovaný konec, který mě doslova zaskočil a překvapil. Vše tady má své místo a logiku, není zde nic navíc, a to vše je podpořeno skvělými hereckými výkony. Nečekal jsem nic a odcházel jsem z projekce příjemně překvapen tím, jak chytrý příběh jsem viděl. Tady není nad čím váhat a jsem rád, že jsem si tento film nenechal ujít. [Noir Film Festival 2019] ()
Strhujúci, prekvapujúci, krutý, krásne vyzerajúci a emočne devastačný noir. Navyše s bombovými postavami. Bennetová je skvelá femme Fatale a Robinson bol hodný Oscara. Spolu s Fury za mňa najlepší Lang (aj keď som od neho veľa nevidel). Nekompromisná pecka, ktorá ma úplne rozobrala. Posledných cca 20 minút som ani nedýchal. 10/10 ()
Až na ten debilní halucinačně stavěný konec stylový a hlavně podle dobových pravidel pečlivě uhlazený noiárek. Kolega Douglas mluvil v lektorském úvodu o Kitty jako o echt děvce, což ale ve filmu až na její poslední výstup příliš patrné nebylo. Vyčůranost tehdejší zcela jistě zůstala i v člověku dnešním. Skvělá práce kamery! Mé již několikáté setkání s Edwardem G. Robinsonem, a asi nikdy nezklamal. Osobně bych si uměl představit dva konce, první by v divákovi zanechal otazníky, druhý by byl smutný, ale ani jeden by nevyzněl tak do pitoma, jako to udělal Lang. Visions of Light 2012, kino Art, Brno. ()
Děj filmu Scarlett Street má zajímavý atmosferický průběh. Vše začíná nevinně - muž s úsměvným jménem Chriss Cross, který pracuje v bance a doma je pod pantoflem, se jednoho dne seznámí s mladou dívkou Kitty a řekne jí (snad pod vlivem její krásy a v poblouznění), že se živí jako malíř. Začínají se scházet, Chriss začíná malovat a Kitty (a její milenec Johnny) potřebuje peníze - a dobrácký muž nedokáže hnědým očím říci ne. Chrissovy obrazy navíc vyvolají velký zájem - Kitty a Johnny získávají kýžené bohatství. Pravý autor ale zůstává bez povšimnutí... Humor se vytrácí a přichází temná atmosféra, fatalita, hra stímů a světel - přichází film noir. Langova Scarkett Street je "remakem" Renoirova filmu La Chienne. Lang ho ale během natáčení neměl k dispozici, čerpal pouze ze svých vzpomínek. ()
Jeden z najslabsich noir filmov co som videl, k noiru my pasuje hlavne detektivka a tie riesit to, ako si kedajaky mental skrabe na papier svoje haky -baky a cmaranice. Fakt ako Edward G. Robinson hral uplne hovno a Joan Bennett nic nepredviedla. V strede filmu vladne k tomu este aj priserna nuda vatovo plane plky. 60 % ()
Galerie (29)
Zajímavosti (5)
- Režisér Fritz Lang spolupracoval s trojicou hercov Edward G. Robinson, Joan Bennett a Dan Duryea už pri natáčaní filmu Žena za výkladom (1945). (shimik77)
Reklama