Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V dávných dobách ovládali naši zemi pohanští bohové a bohyně. Nejen na Valašsku dobře známý bůh Radegast, ale plno jiných – dobrých... i zlých, laskavých i hašteřivých, veselých i vážných. To jsou hrdinové pohádky Největší dar. A kromě nich také svérázní obyvatelé malé valašské vísky. Jak to dopadne, když se bohové začnou plést do života lidem a lidé do života bohům? Zvítězí Morena, bohyně zimy, která na zemi přinese věčný led a mráz, nebo ji přemohou bohyně jara, léta a podzimu? Dozví se nejvyšší bůh Svarožic o Morenině řádění včas a vrátí koloběh čtyř ročních období do rovnováhy? To všechno jsou otázky, na které vám přinese odpověď pohádka Největší dar. Jedno vám ale prozradíme už teď! Ostatním bohům se nakonec podaří Morenu zastavit. Budou k tomu však potřebovat něco daleko silnějšího než svá kouzla. Pomůže jim jedna prostá valašská dívka, která má ten největší dar, na nějž ani Moreniny čáry nestačí! (Bontonfilm)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (78)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Bohyně zimy Morena se rozhodla vládnout navždycky. Lidi čekají zlé časy. Povede se ostatním slovanským bohům v čele s jejich vládcem Svarožicem a bohyní jara Vesnou vše napravit? Povede. Jsme přeci v pohádce. Ale v takové, které je lepší se vyhnout. Největší dar nejdříve rozesměje nepovedenýmy kostýmy a maskami, pak vás u vrhne do deprese tím, jak mizerně je tu odvyprávěný příběh a nakonec otráví nenápaditou režií, pitomoučkými vtipy a celkovou nezáživností, nudou a amatérismem. Běžte na něco jiného. Krom hezkého skanzenu tu není nic. ()

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

Místo toho, aby se natočila pohádka a na ni se naroubovala valašská kultura a zvyky, tak se natočila přehlídka valašské kultury a zvyků a na to se naroubovala pohádka. První půlhodina ještě jde, ale pak se to rozplizne tak moc, že mi úplně utíkaly myšlenky pryč, nedokázal jsem udržet pozornost a vůbec už nevím, o čem to vlastně bylo. Postavy dost tragické, např. ze Smrťáka udělali naprostého debílka, nebo Dvořák byl stylizovaný tak, jakoby vypadl z nějaké laciné školní besídky a vlastně všichni ostatní Bohové působili spíš jako bezďáci. No a pak je tu jeden nechutný dvojí metr. Poslední dobou se úplně ve všem, co se natočí, seriály, filmy, dokonce i v dabingu zahraničních filmů mele o so šest pepíkovsky. Pražský slang je snad už úplně všude, mluví jím všechny typy postav (i ty, které by tak v reálu věbec nemluvily) a mě vždycky vytáčí, že žádná z nich nemluví spisovně. Teď tu máme v podstatě valašskou pohádku, kde by rozhodně měli mluvit valašským nářečím a BÁC! Najednou všichni spisovně mluví? Jako budete mě ještě dlouho srát? ()

Reklama

ZHODNOTITEL odpad!

všechny recenze uživatele

Z celého obsazení snad jako jediná obstála Sabina Rojková. Na zápletku se člověk načeká. Zdlouhavé a bez pohádkového nádechu. Absence hlavního hrdiny a nějakého sdělení. Kdyby se z filmu odstranila většina bohů a náctiletých víl, nic by se nestalo a zmizela by spousta rušivých elementů. Podruhé bych to už nedal. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Pokud nedokážou autorky vystavět dramatickou situaci, zápletku, o peripetiích snad ani nemluvím, tak nemůžu hodnotit výš, ačkoliv téma slovanských bohů by mne jinak potěšilo. Navíc se ve filmu neustále mění počasí, střih od střihu, ale naprosto nesmyslně a bez nějaké nápovědy pro diváka, proč dole je zima a led a "nahoře" chvilku jaro, chvilku podzim. Postavy dělají naprosto nesmyslné věci - proč ty tři někam šly, proč tam šly a čeho si mankote myslely, že dosáhnou? Skutečně se bohyně jara, léta a podzimu musejí měnit na lidi a někam chodit? Jeden by řekl, že jsou chvíli tu, a hned jinde. Morana má syna? A ten chce lidi zachraňovat a léčit? Vždyť to nedává smysl, že ji dávno neopustil. A kam nakonec zmizel, co se s ním stalo? Také je zde scéna, že jakože jo, kvůli bramborám vrátí Perun čas, ale na Zemi se nic nestane, prostě kdy roztají a jede se dál. A že by se Vesna zakoukala do toho chlapce, který se zakoukal do ní, to tam tedy také nijak přesvědčivě ukázané není, takže člověk nechápe, proč se tak najednou chtěla stát člověkem. A Jarmilka tam vlastně měla jakou úlohu kromě otravného tlustého děcka? Pokračoval bych donekonečna. Vadily mi násilně naroubované lidové písničky, fakt na sílu vložené, vadilo mi, že se ze slovanských božstev dělá jakýsi party klub pařmenů a pařjezinek skoro jako na Olympu, vadily mi neustálé zpomalené a naprosto zcela zbytečné zpomalené záběry a detaily (jako ten na zimní čepici, která dopadne na led, čekám nějaký význam, a ono nic, jede se dál, ledy roztají). A babičce je v jednu chvíli zle, zdá se, že umírá, a pak najednou se o ní nemluví, až je pak najednou v průvodu, takže asi přežila... Diletantismus největšího zrna, celý tenhle film. Nejvíc to ilustruje pokus autorek natočit jakože vtipnou scénu, že někdo spadl do hnoje, což je natočené tak blbě, že se vlastně ani nedá poznat, že mělo jít o vtip. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Největším darem byla ve finále naprostá banalita, ale vlastně pravdivá. Byť tím shodila podstatnou část děje. Příběh začal dost utrápeně a vlekl se, u písní jsem trpěl. Po polovině přišlo přece jen zlepšení. Dlouho jsem si říkal, že tato báchorka nepatří do kina, ale na vánoční obrazovky. V hlavních rolích herci bohužel bez charismatu a bohové zase neměli moc prostoru se předvést, až na divnou Morenu. Potěšila mě rodina Polívkova, Petra Čtvrtníčka jsem málem nepoznal a proč tam byl i Pavel Zedníček jsem nepochopil. Klidně by mu slušela větší role, viz výše. Jako připomenutí starých tradic celkem fajn, ale i to  se závěrem vyšumělo. ()

Galerie (131)

Zajímavosti (6)

  • Natáčelo se v lokacích u Rožnova pod Radhoštěm, v Moravském krasu a u lomu Bohdaneč u Zruče. (ČSFD)

Reklama

Reklama