poster

Portrét dívky v plamenech

  • Francie

    Portrait de la jeune fille en feu

  • Slovensko

    Portrét ženy v plameňoch

  • Nový Zéland

    Portrait of a Lady on Fire

Drama / Romantický

Francie, 2019, 121 min

Režie:

Céline Sciamma

Scénář:

Céline Sciamma

Kamera:

Claire Mathon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $2,936,245▐ Prvá hodina to dáva dosť dole. Nevýrazne, ospalé, proste zívačka ako svina. Nevie sa to poriadne k ničomu odraziť, ničím upútať. Oproti takej tipovo podobnej Favoritke to je dosť nemotorné. V druhej hodinke to už konečne začne iskriť a hra na to artové umenie ako už konečne aj je k niečomu. Chrlí to pekné obrázky, prípadne aj obrazy, kresby do knižiek, náhrdelníkov, proste radosť, začne fungovať chémia. Ústredná dvojica to rozohrá priam delikátne, má to zmyselnosť ale pre mňa aj tak dosť premárnené a nezachránilo mi to tú pretrpenú prvú polovicu filmu. /videl v kine: 45%/(4.12.2019)

  • Othello
    *****

    Když protagonistka maluje autoportrét před zrcadlem umístěném v rozkroku její milované nebo když během procesu potratu utírá nešťastnému děvčeti slzy vedle položené batole, máte pocit, že tvůrci po tý pile vysloveně skáčou. A když jsem u toho kritizování, tak i ta válka s tím mít ve filmu maximálně diegetickou hudbu, ale přesto ji potřebovat ke katarzivním scénám, je vlastně také lehce napadnutelná. Nicméně co na tom, když film tak přesně opisuje subjektivní sureálnost spojenou s nepoznáváním sebe samotného v iracionální citové bouři. Díky stále pokročilejší emancipaci a sdílení jsem čím dál více přesvědčen, že stále méně potřebujeme škatulku queer film, protože filmy jako tento či Call Me By Your Name dokazují univerzálnost jak citu, tak ztráty napříč sexuálními preferencemi. Ve výsledku je to všechno o těch kódech, posuncích, nejistotách, náznacích a tajemství. Každá láska je zakázaná. Na druhou stranu, kdyby můj život snímala Claire Mathon tak, jako tento film, taky bych měl pocit, že má smysl.(28.12.2019)

  • Stanislaus
    ****

    Portrét dívky v plamenech je velice ženský a pozvolně natočený film o krátkodobé, ale o to více spalující vášni mezi dvěma ženami, které svedl dohromady obyčejný portrét. I když je dějové tempo pomalejšího rázu, film nenudí a vedle milostné linie nabízí exkurz do technik malby a tehdejšího vypořádávání se s typicky ženskými problémy, což mně přišlo nadmíru zajímavé. Nesmím opomenout zmínit pěknou práci s kamerou - mnoho záběrů tamní přírody a obyvatel bylo tak esteticky nasmímeno, že připomínaly samotné malby. Vizuálně podmanivý, místy ba dokonce poeticky laděný filmový zážitek.(4.2.2020)

  • luka4615
    ***

    Portrait of a Lady on Fire je sice nádherně nasnímanou záležitostí, nicméně příběh společně s hlavními charaktery je plochý a nudný až hrůza. Celý snímek se na stopáží čítající 120 minut režisérce Céline Sciamma tak nějak zoufale rozpadá pod rukama až do chvíle, kdy obě hlavní hrdinky začnou podléhat vzájemné touze a lásce. Nicméně až do tohoto dějového bodu se jedná o nudnou a okatě nastavovanou kaši, u níž se budete po většinu času zoufale dívat na hodinky. A to je vzhledem k úchvatným reáliím Bretaně, krásným herečkám a všudypřítomné Vivaldiho muzice vážně velká škoda. „When you're observing me, who do you think I'm observing?“ (6.1.2020)

  • chelseaman22
    *****

    Portrét dívky v plamenech je epochálním filmem, který klade důraz zejména na dvě hlavní aktérky a křupání dřeva v krbu, které však velice lehce zastíní pohled femme fatale Noémie Merlant a dekolt Adèle Haenel. Tenhle film definitivně není pro každého, avšak pokud preferujete minimalistický mix emocí v kombinaci s dlouhými záběry na ženská gesta (a hýždě), budete uspokojeni v míře nejvyšší. 90 % Celosvětový příjem k 31. 1. 2020: $ 5,234,942(31.1.2020)

  • - Režisérka filmu Céline Sciamma a představitelka titulní role Adèle Haenel udržovaly několik let vzájemný vztah, který byl veřejně znám. Rozešly se přátelsky těsně před natáčením snímku Portrét dívky v plamenech. (starydivak)

  • - Výber 18. storočia a hlavnej ženskej postavy ako maliarky bol cielený, nakoľko podľa režisérky Céline Sciamma bolo v tom čase veľa žien, ktoré sa venovali maľbe, ale boli utlačované do úzadia, často boli ich diela vystavované pod menom nejakého mužského maliara. (Sharleen)

  • - Celosvětová premiéra filmu proběhla 19. května 2019 na filmovém festivalu v Cannes. (Stoka)