Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (119)

Morien 

všechny recenze uživatele

Nenašla jsem jediný důvod, proč bych se na tenhle film měla chtít dívat. Ve skutečnosti jsem během sledování nacházela čím dál víc důvodů, proč bych se na něj dívat neměla. Ale protože už jsem patologický pesimista, dodívala jsem se do konce, abych mohla napsat negativní komentář. Ach, svět je tak krásný. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Chopit se takového scénáře a přenést ho do atraktivní podoby musí dát zatraceně zabrat. A třebaže jsem z filmu nijak zvlášť nadšený nebyl, musím vzdát hold Michálkově režii, hercům i "špinící" (v Praze) a "pestré" (na tripu) kameře Štrbově, skvostně zvoleným lokacím uvnitř i venku. Některé scény, např. první drogové dobrodružství s černochem, po formální stránce snesou srovnání s nejlepšími filmy o tomto tématu... Jenže... snad má snaha vše zařadit, pochopit, rozložit mi brání tenhle film plně přijmout. SPOILERY - Vidím, že "trip" není v exotické části světa, Kapském městě, ale pořád v Praze. Jezdí tam metro(express), Trevor zamyká mříž jako Machata, Dzurilla se přetransformoval v gangsterského černocha a bezvýznamná kriminalita v job století... Drogy nabízí opravdu jiný svět, ale ne tak docela jiný. Jenže... kam s náboženskou sektou? Jde snad o jiný druh drogy? A takových problémů mám víc... KONEC SPOILERŮ. A mám v tom všem vůbec hledat smysl? Není to stejně pošetilé jako hledat ho ve snech a halucinacích? Jsem už takový, že bych ho raději našel. Do té doby pro tenhle zběsilý výlet do mizejícího "pražského fet-slumu" budu mít jen ***. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byla fakt slusna kokotina. Prvni pulku je to vsechno desne zmateny, spousta postav, zadnej pribeh, vsichni se tam tak nak motaj a vetsinou jen nadavaj, nastesti v druhy pulce uz se nejakej ten pribeh vyrysuje, ale nejak zvlast dobrej neni. Co se tyce hercu, tak ty sice hrajou dobre, ale stejne jim to moc neverite. No a pak tu je naprosto priserna, skoro dokumentarni kamera, ktera hodne stezuje sledovani filmu. Nicmene to vse dohromady dokaze docela zaujmout, takze film vylozene nenudi. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Dobré je, že každý film Vladimíra Michálka je úplně jiný. Je jasné, že tenhle měl připomenout drogy, sekty, neutěšené poměry v jakémkoli velkoměstě atd. atd. a to se mu podařilo na výbornou. Chvíli trvá, než si na tu kameru a styl a herce zvyknete, ale to je asi tak všechno. A navíc: ta ségra v podání Věry Galatíkové je nepřehlédnutelná. Pro ni naprosto netypická role, I think. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Bože, to zase byla věc. Bezútěšný postmoderní trip movie, který naštěstí není tak "cool" jako Ondříčkovi slátaniny, ale přesto veškerou obskurnost námětu redukuje na námel hoven, čuráků a píč, které létají z úst v civilní křeči se zmítajících herců a hereček. Michálek chrlí příhody a snaží se z nich vymodelovat FILM. Postmoderní snaha dýchá ze všeho, forma je rozbitá na nesourodou drť, digitální kamera se nejistě třepotá, barevné filtry se mění... Příběh v pravém slova smyslu chybí. Jde přeci o sžíravou postmoderní výpověď. Krásné, jen to všechno maskuje velkou prázdnotu a nicotu za slovy, skutky. Těžko říci, kam tahle barevná tříšť míří, na emotivní potenciál Trainspottingu nemá, o obskurnost Cronenbergova Nahého oběda se nesnaží. Jediné, čím je pro mne Anděl Exit hodnotný, je zachycení mizejícího světa v okolí andělské křižovatky. Jinak jsem viděl pouze podivný zfetovaný a otravně uřvaný mišmaš, který ke mně promlouvá plynou tatarštinou. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)
  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)

Reklama

Reklama