poster

Matthias a Maxime

  • Kanada

    Matthias et Maxime

  • Slovensko

    Matthias a Maxime

Drama

Kanada, 2019, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Xavier Dolan si ide opäť svoje a buď ste naladení na jeho vlnu, alebo nie ste. Povedal by som však, že v M a M je akosi menej sebastredný, moderné hity sú do deja vsadené elegantnejšie a nestrhávajú na seba zbytočnú pozornosť. Len ten námet sme tu už mali stokrát, takže vážne treba ísť do toho s tým, že ide o Dolana a tomu je to jedno nakoľko je originálny, on si skrátka točí to, čo cíti vo svojom vnútri. M a M príjemne plynie, ale mňa nedokázalo patrične strhnúť a tie dve hodiny na jednoduhý príbeh sú trochu moc. Stále čakám na Dolanovo opus magnum a dúfam, že svoje najlepšie roky nemá za sebou, posledné roky po Mommy je to skôr taký slušný priemer.(3.2.2020)

  • zolo
    *****

    Samotný příběh není nic nového a je filmově ztvárněn už mnohokrát. Punc výjimečnosti tomuto snímku dodává teprve zpracování ve formě fantastické kamery a už tradičně Dolanova práce s hudbou. Dolan taky dbá na pečlivý výběr herců, i když zrovna tady jsem si na Dolana v hlavní roli zprvu nemohl zvyknout. Nicméně Xaviera má kamera ráda, dobře se na něj kouká a jeho herectví mě baví. I když to heterácký tlachání à la Bergerovo Taekwondo nemusím, to krásné filmařské zpracování mi to bohatě vynahradilo.(7.3.2020)

  • Maximilianus
    ****

    Zo začiatku som tomuto filmu moc neveril, no postupne nám Dolan predstavil postavy, ich problémy a dilemy a už to išlo. Opäť je to síce rovnaký námet, či už homosexualita alebo problémy s matkou, ale je to Dolan a toto sú jeho témy. Je to dobré, citlivé, ale v jeho podaní už párkrát videné. Dávam jednu protekčnú hviezdu naviac. 7/10.(8.2.2020)

  • Marthos
    ****

    Dolan? Dolan! Ano, je to jiný film, není tu téměř nic z toho, co lze objevit v jeho předchozích filmech, tedy to, co jej jako režiséra (ale i jako herce) katapultovalo mezi výstřední osobnosti s nezaměnitelným rukopisem... Dolan stihl za deset let osm filmů, každý z nich vzbudil pozornost mezi diváky i kritikou, řada z nich je (pochopitelně) cílená na queer publikum. Příběh jednoho dávného přátelství, tedy příběh Matthiase a Maxe, se ovšem vymyká už svým pojetím; jako by tu Dolan najednou zvážněl, přestal si nevinně pohrávat s lidskou přirozeností, nechal stranou všechny ty barvy, extravagance a podmanivé soundtracky, a rozprostřel před diváka obyčejnou, na dřeň osekanou a nervy drásající výpověď o mladých lidech, kterým život nedává nic zadarmo. Dusná, neudržitelná atmosféra tu výborně eskaluje s každým dalším záběrem, s každým dalším pohledem do očí... Dolan, hrající zároveň jednoho z hlavních hrdinů, tím dává na vědomí, že už nyní, ve svých třiceti, náleží mezi současnou světovou špičku, že jeho filmy vzbuzují nejsilnější emoce, jejichž podstatou je lidská křehkost a zranitelnost. Jeho další filmy lze už nyní vyhlížet s netrpělivým očekáváním. #mezipatra2019(17.11.2019)

  • bart_
    ****

    Je to tak, dámy a párkové - Xavík nám stárne, třicítka mu klepe na dveře jeho Quebeckého apartmá, a je to sakra znát. Sice zde absentuje jeho signifikantní rukopis - respektive jeho energická nekonvenční režijní extravagance je potlačena na úkor vážného melodramatu - avšak to nijak zásadně nevadí, jelikož Dolan opět napsal výbornou vztahovku, která lukrativně využívá princip retrospektivy prostřednictvím jednoduché (až trošku triviální) queer zápletky, která je přese všecky výtky nesmírně poutavá - a to radši ani nezmiňuju, že zde chybí jakákoliv pointa či katarze. Kritika preferencí kanadské angličtiny před francouzštinou pobavila.... Verdikt: 8,2 australských expresionistů z 10 [#PRIDE2020](30.6.2020)

  • - Natáčelo se v Montréalu (Québec, Kanada). (BMW12)