Reklama

Reklama

Dokonalá lež

  • USA The Good Liar (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Profesionální podvodník Roy Courtnay (Ian McKellen) si vyhlédne svou další oběť - čerstvě ovdovělou Betty McLeishovou (Helen Mirrenová), která má na svém kontě miliony. A Roy ji chce připravit o všechno. Už na jejich prvním setkání si začne získávat Bettyinu důvěru prostřednictvím dokonalých a osvědčených manipulací a záhy bohatou vdovu okouzlí natolik, že mu podlehne. Tentokrát se však z jednoduchého podvodu stane hra na kočku a myš, ve které půjde o všechno. Na povrch začnou vyplouvat zákeřnější podvody, díky nimž se oba ocitnou uprostřed minového pole nebezpečí, intrik a zrady. Herecké legendy Helen Mirrenová a Ian McKellen se poprvé ve své kariéře setkávají na filmovém plátně v tomto napínavém thrilleru plném dokonalých lží a skrytých tajemství. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (125)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Podle mě je to v systému. Spojuje pomýlené jedince se zoufalci." Miluju filmový podvodníky, když stylově okrádají naivní kořist. A nesnáším skutečný podvodníky, když dělají totéž. To je paradox. Jelikož jsem těch filmovejch potkal docela dost, tak si troufnu prohlásit, že Roy se svými aliasy sice byl celkem fajn, ale jeho podrazy se pohybovaly na hraně průměru. A taky tomu úplně neprospělo to, že jsem poměrně rychle pojal podezření, že role kočky a myši není zcela pevně stanovena. Nicméně to celkem odsejpalo, takže jsem neměl čas seznámit se s nudou. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nejdřív Šedý, pak Bílý a teď Vychcaný. Lstivý Sýček pod rutinním dohledem Condona kuje pikle, aby se nakonec mírně zamotal do jejich variací, flashbacků a logických nesrovnalostí. Sám Mithrandir s vizáží Seymoura Cassela i lady Mirren s pečlivým rozmyslem nakopávající jeho Palantíry ovšem vynikající ve všech svých nenápadných i nápadných gestech.. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Film k pasivnímu uspokojení líného diváka. Celou dobu víte, že musí jít o dvojitou hru, protože jinak by existence takového snímku od počátku ani nedávala smysl, ale přesto se celou dobu musíte jen dívat, jak se z té skutečné hry ani vám, divákovi, nic neprozrazuje. Až v poslední části si musíte nechat prozradit všechno, na co jste cca hodinu a půl jen pasivně čekali. Nebylo vám umožněno ani si postupně něco dovozovat, skládat si ze signálů vlastní pohled, rozvíjet a korigovat vlastní hypotézu, ani se těch příprav a realizací otevřeně spoluúčastnit. Nic. Je to nenápadně, zato jednoznačně vyděračský film, který diváka nejprve nechá pasivně a se spravedlivým rozhořčením sledovat, jak se někdo sobecký a bezcitný snaží využít, podvést a ožebračit někoho hodného a naivního, a pak divákovu potřebu satisfakce bez komplikovaných nuancí ukojí předvedením, že to celou dobu bylo ve skutečnosti naopak a že ten zdánlivě naivní byl nejen hodnější, ale i chytřejší a zkušenější a padouch dostal, oč si koledoval, a do vykopané jámy spadl sám. Skvělí herci z toho charakternější snímek, který by ctil náročnějšího diváka a přibral ho do hry tím, že by postupně odměňoval jeho vlastní intuici, rozum i cit, neudělají. Film v souladu se svým záměrem poskytnout povrchní katarzi pracuje i s jednoznačně definovanými postavami a odmítá cokoli problematizovat: všichni jsou - a to dokonce od malička, od dětství - buď stoprocentní good guys nebo bad guys, nic mezi tím. Je to tak banální a tuctové, že si to vůbec tak charakterní herce nezasloužilo, takže jejich angažmá může být matoucí. *** Jeden fascinující moment jsem ale přece jen vytěžila, kvůli kterému si tenhle snímek budu pamatovat přece jen se stopou vděku: když se Betty, která se opravdu celou dobu tváří jako kultivovaná středostavovská English lady, ocitne v Berlíně a stane poprvé před inkriminovaným domem, najednou má ve tváři, zblízka a ze zvláštního úhlu zabrané, tak úplně jiný, původní postavě natolik hluboce odcizený výraz a nadto tak specificky vyrýsovaný, že mi okamžitě blesklo hlavou - ona je Němka a tohle je její rodný dům. Klobouk dolů před takovým mistrovským herectvím, které se zhmotnilo v tomhle jediném kratičkém záběru, ne náhodou v závěrečné retrospektivě ještě jednou zopakovaném. *~ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Dost překombinované a tím pádem nevěrohodné...navíc je tu plno logických lapsů, jako třeba fakt, že hlavní hrdina ve scéně v metru naprosto hravě fyzicky zlikviduje o generaci či dvě mladšího soka evidentně v dobré fyzické kondici, ve finále pak ale nestačí na zhruba stejně starou vetchou stařenku... ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Nedá velkou práci uhádnout, co, jak a komu se stane, ale díky/kvůli překombinovanému scénáři ve druhé polovině filmu se přece jenom nějakých těch překvapení v dobrém i horším slova smyslu dočkáte. Nicméně jakoukoliv scenáristickou nedotaženost či přetaženost zachraňují Helen Mirren a Ian McKellen hravě pozdvihnutím obočí nebo cuknutím koutku úst a je radost se na ně při tom dívat. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (4)

  • Jméno autora Nicholas Searle je prý pseudonym chlápka, který kdysi pracoval pro státní bezpečnostní složky, než v roce 2011 odešel do důchodu a dal se na psaní. Dokonalá lež je jeho debut, který vypiloval v průběhu online kurzu literární agentury Curtis Brown Creative. Ta pak zařídila, že se o text na podzim 2015 porvaly nakladatelské giganty. (Petr.Kocfeld)
  • Natáčení začalo 23. dubna 2018 v Londýně, probíhalo také v Surrey a v Berlíně. (bianci)

Reklama

Reklama