Reklama

Reklama

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong Hua yang nian hua (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (242)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Líbila se mi intimita, když se potkávali cestou pro rýži, nebo při odemykání bytu. Prostě to sdílení malého prostoru a bující láska, kterou v sobě oba spíše zdrženlivě dusí, než aby jí ponechali volný průchod. V poslední čtvrthodině ale Tony Leung odjede někam do Kambodži, děj se posune asi o tři roky a já už jsem se vůbec nechytal. Naštěstí film pak už velmi brzy skončí a ve mě stále žije vzpomínka na neuvěřitelně elegantní Maggie Cheung a krásná melodie z titulků. Takže nějaké nepochopení konce vem čert. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

První sem viděl Wongův film 2046, kterej je v podstatě pokračováním In the mood for love a myslim, že to nebylo úplně dobře, jelikož i když to nenavazuje nějak razantně, tak vývoj postavy Tonyho Leunga tady přímo navazuje nebo lépe řečeno se z něho dá pochopit styl chování Tonyho Leunga v 2046 nebo aspoň mi to tak přišlo a tak nějak sem díky tomuhle filmu líp pochopil i celej film 2046, krom toho je tu víc věcí, který jsou v pokračování dál rozvíjený, jedná se hlavně o myšlenky. Nicméně co se týká samotnýho filmu, tak je opět hodně poeticky natočenej, kamera opět nádherná, muzika nevtíravá, ale dobová a pro atmosféru perfektní a oproti 2046 se nejedná o tolik zmatenej kousek, příběh si plyne svým pomalým tempem a i tak dokáže zaujmout ()

Reklama

ORIN 

všechny recenze uživatele

Kar-wai Wong jako Mistr obrazu, nevyřčených slov a odvrácených pohledů. Příběh dvou, nesmírně rezervovaných lidí, jejichž protějšky jsou téměř celou dobu nepřítomny (prý na obchodních/pracovních cestách), přičemž později vyjde najevo, že jsou milenci. Hlavní postavy se ve filmu neustále míjejí, distingovaně spolu prohodí několik slov, aby poté pokračovali tam, kam měli původně namířeno. Takto v podstatě probíhá i jejich romance, přičemž oba pravděpodobně vědí, že k milostnému naplnění jejich vztahu nemůže nikdy dojít. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Kultivovaný Wong rozprávajúci tichý milostný príbeh situovaný do 60-tych rokov, plný izolácie a komunikačnej bariéry s obdivuhodným citom a jeho špecifickým zmyslom pre vizuálne spracovanie. Oproti predchádzajúcim snímkam (Chungking express, Fallen Angels,...) sa v In the mood of love presúva z oblasti psychedélie do impresívnych odtieňov, uzatvára sa do introvertnej komornosti, znižuje tempo a pôsobí v skratke viacej distingvovane, s veľmi poetickým obrazom lásky. Komunikácia s divákom ostáva viacej odmeraná, posilňuje vytváranie dojmu izolácie, ktorý podfarbuje celú snímku, nevyskytujú sa tu monológy, osobné výpovede, postáv smerované priamo k divákovi, kamera sa zakrýva a pomaly prechádza spoza mreží, okien, záclona a rôznych clôn, Wongova štylistika nepôsobí tak expresívne, krikľavo ako v predchádzajúcich dielach, zbavuje sa neónu a jázd labyrintom nočného mesta v ktorom sa náhodne prepletajú osudy postáv, In the mood of love sa chová dospelejšie a koncentrovanejšie. Disponuje veľkým citovým potenciálom dávkovaným striedmo po perfektne odmeraných dávkach, symbiotizujúcich s obrazovou čistotou. Jednotlivé zložky filmu sa vzájomne do detailu dopĺňajú a pomáhajú si vo vzájomnej sugestívnosti, ktorej výsledkom je nádherne koncentrovaný celok, puntičkársky kolorit, kde má každý jeden odtieň svoje pevné, hierarchicky dané miesto, nenápadný a v konečnom dôsledku o to pôsobivejší. Problém komunikácie a oddelenia je vykresľovaný krasopisnou podpovrchovou drobnokresbou, celok pôsobí subtílne a nenápadne, funguje ako perfekcionistický hĺbkový náhľad (nechcem použiť priamy termín „pohľad“) do problematických medziľudských vzťahov s impresionistickým citom a trpezlivosťou. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Artistné dielo s minimom deja, formálne veľmi bohaté. Sústredenie sa na vzťah hlavnej hrdinky a jej suseda píšuceho príbehy na pokračovanie v prítmí ázijského veľkomesta začiatku 60. rokov. Kvetinkové šatičky, dokonalá chôdza spomalené zábery, láska vyjadrená v náznakoch. Všetko spracované veľmi odťažito a navonok chladne. Neventilované city sa búria v ústrednej dvojici príbehu pod maskou vážnych, emócie nevyjadrujúcich tvárí. Nevšedné dielo, kde vysoko prečnieva fragmentárna kamera a farebné odtieňovanie zväčša daždivo – pošmúrneho príbehu nad samotným, miestami uspávajúcim príbehom. Krásne nasnímaný obraz. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (36)

  • Wong uvádza, že pri tvorbe tohto filmu ho inšpiroval film Vertigo (1958) a porovnáva postavu Tonyho Leunga s postavou Jamesa Stewarta: "Tonyho úloha vo filme mi pripomína postavu Jimmyho Stewarta vo filme Vertigo. Táto postava má svoju temnú stránku. Myslím si, že je veľmi zaujímavé, že väčšina divákov uprednostňuje myšlienku, že ide o veľmi nevinný vzťah. Sú to dobrí ľudia, pretože ich manželia boli prví, ktorí boli neverní, a oni sa k tomu odmietajú pridať. Nikto nevidí žiadnu temnotu v týchto postavách - a pritom sa tajne stretávajú, aby hrali fiktívne scénky konfrontácie so svojimi manželmi a nevery. Myslím, že to je spôsobené tým, že tvár Tonyho Leunga je taká súcitná. Stačí si len predstaviť, že túto úlohu hrá John Malkovich. Povedali by ste si: 'Ten chlap je naozaj divný.' Je to rovnaké vo Vertigu. Všetci si myslia, že James Stewart je dobrý chlap, takže nikto si nemyslí, že jeho postava je v skutočnosti veľmi zvrátená." (Pat.Ko)
  • Maggie Cheung strávila líčením a česáním denně pět hodin. (Morien)
  • Film je zaradený medzi „1 001 filmov, ktoré musíte vidieť, než zomriete,“ ktoré zostavil Steven Schneider. (Pat.Ko)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama