Reklama

Reklama

Obsahy(1)

To nejlepší z československé populární hudby 60. let minulého století na pódiu v Cannes... Hudební festival a zároveň trh MIDEM se v jihofrancouzském městě Cannes koná už od roku 1967. Na jeho druhém ročníku vystoupila tehdejší špička československé populární hudby v čele s Karlem Gottem. Všichni – tedy krom Gotta i Marta Kubišová, Helena Vondráčková, Václav Neckář, Judita Čeřovská, Yvonne Přenosilová, Helena Blehárová, Josef Laufer i Hana Hegerová náročné publikum přímo nadchli, a to nejen svými výkony, ale i výborným slovním projevem v angličtině či francouzštině. Česká televize nyní divákům poskytuje unikátní příležitost zhlédnout záznam tohoto koncertu, v němž zazněla řada známých písní v různých jazycích. (Česká televize)

(více)

Recenze (13)

honza.g 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit představení, které někdo vymyslel a někdo aranžoval pro francouzské publikum. Nevím žádný detail, nic o zaměření tržního festivalu, o druhu poptávky. Obecně se mi zdá, že nabízet ve Francii, kde slovo šanson znamená píseň, žánr šanson je obchodně nesmysl 9přivézt český řízek do Vídně by snad taky nikoho nenapadlo). Ale stalo se, vybrali z našich domácích hvězd ty, které měly v aktuálním repertoáru 2 trochu slušné skladby, co připomínaly šansony. Nedopadlo to úplně špatně, ale dost bych se divil, kdybychomLogické by bylo nabízet něco jiného, čeho domácí nemají nadbytek. Třeba fanoušci Johnny Hallydaye by si desku s Miki Volkem koupili, kdoví. Nejvíc to odnesl Waldemar, přitom jeho verze hitů, co zpíval Hugues Aufray, jsou vynikající, a i kdyby covery byly zakázané, tak se dalo najít něco, co by Francouzi ocenili víc než Don, Diri, Don. Takže dokument je zajímavý pro nás, co jsme  později s těmito zpěváky vyrůstali. Mně osobně přijde, že tuhle výkladní skříň české popmusic aranžoval někdo hodně blízký stranickému vkusu. Ve srovnání se sporadickými dokumenty z domácími vystoupeními a zejména  s praklipy J.Roháče, ty výstupy většinou neměly šťávu. Převářně statické vystupování (okořeněné Neckářovým kozáčkem v rubášce) a "taneční" zvuk orchestru přímo uspával. Pěvecké výkony nebyly špatné, ale pro západní publikum šlo spíš o raritky zpoza železné opony. Jedině Hegerová vypadala jako by patřila do evropské ligy. Zaujala mne vizáž J.Laufra, zdálky vypadal jako Karel Gott, zblízka jako jeho bratr. Taky jsem nepochopil, proč naše moderátorka vedla některá představování zpěváků v angličtině, zatímco většinou mluvila francouzsky. ()

nascendi

všechny recenze uživatele

So záujmom som si pozrel Koncert Midem Cannes z roku 1968, teda z roku, keď sme Európe a svetu chceli ukázať, že máme dobrých skladateľov a spevákov, ktorí sa ani v náročnej zahraničnej konkurencii nestratia. A naozaj sa nestratili. Minimálne Hana Hegerová a Marta Kubišová zožali obrovský aplauz, Gott s Matuškom a Přenosilová s Vondráčkovou nesklamali, Koščová hviezdila, Neckář si to pomýlil s telocvičňou a ostatní tam ani nemuseli prísť. Ale tak je to vždy. Nie je chybou, že sme nevyslali vyrovnanejšiu spevácku ekipu, ale že o pár mesiacov Rusi vyslali k nám ekipu v durovej tónine a bolo po snoch o zaradení sa do kultivovanej Európy. V každom prípade milá spomienka pre pamätníkov a nahliadnutie do neznámej doby pre ich potomkov. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Docela by mě zajímalo, kdo pro Cannes dělal výběr zpěváků a u nich výběr písní. Myslím, že šlo vybrat daleko lépe z tehdejší tvorby, spousta těch songů by nenadzvedla ani hasiče pří výročním plesu v Kotěhůlkách. Není divu, že největší ovace nakonec měl Hana Hegerová, která to odmluvila a odzpívala ve francouzštině, a dokonce si dovolila i vtipkovat, pak samozřejmě se líbilo i dravé mládí (Neckář-Vondráčková-Kubišová) a Gott měl být jistota na konec, ale taky mu výběr písní spíše ublížil. Přišlo mi někdy, že se někteří zpěváci na tom pódiu necítí moc v pohodě. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Reprezentativní koncert české pop music. 1) Podmanivou 37letou Hanu Hegerovou (1 x francouzsky píseň Jacquea Brela, 1 x slovensky - To tá Heľpa) potlesk diváků vracel zpátky. Vypadala jako by se na francouzském pódiu narodila._____ 2) 26letá Marta Kubišová (2 x česky) francouzsky mluvila s publikem, které ji potleskem vrátilo na scénu)._____ 3) Slušelo to tancujícímu (kozáček!) 25letému Václavu Neckářovi (1 x česky, 1 x anglicky s krátkou francouzskou a německou vložkou) v bílé košilce v lidovém stylu. Francouzsky se pár slov naučil, ale moc mu to nešlo. Také jeho diváci vytleskávali stejně jako budoucí formaci Golden Kids (2 x česky)._____ 4) Závěrem 29letý Karel Gott (2 x česky, 1 x anglicky) trochu promluvil francouzsky i anglicky a vracel se po potlesku dokonce dvakrát._____ 5) Dále vystupovali: šoumenský 29letý Josef Laufer (2 x anglicky), 25letá Helena Blehárová (2x česky), 39letá Judita Čeřovská (1x francouzsky, 1 x německy), 21letá Helena Vondráčková (1x česky, 1 x francouzsky), 36letý Waldemar Matuška (2 x česky), 21letá Yvonne Přenosilová (2 x česky)._____ 6) Všichni vystupující působili na pódiu zcela přirozeně a profesionálně - očividná vzorná reprezentace. Totéž lze říci o decentní konferenciérce (jak se tehdy říkalo) 36leté Jarmile Košťové._____ 7) Dobový přímý přenos naživo si vyžádal daň v podobně méně kvalitního zvuku. Zvukař měl místy vyloženě problémy. ()

