Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kkarx
    ***

    Masakr Mexičanů vedený americkým důstojníkem Fergusonem (Mark Damon) přežil jenom jeden malý chlapec. Zraněný na hlavě se odpotácí z místa masakru a vyčerpaný omdlí v poušti, kde je nalezen americkou misionářskou rodinou. Děj se pak přesouvá o několik let dopředu a my už vidíme odrostlého chlapce (Requiescant - Lou Castel) vychovaného k lásce ke svým bližním. Za tu dobu se pro zábavu naučil k nelibosti svého adoptivního otce pekelně rychle a přesně střílet z revolveru. (Ovšem prožitý masakr si kvůli svému zranění hlavy nepamatuje). Rodinná idyla ustane ve chvíli, kdy se Requiescantova nevlastní sestra vydá do světa. Zanedlouho totiž skončí v bordelu ovládaném (kým jiným než...) arcizlosynem Fergusonem. Requiescant se ji musí pokusit zachránit... Jistě se jedná o jeden z nejoriginálnějších a nejzajímavěších italských westernů, které jsem měl možnost vidět. Celý se odehrává se v laciných interiérech a exteriérech, ale kupodivu tento jindy nemilý aspekt přidává na již tak dost sureální atmosféře. K realitě to má opravdu daleko jak jen může a to se týká jak jednotlivých scén, tak i charakterů. Requiescant postupně procitá ze své naivity a neváhá se bránit a dokonce se ani neostýchá střílet do zad! Z herců musím pochválit hlavně Marka Damona, který si Fergusona střihl na jedničku a jeho herecké schopnosti z Fergusona udělaly jednoho z nejlepších padouchů. Některé z jeho proslovů jsou neskutečně nadneseně vtipné. Zvlášť jeho řeč před uškrcením jedné dívky stojí za vidění. Řekl bych že podal přímo důstojný výkon. :)) K vrcholům patří pijanská střelecká soutěž ve vinném sklepě a zvláštní souboj na židlích se smyčkou kolem krku. Škoda jen hloupého ideologického konce a několika hluchých momentů.(26.2.2014)

  • erl
    ***

    Místy skutečně zajímavý ale povětšinu času těžce nedotažený kousek. Příběh je naivní a tak zaujme spíše celková brutalita. Lou Castel který po LSD tripu ¡Mátalo! opět dokázal že neobvyklý pistolníci mu seděly. Hlavní padouch Mark Damon je jako slizák velmi slušný a ve vedlejší (i když nepříliš výrazné) roličce se mihne i Pasolini! Spousta pěkných nápadů (duel na oprátce , střílení do svícnu , čtení z bible po sejmutí nepřátel) a místy skutečně syrová atmosféra. Na druhou stranu je mnoho scén nedotažených , zkratkovitých a charakter hlavního hrdiny příliš urychlený. I tak je Requiescant podařený a rozhodně nenudící spaghetti. Někoho možná zaujme více než mě.(1.2.2011)

  • Mariin
    **

    Ze začátku jsem se divil, že Italové byli schopni ve spaghetti westernu natočit něco jiného než brutality a prasečiny, neboť hlavní hrdina zvaný "Requiescant" věří v Boha, chová se křesťansky a zabíjí jen v sebeobraně nebo pro obranu bližních. Ale kdeže! Po půl hodině to vše přijde a je jasné, že se jedná o politizující film s prvky marxistické teologie osvobození. Pokud se týče scénáře, pak má neuvěřitelně naivní místa a tak marně přemýšlím, co by se dalo pochválit. Snad herecké výkony Lou Castela a Marka Damona a Ortolaniho hudba, která je zcela prokazatelně blízká vybraným soundtrackům z filmu Old Shatterhand.---Český název "Vymahač" je nesmyslný, neboť Requiscant znamená latinsky počátek krátké modlitby Odpočívej (v pokoji), a tak byl mexický hrdina i nazýván, též německé a francouzské překlady tomu odpovídají...(26.12.2011)

  • Cervenak
    ****

    Dobrý príbeh, sympaticky obyčajný hlavný hrdina (ale strieľa rovnako rýchlo a presne ako tí cigaroví frajeri žmúriaci spod čiernych klobúkov), výživný zloduch (zrejme inšpiroval DiCapriovu postavu v Django Unchained) a kopa krvavých prestreliek a súbojov. Takže Pasolini predsa len pričuchol aj ku kvalitným filmom. :)(17.9.2018)

  • odpadlik123
    **

    Tak toto je děsivé dílo. Vlastně by to nebyl špatný film, nebýt... tak nějak všeho a hlavně hostujícího Pasoliniho. Rodina svatého otce, jeho manželky, jejich Loua (adoptovaného) a jejich dcery si po počátečním masakru pokojně žije, až jednou...jednoho dne při návštěvě těchto svatých poustevníků v civilizaci si dcera všímá kankánových tanečnic křepčících za bujarých zvuků Ortolaniho tradičního tanečního pochodu a rozhoduje se, že namísto světicí, půjde radši do bordelu. Zajímavý tah, není-liž? Celá svatá rodina pochopitelně trpí a Lou ji jede zachránit před osudem nejhorším, během jakéžto akce mu později němý prozradí prapodivná fakta o vlastní minulosti a odhalí v tomto mírumilovném hochovi oprávněnou touhu po pomstě. Je to nábožný mladík modlící se za každou svou oběť a toužící vymoci odchod sestry podobrém. To by jejím nadřízeným ovšem nesměl být maniakální upír Damon projevující se jako šílenec, nesnášející ženské, pročež se obklopuje skupinkou vážně podivných chlapíků v růžových tričkách (F. Citti s panenkou je extra klasa) prapodivné příslušnosti, s čímž se oni navíc vůbec netají, pročež se člověk obává, aby Loua, držícího film poměrně solidně pohromadě a dodávajícího mu sem tam i náznak humoru (!), ještě někdy pustili domů. Tomu se však líbí Damonova služka, čili je touto skupinou nadobro odsouzen k zániku. Brutální podivné scény, šílený vrah Damon, depresivní prostředí a náhled do chodu vykřičeného podniku, to vše zapomenuto vstupem Posoliniho Don Juana na scénu. Jeho postava šíleného levičáckého náboženského fanatika předělávající si celý film k obrazu svému to definitivně zabije. Takže tři čtvrtiny podivné, ale ucházející, ale ten konec, ten to dorazil.(3.2.2013)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace