Reklama

Reklama

Díra

  • Španělsko El hoyo (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Vězni v horních patrech se najedí lépe než ti dole, na které zůstanou jen zbytky. Jeden muž se snaží prosadit změnu, aby všichni měli dostatek. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (610)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Neskutečná pecka. Trochu mě štvalo, že tam některé věci nejsou vysvětleny (třeba na jakém mechanismu funguje plošina, jakým způsobem se kontroluje, zda si někdo z plošiny u sebe nechal nějaké jídlo, jaktože se někdo může přemísťovat mezi jednotlivými patry, v jaké době a na jakém místě se děj odehrává, jak se tam vůbec člověk dostane... těch nezodpovězených otázek film ponechává strašně moc, včetně samotného otevřeného závěru, který obecně nesnáším a považuji ho vždy za zločin na divákovi), ale zase beru, že pro to symbolické vyznění to není zas tak podstatné. Námět toho filmu je myšlenkově prostě dokonalý, což v kombinaci s takřka nesnesitelně znepokojivým hudebním podkresem - myslím, že to je v první řadě hudba, která zde vytvoří atmosféru naprostého pekla a navíc strukturuje děj do jasně vymezených úseků - znamená, že Díra je drásavý, mimořádně intenzivní zážitek, který ale není fyziologicky nepříjemný - sledovat ten film je vlastně dost zábavné, právě pro ten myšlenkový přesah, byť je to občas trochu nechutné. Fantastická věc, která mě hodně nadchla - Španělé opět potvrdili, že v rámci thrillerů dnes jen těžko hledají konkurenci. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Nemôžem povedať, že by ma "The Platform" dostalo úplne nepripraveného, no rozhodne som nečakal, že to bude až tak silné. Netflix priniesli tentokrát skutočne kvalitný thriller, na ktorý ešte nejaký čas nezabudnem. A po dlhej dobe, som videl skutočne originálny koncept. Niečo, čo som ešte nevidel a zanechalo vo mne skutočne klaustrofobické pocity, ako som naposledy prežíval niekedy, keď som prvýkrát videl "Cube". A skutočne k tomu netreba veľa. Stačí jedna malá štvorcová miestnosť s dvoma posteľami, umývadlom a obrovskou dierou, cez ktorú sa posúva platforma s jedlom pre všetkých. Lenže kým ľudia na prvom alebo desiatom poschodí sa stihnú aj najesť, tak ľudia, ktorí sa dostanú na poschodie 80 alebo 100 už veľa jedla nezostane. Ak im vôbec niečo zostane. Film nepotrebuje ani veľa postáv. No tie, ktoré tu máme sú podľa mňa veľmi zaujímavé a dokážu podať veľmi dobre aj odkaz, ktorý chce film zanechať aj nám dokážu ukázať svoj charakter. Všetci chceme prežiť a dostať sa hore, alebo rovno sa dostať z tohto miesta von.Nebudem dokopy asi z deja prezrádzať nič. Myslím si, že z toho čo som popísal a anotácie by ste mali mať dosť informácií ohľadom toho o čo pôjde. A uznávam, že som si užil každú jednu momentku tohto filmu. Možno by si to zaslúžilo trošku iný koniec. Lenže na druhú stranu som ani raz nemal z filmu pocit, že by sa na niečo hral. Od začiatku do konca to so všetkými dialógmi pôsobilo veľmi kvalitne. Za tento rok zatiaľ jeden z najsilnejších filmov. Uvidíme, čoho sa ešte v roku 2020 dočkáme. Viac filmov, ako bol tento prosím. Hodnotenie: A ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Jedni jsou nahoře, druzí dole a třetí typ: ti, co padají. Je v Díře. V ďábelském systému. Zlatý Alcatraz. Goreng se ocitl v osmačtyřicátém patře, což podle jeho spoluvězně vůbec není špatné postavení. Jedí zbytky těch nahoře. Ale pořád jsou na tom lépe, než ti pod nimi. O dost lépe. Dole umírají lidé. A když jsou zoufalí, obracejí ke všemu možnému, aby přežili. „Chci, abys věděl, že viním tebe. Ne lidi nad námi. Ne okolnosti. Dokonce ani vedení. Jen tebe,” vyhrkne z posledních sil zoufalý Goreng ke svému spoluvězni. Jenže teď jsou stejní. Lidský pud má zelenou. Nápad je to určitě zajímavý a originální. Vertikálně členěná věznice. Někteří jsou v ní dobrovolně, jiní si v ní odpykávají svůj trest. Uprostřed místnosti je obdélníkový otvor pro obrovský stůl. Na stěně velké číslo. Naproti postel s ještě jedním vězněm. Stůl je v „jedničce“ plný žrádla. Luxusního. V „sedmdesátce“ je to sakra horší. A co teprve ve 200? Motiv „kolik toho na mě zbude, záleží na těch nade mnou“ je všeříkající. Nakolik jsme schopní a ochotní pomoci bližnímu svému a podělit se? Dokážeme spolupracovat a jíst jen to, co reálně potřebujeme? A co zkusit celý mechanismus narušit? Přepálené scény mi nevadily, nicméně chyby to mělo, hlavně v závěru, celkově bych se nebál ještě o 15 minut zkrátit. Střihově, zvukově, rytmicky: pecka. Čtyři dietní hvězdy hlavně za nápad. Šťavnatá message. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Díra mi udělala velikou radost. Neotřelý jednoduchý nápad převeden do filmu celkem naturalistickou podobou, který navíc koupil Netflix a minimálně v celé Evropě dosti zviditelnil. 90 minut uteklo jako voda a musím přiznat, že jsem dlouho nic tak originálního neviděl. Ano, vzpomenete si na Saw, Kostku a další, ale španělské Díře dejte šanci...9,5/10 ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Zajímavá myšlenka zpracovaná velmi novátorským způsobem. Tím vším je snímek El hoyo, který Vám tyto atributy nabídne v chladném prostředí futuristické věznice, v němž jeden člověk musí přesvědčit chamtivou většinu, že schopnost rozdělit se vážně platí i v tomto nelítostném prostředí. Jen škoda, že režisér Galder Gaztelu-Urrutia ani na stopáží čítající 94 minut nezodpoví ty nejpalčivější otázky. Ovšem až na tento detail se jedná o "must see" dílo, jež byste si za žádnou cenu neměli nechat ujít. Skvělá práce! (Netflix) ()

Galerie (27)

Zajímavosti (11)

  • Původně se mělo jednat o divadelní hru o třech aktech, ale později bylo rozhodnuto, že se natočí celovečerní film, jelikož divadelní verzi nechtěl nikdo financovat. (Yoshimitsu)
  • Posledním patrem je patro s číslem 333. Toto číslo bývá označováno jako symbol či znamení, že modlitby člověka byly vyslyšeny a jeho strážní andělé jsou nablízku. (cze.Oi)
  • Filmaři postavili dvě stejná patra, která si následně předělávali podle vlastních potřeb. (Yoshimitsu)

Reklama

Reklama