progression 

všechny recenze uživatele

Konečně po více než padesáti letech máme možnost shlédnout vystoupení desítky československých zpěváků na festivalu Cannes. Bylo velice úspěšné, což je ze záznamu vidět. Karel Gott už mezinárodní jméno měl, ale ohromný a zasloužený úspěch sklidili hlavně Hana Hegerová, Waldemar Matuška i "budoucí" Golden Kids (obzvláště Marta Kubišová). Méně už se možná ví, že předtím i potom jmenovaní sklízeli velký úspěch i (nejenom) v pařížské Olympii. Bohužel brzy poté přijely ruské tanky a Pražské jaro skončilo. A "do roka a do dne" se "pod bratrským dohledem" nastavila opět "cesta k budování světlých socialistických zítřků" (čti doba Temna a to nejenom v kultuře). Dělo se to jak nenápadně (syndrom vařené žáby), tak i nápadně (srpen 1989) "pod kontrolou" prověřených a poslušných (staro)nových soudruhů. O tom, kdo a kde může vystupovat rozhodovali ti příslušní "zrovna rovnější". Po umlčení Marty Kubišové skončili i Golden Kids. Zelenou dostali interpreti typu Plameny a pod. , ale i ti jezdili spíše na východ od našich hranic či do dalších "spřátelených" států. Hned se mi asociovala vzpomínka na jednu povedenou sloku z tehdejší Hutkovy nekonečné písničky "Proč, proč" : "Proč mám sbírat kameny, no táto řekni proč ?" - "Přijedou k nám Plameny" :-) Osobně si myslím, že žít ve svobodném světě a ne "za drátama", tak v té době měli minimálně Hana Hegerová, Waldemar Matuška i Golden Kids na to stát se velkými hvězdami mezinárodními. Golden Kids díky výborně ladící hlasové kombinaci, kvalitnímu repertoáru i nadstandardnímu pohybovému projevu měli na tehdejším mezinárodním hudebním trhu určitě hodně velký potenciál. Nutno dodat, že "jakási" ABBA byla v té době ještě tak 5 let "na houbách" :-) Ale to všechno už je bohužel nostalgická utopie, aneb co by kdyby .... ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Očakával som nejakú hudobnú kuriozitku spred polstoročia, a bol to skutočný koncert na úrovni, ktorý skvelo reprezentoval českú hudbu na Západe. Hana Hegerová celkom nečakane pre francúzske a medzinárodné publikum zaspievala slovenskú ľudovku Tota Heľpa a z nej plynulo prešla do francúzskeho šansónu s obrovským aplausom. Zlatý klinec programu Karel Gott ju v žiadnom prípade neprekonal. Marta Kubišová bola tiež očarujúca a Václav Neckář v skvelej gymnastickej forme predviedol kazačok ako rodený kozák. Aj moderátorka Jarmila Košťová prispela k dobrému dojmu, bola výborne pripravená, pomedzi úsmevy prepínala z plynulej francúzštiny do plynulej angličtiny. –––– Zkuste říct jednu českou větu: Strč prst skrz krk. ()

Yarwen 

všechny recenze uživatele

Plejáda (víceméně) špičky českých zpěváků a zpěvaček ve své vrcholné formě - Golden Kids dohromady i každý sólo, Hegerová, Přenosilová, Matuška, Laufer a nakonec Gott, který se dle konferenciérky právě vrátil z půlročního turné v Las Vegas a hnedle odjíždí do Londýna reprezentovat RAKOUSKO...:) Kdyby Marta Kubišová věděla, že jí za pár měsíců zakážou komunisté zpívat a zničí tak její kariéru, přesto to byla právě ona, kdo v závěru sklidil největší aplaus, v závěsu za ní hned Hegerová, která si diváky zřejmě získala svou francouzštinou, a též Neckář, možná za své divoké kreace, možná za čerstvě oskarové Ostře sledované vlaky. Krásná podívaná, mně se nejvíce líbila samozřejmě Kubišová a také Přenosilová. ()

rigby 

všechny recenze uživatele

Parádní archivní kousek. Je vidět, kdo byl v té době u nás opravdu na vrcholu a i kdo měl solidně našlápnuto. První aplaus za Hegerovou, ale větší sklidila Marta Kubišová za perfektní francouštinu a přirozené vystupování (a možná také za druhou písničku, která asi mohla projít jen v tomto roce). Dále Václav Neckář za své pohybové kreace. I když oba i s Helenkou Vondráčkovou jako Golden Kids měli potlesk největší, a není se čemu divit. Jen pořád nechápu ten úspěch Karla Gotta, ale asi je to za skvělý hlas. Je škoda, že za pár měsíců museli téměř všichni jmenovaní ztichnout a z vidiny mezinárodní slávy zbyl jen ten divnej svět za mříží. ()

Reklama

Reklama