poster

FYRE: Největší večírek, co nikdy nebyl

  • USA

    Fyre

  • USA

    Fyre: The Greatest Party That Never Happened

Dokumentární

USA, 2019, 97 min

Režie:

Chris Smith

Scénář:

Chris Smith

Hrají:

Billy McFarland (a.z.), Ja Rule (a.z.), Ron Funches (a.z.), Elsa Hosk (a.z.), Chanel Iman (a.z.), Emily Ratajkowski (a.z.), Lais Ribeiro (a.z.), Andy Richter (a.z.), Kendall Jenner (a.z.), Kylie Jenner (a.z.), Bella Hadid (a.z.), Hailey Bieber (a.z.), Alyssa Lynch (a.z.)

Producenti:

Chris Smith, Danny Gabai
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • campix
    ****

    Fyre jako jeden ze symbolů moderní doby a pobláznění milleniálů sociálními sítěmi. Je tu lehká snaha začlenit kauzu Fyre do kontextu dnešní doby a hodnotit dle ní tzv. generace. Bohužel tento pohled je podle mě zcela zcestný, jelikož vždy existovali a vždy existovat budou podvodníci, kteří budou využívat všechny možnostmi, které se jim nebízí. V dnešní době jsou to především média a neschopnost velké části populace filtrovat, co je pravda a co ne. Billy McFarland je pouze podvodník, který zneužil jeho možností a neschopností jiných, ale musím uznat, že podvedení všech těch umělých influencerů a blogerů bylo vtipné sledovat. Jak se hroutí někde na pláži na Bahamách. Velmi zajímavé a zábavné, ale bohužel bez přesahu, který by to chtělo mít.(15.5.2019)

  • ledzepfan
    ****

    Jo jo, je na tom něco skoro až děsivého.. Celá Fyre kauza mě na soc.sítích naprosto minula (a to i přesto, že jakýs takýs přehled mám) takže mě dost nahlodávala myšlenka jestli celý ten film není zdařilá mystifikace.. Ale prej to fakt proběhlo, takže dejme tomu... Přeškrobený, předražený a přeleštěný fesťák plný šitoidní hudby mi je naprosto u prdele, takže jsem se jen královsky bavil nad bezbřehou arogancí přístupu "všechno bude fajn, máme přece skoro bezednou studnu peněz" která zcela "neočekávaně" narazila na realitu. Na druhou stranu, moc bych se nesmál miléniálům, že si koupili lístky na tenhle průser, protože zásadní potíže třdění fejků od faktů v dnešním informačním světě nemá zdaleka jen generace Y. To, že takový zájem vzbudila akce po všech stránkách povrchni a vyprázdněná, je samozřejmě už věc jiná..(11.6.2019)

  • Pethushka
    ****

    Nějak se mi nechce zjišťovat, jak moc je to celé, nebo není založené na pravdě, protože pro mě nejde o fakta, která by mě nějak ovlivňovala do budoucna. Každopádně jsem se ale bavila a těšila jsem se, až zjistím, jak to celé dopadne. Vždy mě fascinovalo, co všechno dokáže dobře postavený marketing. Je to svým způsobem geniální.(9.4.2019)

  • Junglista
    *****

    Šmejdi po americku. Kromě obsahu, kdy jen kroutíte hlavou nad tím, že týpek viditelně podvádí a ještě si to celý natáčí (díky čemuž to máme z první ruky), je taky bezvadně vidět, jak tupá masa zombies skáče podle toho, jak nějaká random slepice (pardon, influencerka) něco plácne na instáč. To už jsme fakt tak zdegenerovali? Právě tenhle přesah se mi líbil, že to nebylo čistě o uspořádání festivalu, jakej svět neviděl. A neviděl :-) Super dokument.(8.2.2019)

  • Naushika.
    *****

    Velmi dobře udělaný dokument, náhled do zajímavého (a pro mě naprosto mimozemského) společenského prostředí, psychologická studie týmu lidí postupně si uvědomujících a reagujících na to, že projekt, do kterého se uvrtali, je strašlivý, strašlivý průser, a zároveň i takové exemplum o instagramové povrchnosti a posedlosti "exkluzivitou", fenoménu influencerství a lidech proměněných ve zboží a měnu, vítězství marketingu nad produktem a japícké kultuře vzývající sociopatické bullshitery, kteří vyzařují "tolik energie a pozitivity" a jedou stylem "dream big", "nothing is impossible" a "fake it 'till you make it".(13.3.2019)