Reklama

Reklama

Nezměrnost noci

Trailer

Obsahy(1)

Na sklonku padesátých let, v jednu osudnou noc v Novém Mexiku, objevuje mladá operátorka ústředny Fay (Sierra McCormick) spolu s charismatickým rádio DJem Everettem (Jake Horowitz) podivnou zvukovou frekvenci, která by mohla navždy změnit jejich malé město a možná i celou budoucnost, jak ji známe. (C0r0ner)

Videa (1)

Trailer

Recenze (89)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Začátek mi připomněl Gilmorky, protože takovou kadenci náhodných slov jsem naposled slyšel při hádce Lorelai s Rory. A dobrých 15 minut netušil, o čem že to vlastně má být. Zajímavá stylizace mě ale upoutala hned v úvodu a posléze chytila i parádní atmosféra, která mě donutila zavzpomínat na staré sci-fi klasiky. The Vast of Night na to jde ale jinak. Není to žádný vysokorozpočťák, ale poctivě zrežírované indiečko téměř bez efektů, avšak s naprosto luxusními táhlými one-shot scénami, které jen podporují napětí a očekávání toho, co má přijít. Formálně v pořádku, byť jsem trochu zápasil se záměrně nepříliš dobrou kvalitou obrazu. Druhou a větší výtku bych směřoval ke scénáři, který jede hrozně na jistotu a v závěru nepřekvapí žádným velkým twistem. Je to jednoznačně škoda, protože takhle zůstalo "jen" u stylové, ale na delší dobu ne až tak zapamatovatelné jednohubky. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Mám velkou slabost pro malé nenápadné indie filmy, které stojí na unikátně uchopeném žánrovém konceptu či osobitém formálním zpracování. Tato kategorie často přináší nadšení i zklamání, když se očividná kreativita a nápaditost tvůrců mísí se zjevnými produkčními limity, nebo v horším případě nedotaženými scénáři. O to větší ale přichází euforie, když se jednou za čas vyloupne kompletně vycizelovaný počin, jakým je právě "The Vast of Night". Výchozí óda na fantaskní příběhy typu "Twilight Zone", ale také na zlatou éru futurismu se neutápí v retru, ale využívá svého dobového rámce k unikátnímu provázání konceptu rozhlasových her s výrazovou dramatičností moderního filmu. Stejně jako v referenčních dílech ikonického seriálu také zde je na straně diváka nutné přijetí jisté míry fantasknosti, naivity, patosu, ale také trpělivosti. Odměnou se pak stává pozvolně houstnoucí atmosféra a skvostně gradující vyprávění i pohlcující formální uchopení jednotlivých sekvencí, které dokážou nadchnout jednak jako doklad, že je stále možné mnohokráte zpracovaným žánrovým příběhům vdechnout nový život, ale také coby evidentní filmařská prezentace mladých talentů. Ambice vyřádit se s různými výrazovými prostředky je zde naštěstí zcela podřízena rámci díla. Namísto okázalé exhibice tak film ukazuje promyšlené a rozhodné ovládnutí celé palety výrazových prostředků média. Převažující táhlé nájezdy kamery (včetně toho devítiminutového), dramatické jízdy, ale i různorodá řešení dialogových pasáží střihem, transfokací i rapidmontáží výtečně souzní s konkrétními pasážemi a celkovou dramaturgií snímku, přičemž navíc zachovávají rozměr komorní rozhlasové hry. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

Ukázkový příklad pořekladla "za málo peněz hodně muziky". S trochou úprav by se dal natočit za třetinu ceny a na působivosti by mu to neubralo vůbec nic. Jeho síla totiž leží ve skvělém příběhu, výborných hercích a doslova lahůdkové režii. Andrew Patterson si pohrál se zvukem, kamerou i scénografií, a vytvořil z filmu mix mezi poctou brakovým sci-fi padesátých let a komorní verzí Blízkých setkání třetího druhu. Vytkl bych mu jen přílišnou temnotu snímku. A teď nemám na mysli hororové ladění - to jsem naopak ocenil. Bohužel obraz je občas až zbytečně tmavý a přehlednosti to škodí. Pevně doufám, že všechny zúčastněné čeká zářná budoucnost v dražších a viditelnějších projektech. Už tohle by si zasoužilo širší publicitu. ()

Johnny.ARN 

všechny recenze uživatele

Na začiatku som to chcel realne vypnúť. Je umenie sa ním prekúsať. Niekde od polky to začne byť mysteriózne a strašidelné. Potom to už ide celkom v pohode, vťahuje to do príbehu, zaujímate sa, čo sa bude diať a ako sa k tomu celému postavia hlavní hrdinovia. Rozuzlenie a samotný záver však prináša viac otázok ako odpovedí. Na jednej strane by bolo zaujímavé tento príbeh a svet rozvynúť, na strane druhej, takto si to uchováva svoje čaro a tajomno. O dvadsať rokov, keď si to pustí nejaký mľadas, polovici úkonov, čo tam robia nebude rozumieť. Pche, že ústredňa. 3 z 5 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„OBJEVIL SE ZVUK A PŘERUŠIL SIGNÁL. ZNĚLO TO NEBEZPEČNĚ...“ /// Debilní úvod. Dvacet minut o hovně. Pak celkem taky, ale je tam nějakej zvuk, takže Fay patnáct minut telefonuje. Tomu a tamtý… Zvláštní – až podivná filmařina. Nevím, co tím sledujou, ale moc mě to nebere. Pak je na drátě další volající a vypráví příběh, při kterým mě běhal mráz po zádech. Ale když mi bylo pět (let). Sere mě ten člověk, sere mě ta filmařina, sere mě… prostě je to píčovina! (O dvou hercích…) Mohla by to bejt rozhlasová hra… No nic. Pak zas příběh vypráví jakási bába a chce vlízt na loď (hovno Columbus… UFO!). To je panečku jinej level. Prostě návrat do padesátejch let, který byly emzákům zaslíbený… Bejvávalo! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Něco je na obloze. 2.) Jel jsem do Roswellu. A všem o tom vykládám. 3.) Thx za titule „zandera“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Galerie (10)

Zajímavosti (7)

  • Film byl natočen za 17 dní v roce 2016. (MarLin)
  • Film se potýkal s obtížnou premiérou. 18 filmových festivalů odmítlo tento film, dokud v roce 2019 neproběhla premiéra na festivalu Slamdance. (MarLin)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno