Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)

(více)

Recenze (129)

A-chmed 

všechny recenze uživatele

Natočené je to velkolepě. Přesto je třeba brát v potaz kontext, ve kterém film vzniká, a jakou vládní politiku podporuje. Indie je na prahu vládní genocidy indických muslimů. Byli bychom podobně odvaření, kdyby byl film natočen v Rusku a místo s tygrem by hlavní hrdina bojoval s medvědem? Více např. v https://www.thejfa.com/read/rrr-new-idiom-hindu-nationalism ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Režisér S. S. Rajamouli udržel laťku nasazenou Baahubalim, ale jeho nejpromyšlenějším a kompozičně nejsevřenějším filmem pro mě, aspoň v tuto chvíli, zůstává Eega. _______________ Z celé Rajamouliho tvorby se RRR nejvíc odchyluje od konvence, že první cca třetina až polovina filmu je vlastně prolog, kde se divák seznamuje s postavami, dělají se humory a romantika, přičemž zápletka se začne pořádně rozjíždět až později. V Baahubali: The Beginning docela dlouho trvá, než hlavní hrdina (spolu s diváky) vůbec zjistí, že existuje království Mahishmati. V Eeze se od začátku dozvídáme spoustu informací, které vyprávění posléze zužitkuje, ale cca prvních 30 - 40 minut ještě Naani není moucha a místo netypické revenge story sledujeme de facto romantickou komedii. RRR naopak vyloží karty na stůl hned v prvních minutách a od začátku je jasné, co musí hrdinové udělat. Jejich backgroundu se film v dlouhém flashbacku věnuje až v druhé polovině, a to proto, aby změnil dosavadní pohled na motivaci a cíl jednoho z nich.  _______________  Rom-comové sekvence jsou zde poměrně úsporné a jasně podřízené hlavnímu cíli - Bheem se seznamuje s Jenny především proto, že ji chce využít k proniknutí do guvernérova sídla. Stejně tak jediná hudební scéna s tancem (nepočítáme-li titulkovou) je vlastně symbolickým (kulturním) soubojem Britů a Indů.  _______________ Když se film zaměřuje na oba "odlišné a přece stejné" hrdiny a kreativně je propojuje s živly vody a ohně, je super. Problémy nastávají u dalších postav, kterým je věnováno méně péče a pozornosti. Evidentní je to u záporáků. Eega se záporákovi věnuje stejně jako hrdinům. V Baahubalim jde stále o výrazné postavy, s nimiž se poměrně rozsáhle seznamujeme. Suroví Britové v RRR jsou na tom ale podobně jako v Baahubalim "vedlejší zlouni" v podobě Kalakejů - ty nebylo třeba nijak představovat, protože to prostě byli agresivní barbaři ohrožující království a basta. Britové jsou v RRR sadističtí rasisti a basta. _______________ U guvernéra a jeho ženy by asi až tak nevadilo - jsou to jednorozměrné karikatury, hlubší charakteristiku nepotřebují. Ale třeba v případě Jenny by divák docela chtěl vědět, jak se vyrovnává s napětím mezi příslušností a loajalitou k Britům na jedné straně a s odporem vůči britské krutosti a rasismu na straně druhé. To se nedozvíme a Jenny tak prostě jednou (se znepokojeným obličejem) sleduje bičování zajatce a jindy pomáhá protibritským rebelům. Navíc bych řekl, že většina holek by se rozešla i s partnery, kteří by u nich doma předvedli řádově menší rotyku než tu, kterou v půlce filmu rozpoutá Bheem. Film to opět nijak neřeší. _______________ Jistým zklamáním je i finální zúčtování, které nepůsobí jako logický důsledek předchozího dění (když se bude divák snažit, v rámci logiky filmu s nějakým vysvětlením asi přijde, ale film sám mu v tom nejde naproti). Tak jako se během závěrečné honičky v nočním lese náhle rozední a náhle se (s přispěním tradiční indické medicíny) uzdraví Rajuova noha, tak náhle hrdinové přestanou prchat a naopak mohou záporáky celkem snadno vyřídit._______________P.S: Na rozdíl od některých indických komentátorů si nemyslím, že by se RRR vezl na vlně "Hindu supremacist" filmů poplatných současné vládě. Sice se z Rajua na konci stane doslova ztělesnění Rámy, cituje (myslím) Bhagavadgítu a řídí se jejími etickými principy, ale Rajamouli hinduistické motivy do vyprávění zapojuje přirozeně - bez snahy o patolízalské deklamace zjevně odkazující k současné politické situaci. Nakonec RRR jasně ukazuje historické centrum Dillí jako muslimské, což by se v 'modiwoodském' blockbusteru těžko stalo. Rajamouliho filmy (a ty telugské obecně) ostatně s hinduistickými motivy kontinuálně pracují po celou svou historii, zatímco osobnosti typu Kangany Ranaut, Anupama Khera, nebo Akshaye Kumara v sobě okázalý nábožensko-vlastenecký zápal objevily teprve před pár lety. _______________ Většina neeindických komentářů k RRR nějak blíže popisuje jeho excesivnost, což se mi nedělá snadno, protože jsem na ni už zkrátka zvyklý. Není to pro mě nová zkušenost budící nadšení či naopak divácký diskomfort - prostě to automaticky beru tak, že takhle (některé) filmy vypadají a takové věci se v nich dějí. () (méně) (více)

