Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

topi 

všechny recenze uživatele

Jediný film od Vladimíra Michálka, který hodnotím nejmenším počtem. Chápu, že prózu Jáchyma Topola je hodně těžký zfilmovat a tady se to povedlo tak napůl. Nesedla mě ta digitální, barvami hýřící roztřesená kamera a divný střihy. Herci nebyli špatní, někdy to ale vyloženě skřípalo, hlavně u představitele hlavní role Jana Čechtického a jinak mé oblíbené Kláry Issové, někdy to bylo hrozný přehrávání. Naopak vynikající byli majitel potravin Pavel Landovský a jeho žena, vyšinutá sektařka Eva Holubová, z ní šel fakt strach a respekt, opravdu až mrazivě šílená fanatička. A parádní byla vrchní sestra v nemocnici Věra Galatíková, která byla imrvére našrot. Jinak takový nemastný, neslaný. ()

alenka 

všechny recenze uživatele

tak tohle ne. bud jsem byla v prilis nezralem veku, kdyz jsem andela videla nebo sem suchar, ale nic, zhola nic sem si neodnesla. asi se na to budu muset podivat jeste jednou, jenze se bojim, ze neseberu odvahu :( ani stivinova me nechytla, a pritom se mi normalne zda jako dost zajimava herecka. v andelovi mozna az moc ()

Reklama

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Anděl může být feťák nebo alkáč, může to být básník nebo Jáchym Topol. Anděl je exit a je úplně jedno, jestli to je myšlený doslovně nebo metaforicky. Jakkoli to může bejt nechutně nestravitelnej film, vědomí, že se jedná o Topola, mě uklidní. Jeho styl psaní totiž je takový. Vulgárně psychologický. Klára Issová si i přesto tenhle film ukradla pro sebe a z jinak průměrnýho zpracování (prkenný dialogy, vždyť to znáte :) vytvořila svůj koncert, ze kterýho mrazí. Její zinscenovaný dávení se, a následnej řev spojený se smíchem, byl zážitkem do rakve. A do knihy jdu i kdyby měla být tím posledním, co přečtu! ()

Raven0 

všechny recenze uživatele

Jáchyme, Jáchyme... komu jsi to svěřil svou výtečnou knihu? Film působí dosti divně. Občas až nudně a místy se člověk opravdu ztrácí a nevěří... Ale některé světlejší chvilky to přeci jen má. Vizuální stránka je více než zajímavá a obzvlášť potěší sympatické herecké výkony Kláry Issové či Evy Holubové. Jinak je to spíše zklamání. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

S osobitě osvěžující strukturou vytvořil Vladimír Michálek filmové drama současnosti Anděl Exit. Jáchym Topol, autor literární předlohy i scénáře, patří k nejzajímavějším postavám české umělecké scény. Na intenzivní rodinné vlně nadání a schopností tvoří slova, která se odhodlaně zavrtávají do hlav. Jeho texty jsou naléhavé, rozpolcené a vládne otevřeností a výstižností dilematu a vnitřnímu střetu. Unikátní a vibrující nálada Topolových textů ožívá v postupu expresivního zdůrazňování a zneklidňování, těsně se přimyká k postavám a nahlíží do vnitřku myšlenek strachu a očekávání. Druh marnosti a vnitřního tápání ožívá v obrazech, slovech, všeobecném neklidu, intenzitě pohybů, smyslnosti, pokušení, útěku a volání. Myšlenky se strachem, všedností a snahou. Pokusem po úniku z ubíjejícího stereotypu spořádaného života v područí a diktátu a konzumní pseudohodnoty jsou nahrazeny zážitkem, přítomností a hledáním záchrany a ztracených ideálů. Anděl Exit mistrně odkrývá stav mysli, která se nechce smířit s prázdnotou skutečnosti a ztrácí se ve složitém geometrickém tvaru hledání alternativních možností. Hodnota a náhražka, jsou nesnadné k rozeznání, při hledání občas splynou, občas klamou, převrací, ničí a přináší naději i zklamání. Hlavní postavou příběhu je mladý Mikeš (zajímavý Jan Čechtický), osamělý ve svém životě, nedočkavý ve své volbě, slabý ve svém podlehnutí pokušení, bezprostřední ve své spontánnosti, zmatený ve svém cíli a cestě. Nespokojenost a strach jsou nerozluční společníci v odyseje života, naděje a marnosti. Láska je sobecká kurva, využívá a po vytěžení zahazuje a boří. Hlavní ženskou postavou je mladá Kája (velmi dobrá Klára Issová) na rebelské vlně mladického vzepření se fungování světa dospělých. Alternativa zážitků je nebezpečná v naprostém propadnutí čemusi, co dává smysl alespoň na jeden jediný malý okamžik. Záchrana se stává zkázou. Druhou hlavní ženskou postavou je Jana (dobrá Zuzana Stivínová), nová Mikešova sousedka. Je cílem i prostředkem, je možností, příslibem i strašákem. Důležitou postavou je Mikešův kamarád Lukáš (příjemný Vojtěch Pavlíček), pokušitel, který mámí, přesvědčuje, tápe, chybuje a ztrácí se uprostřed rozervanosti světa uvnitř vlastní duše. Z dalších rolí: svérázný a autoritativní domácí činžovního domu Machata (dobrý Pavel Landovský), jeho manželka s originálním přístupem k možnostem vlivu a obohacování (velmi dobrá Eva Holubová), nevinná Naďa (zajímavá Žofie Hradílková), svou náročnou prací navždy poznamenaná vrchní sestra (dobrá Věra Galatíková), ochotný služebník Machatovy manželky Lurija (Pavel Zajíček), či Mikešův parťák alternativní cesty Trevor (zajímavý Trevor Steele Taylor). S touto formou Michálkova filmového dramatu jsem spokojen. Těsně přistupuje k postavám a divákům, pomocí obrazové naléhavosti je navozena jedinečná atmosféra, která umožňuje beze strachu vstoupit do skrytých myšlenek života a vzdoru proti ubíjející prázdnotě odevzdanosti ve všednosti. Je to jedna z cest, po kterých má filmový svět kráčet a následně vylepšovat. () (méně) (více)

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)

Reklama

Reklama