Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protože lov zvěře už není lukrativní záležitostí a větší poptávka je po prastarých sochách, vypraví se lovec Aidan McRory do džungle do polorozbořeného kláštera. Tam narazí na tygří rodinku. Tygřice se snaží jedno z mláďat zachránit a druhé nechává s otcem. Tygr napadne McRoryho a on ho zastřelí, domů si pak odnáší mládě, které pojmenuje Kumal. Malý tygřík se později dostává do cirkusu, je ale bázlivý a skákání skrz hořící kruhy ho děsí. Mezitím se do zajetí dostává i druhé mládě, které má poněkud šťastnější osud. Jeho matka, pronásledovaná lovci, ho ukryje do skalní rozsedliny, kde ho najde guvernérův syn Raoul. Okamžitě si ho zamiluje a vezme domů. Sangha, jak ho pojmenuje, dokáže dělat pořádný nepořádek, což se samozřejmě Raoulově matce příliš nezamlouvá. Ačkoli chlapec tygříka brání, Sanga je odvezen a dostává se do zvěřince, kde z něj chtějí vychovat bojovníka. Při slavnosti má být vypuštěn do arény, kde ho čeká boj s jiným tygrem. Shodou okolností je jeho soupeřem Kumal? (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (92)

LeoH 

všechny recenze uživatele

Velký respekt už jen za to, že zvířecí část příběhu je plně srozumitelná, aniž by nám mimo obraz pořád něco hučel do uší vlídný chaloupkovský vypravěč (bez kterého se prckové s přehledem obejdou – kluk to v příslušném věku hltal a každému na potkání vyprávěl; starší dcerce se zdál začátek „moc smutnej“, takže to asi nikdy celé neviděla, ale na nesrozumitelnost nebo nudu si taky nestěžovala). Druhý respekt za to, že patos zůstal na řetězu a nedosáhl absurdních výšin takového Spielbergova Válečného koně, i když by klidně mohl. Za plíživou antropomorfizaci tygříků (připisování lidských citů a motivací je paradoxně o to sugestivnější, že na sebe zvířátka nemluví lidskými hlasy ani za ně nikdo neříká, co si zrovna „myslí“) menší minus, ale jen menší, je to koneckonců především dětská bajka (s morálně značně spornými momenty, ale budiž, aspoň to děcka přiměje k přemýšlení. Trošku horší je to s všelijakými s prominutím genderovými a jinými kulturními stereotypy, na druhou stranu princ žijící ve stínu svého zesnulého otce není jen komická figurka, ale na dětský film překvapivě plasticky vykreslená postava… zkrátka za každou potenciální výhradou se hned vynoří nějaký chvályhodný moment.) Za naši rodinu lehce rezervované doporučení. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Veliké zklamání. Miluju filmy o zvířatech, ale tohle byla fakt nuda k ukousání (posledních 10 minut jsem spal). Kde jsou ty časy lvice Elsy. Tenhle film je naprosto o ničem. Prvních 10 minut je docela prima. Hry malých tygříků jsou velice pěkně a humorně natočeny, ale pak do filmu vstoupí lidé a všechno jde do háje. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Tiger je pre mňa osobne kráľom zvierat, určite krajší a drsnejší ako lev. Každý film, v ktorom sa toto zviera mihne mi hneď príde zaujímavejší a J.J. Annaud im ho venoval celý. Natáčanie to určite nebolo jednoduché, ale výsledok stojí za to. Pre mnohých možno vypočítavý gýč, rozprávka pre deti, nudná báchorka so zvieratami...Pre mňa nádhera, v ktorej sú ľudia, tí vedľajší. Hlavnú úlohu hrajú tigre Ulma a Kulma. Ak by som mal vybrať naj scénu, tak na mňa najviac zapôsobila najviac tá, kde tigrica beží za nákladným autom a snaží sa prehryznúť laná, ktorými je v krabici spútané jedno z jej mláďat. G. Pearce si to s malými tigrami očividne užíval, to vás napadne hneď ako vidíte, že si strčí do úst cukrík, ktorý pred chvíľou olizoval tigrík. K filmu som sa dostal trochu neskoro, kvalita obrazu nič moc a aj preto by som bol vďačný za blueray. Rád by som si vychutnal tu prírodu vo vysokom rozlíšení a pestrých farbách. 90%. ()

Barghest 

všechny recenze uživatele

Annaud má patent na líbivost, která ale nepůsobí prvoplánově. Z jeho filmů dýchá jakési drsné, ale poetické estetično. Nad malými tygříky by se i solný sloup ustrnul, jak jsou roztomilí, a většině jejich lidských protějšků by jeden nejradši vyťal pořádný políček. O realističnosti tygřího chování v tomto filmu by se dalo polemizovat, ale to nepovažuji za překážku, když se na snímek budu dívat jako na drsnou pohádku, založenou na trpké realitě. Člověk totiž šelmám nerozumí. Stačí se rozhlédnout okolo sebe. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Ekologický biodiverzitní zřetel v tomto filmu pro malé děti viditelně - až příliš viditelně - vítězí nad skutečností. Z toho, co vím o etologii a možnostech neprimátní suchozemské savčí inteligence, plyne jednoznačný závěr: Annaud až příliš antropomorfizuje. Skutečnost, že tygři, ty velké krásné kočky, z kterých jde strach, i když jsou za mřížemi nebo dostatečně hlubokým příkopem, jsou na vyhynutí, mě s tímto přístupem smiřuje. A to i tehdy, nebo právě proto, že druh, do kterého patřím, tady dostává za vyučenou. Právem. Právem, za kterým stojí vynikající cvičitelské výkony i kreace sympatických tygřat a dospělých tygrů. Právem, která nás varuje, že biodiverzita je prioritním lidským druhovým zájmem, na němž závisí naše přežití na této planetě. Právem, které naznačuje, že věda není vševědoucí a její exaktnost dokáže být i zapeklitě matoucí (jen namátkově připomínám, že před 170 lety věda prokázala nemožnost využití železnice, neboť rychlost vyšší než 30 km/h lidský organismus smrtelně ohrožuje právě tak, jako je nemožné snažit se proniknout do nebes se stroji, které jsou prokazatelně těžší než vzduch - tento také vousatý exaktní důkaz je sice méně šedivý, ale zato s prvním sdílí beze zbytku jeho úsměvnost). Právem, které říká, že může-li vítězit ve spekulativně pojatých filmech zlo, není a nemůže být nic, co by bránilo tomu, aby zlo ve filmu bylo přemáháno alespoň čas od času svým opakem - dobrem. Byť dobrem lehce dětinským. ()

Galerie (13)

Související novinky

Hodný, zlý, ošklivý a Usáma

Hodný, zlý, ošklivý a Usáma

15.10.2008

Taky vám už Jean-Jacques Annaud chyběl? Jeho návrat k „dobrodružnému přírodopisu“ Dva bratři se sice kdovíjak nevydařil (a určitě nedosáhl kvalit legendárního Medvěda), ale stejně je škoda, že tvůrce… (více)

Reklama

Reklama