Reklama

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Indii mám jednou za čas rád a tohle byla příšerná šleha. Jeden z nejzábavnějších filmu, co jsem z loňska viděl. Je to brutálně přepálený ve všech ohledech. Když si člověk odmysli digitální zvirata a nefunkční fyziku, tak si občas dělal poznámky i Strahelski a Simír Gerchan. V podstatě bych to popsal jako indickou verzi filmů Johna Woo, emoce, trademarky a super akce. Bavila se i přítelkyně, což se do teď divím. Jenom mám teorii že je to od začátku skrytá gay romance.   A zadejte si RRR do Googlu, asi jenom na PC, ale pěkný Easter egg. No a taky asi nebyli v žádném filmu západní kolonisti za takové hitlery, ale historicky to bohužel sedí. 9/10 ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Se zdejsimi komentari souhlasim. Je to smes zanru akcni, muzikal, romanticka komedie a historicke drama (historicka fikce). Melodrama trochu prepalene. O indickem boji za svobodu, proti kolonialismu a o pratelstvi. Barevne, divoke, nasilne, hlasite, vzrusujici zvlastni efekty. Vzhledem k trihodinove stopazi nez moc soudrzne. Ale zpev a tanec v kombinaci desiveho pribehu dela film pocitove kratsi. Do kazde sceny je vlozeno hodne energie. Hrdinove zachrani deti, zapasi s tigrem s lacinym digitalnim vzezrenom pouhyma rukama. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Pomník z mýtů národních. __ RRR (2022) přes tři hodiny sní (jakožto opak realismu) stejně tak o národně osvobozeneckém boji, resp. dekolonizaci, jako o hodnotě ryzího mužského přátelství; s trochou nadsázky by se tedy o filmu dalo mluvit jako národně emancipačním buddy movie. Ať je tomu ve věci žánru jakkoliv (líbí se mi vaše zmínky o bromance), já jako divák, který se rád kochá monumentálními kompozicemi, jen s otevřenými ústy žasnu nad přívalem velkolepých obrazů (scén) a hlubokých emocí vyvěrajících z (domnělých) zrad a rozšiřuju svůj seznam oblíbených režisérů o nové jméno! S.S. Rajamouli se definitivně stává mým nejoblíbenějším současným indickým režisérem – už jen proto, že RRR je větší jízda než Baahubali, což jsem tedy absolutně nečekal (ti z vás, kteří ten film, resp. jeho pokračování znají, se mé nedůvěře beztak nediví) –, což znamená, že se propříště budu snažit zastihnout každý z jeho dalších filmů na velkém plátně. 90 % P.S. Jednou bych rád viděl podobný film, v němž se takto budou Ukrajinci zbavovat Rusů. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Název filmu RRR byl původně jen názvem pracovním a písmena R mají odkazovat na jméno režiséra a hlavních hvězd  – S.S. Rajamouli, Ram Charan a Rama Rao Jr. Ovšem fanouškům se líbil natolik, že se producenti rozhodli jej zachovat a název se poté přizpůsoboval tak, aby zapadl do RRR, a to i přesto, že název má poté rozdílný překlad (Rise, Roal, Revolt v hindštině, Raudraṁ Raṇaṁ Rudhiraṁ v telužštině, Rattam Raṇam Rauttiram v tamilštině, Raudra Raṇa Rudhira v kannadštině a Rudhiram Raṇam Raudhram v malajámštině). (marrjaana)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama