Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Indiánský policista John Russell cestuje dostavníkem a při tom narazí na nečekané problémy. Kvůli svému původu se stává terčem posměchu a pohrdání ostatních cestujících. Jenže nikdo z nich zatím netuší, jaký obrat jejich cesta vezme. Brzy dojde k přepadení dostavníku bandity. A jediný, kdo si s nimi může poradit, je právě John… Hombre, vlastním jménem John Russell, je muž, kterého jako chlapce unesli Apači. Přestože se ho později ujal pan Russell, který ho vzal do svého domu a vychoval, mladík později opět utekl k Indiánům. Právě když čeká na stádo divokých koní, přijde k němu Billy Lee, kterého posílá Mendez. Chce s Johnem o čemsi mluvit. Když se John dostaví, dozví se, že jeho práce s koňmi už není třeba, protože dostavníky mezitím nahradily vlaky. Mendez mu ale zároveň oznamuje, že jeho adoptivní otec zemřel a odkázal mu malý penzion. Ten by měl Hombre nyní převzít… Když John dojede na místo, zjistí, že penzion vede žena jménem Jessie Brownová. Žije tu i Mendez a také Billy Lee se svou nespokojenou mladou ženou, která si manželský život rozhodně představovala jinak. Hombre hodlá dům prodat za stádo koní, Jessie tedy bude bez práce a i ostatní musí odjet. Bohatý doktor Alex Favor, který právě okradl indiány o velkou sumu peněz a chce se co nejrychleji dostat do Mexika, se svou manželkou chctějí najmout dostavník, protože vlak už ujel. S nimi mají jet i Hombre, Leeovi a Jessie, která musí začít nový život někde jinde. Na poslední chvíli se do dostavníku dostane ještě surovec a bandita Grimes – sebere lístek vojákovi, který si ho koupil před ním. Namyšlený Favor s manželkou po cestě pomlouvají indiány, a když se dozvědí, že Hombre žil s Apači, chtějí, aby jel na kozlíku s Mendezem, a nikoli s nimi uvnitř dostavníku. Cestou dojde k přepadení: Grimesovi kumpáni, z nichž jeden je šerif Frank, bývalý milenec Jessie, se chtějí zmocnit Favorových peněz. Jediný, kdo se zmůže na účinnou obranu, je právě Hombre. V přestřelce zabije Franka a druhého lupiče, zatímco Grimes bere Favorovu manželku jako rukojmí a odjíždí. Je jasné, že se vrátí s posilou a bude se opět snažit získat peníze. Ty si mezitím vzal Hombre, který je hodlá vrátit svým přátelům indiánům. Starý doktor Favor se pokusí zmocnit zbraně a vzít si ukradené peníze zpět, Hombre mu to ale překazí. Pak ho zanechá samotného uprostřed pouště… (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (242)

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná alegorie společnosti, nastolující otázky po odpovědnosti každého jednotlivce. Zásadní žánrová klasika, která by v historii kinematografie chyběla, nenápadně revoluční námět v nekompromisně samozřejmém stylu, maximálně úsporná hudba s názvukem Coplandova Billy the Kida, příběhu podřízené scény s koňmi. Přesvědčivě herecky i režijně ztvárněný děj, založený na situační spolupráci i střetech osobností s rozdílnými charaktery, společenským postavením a morálními východisky v prostředí, kde se pravidla hry určují přímo na místě a dynamicky se mění podle síly, odvahy a zainteresovanosti zúčastněných.. "-Buďte bez obav, Bůh není. - ... v žádném z nás :(... A co peklo ? To také není? - To je !" ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Výborný pomalu plynoucí americký klasický western, svou základní dějovou kostrou přímý předchůdce geniálního Malého Velkého Muže - hlavní hrdina unesený bílým rodičům a vychováván mezi indiány, rozkročen mezi oběma světy, žijící a nepatřící tak vlastně nikam... Hombre - svou predestinací obdoba Jarmuschova indiána Nobodyho, i on je vlastně nikým, pozorovatel, poutník, věčný cizinec... Celý ten symbolický příběh je vlastně variací na věčně se vracející archetypální schéma - muž, vyděděnec, dějovými zvraty přinucen jíti proti svým zásadám a ideám, naslouchající etické normě pocházející z nepřátelského světa (zde křesťanská zásada pomoci bližnímu v nouzi), uposlechne hlas lidskosti uvnitř sebe a zaplatí za to vysokou cenu... Celý svět tohohle westernu je prohnilý, v zásadě všechny mužské (vůdčí) postavy jsou morálně narušené a nesou si stigma desperátů... Pozoruhodný je psychologický vývoj hlavního hrdiny (svou katastrofou odrážející dobu svého vzniku). Oproti tomu ženské hrdinky jsou příznakově neutrální (až na manželku správce a osudové křesťansky založené spolucestující). Newman je pozoruhodně herecky ukázněný a jeho kamenná tvář je emblémem celého filmu. Skutečné převratné změny se dějí někde hluboko uvnitř něho... Rittův Hombre patří do řady westernů konce 60. a také 70. let, kdy se konečně začal bořit mýtus schematizovaného divokého západu s černobílými hrdiny a adorací bílého morálně neotřesitelného osadníka a bílá Amerika začala reflektovat svou minulost v nepřiklášleném světle - jako genocidu Indiánů... ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Málomluvný, důsledný, nekompromisní ... a velice jednoznačný příběh. Nemůžete ho uplatit, obelstít .. ani provrtat kulkou. Nemá potřebu teatrálně vykřikovat své pravdy do světa, protože moc dobře ví, že až dojde na lámání chleba, bude se muset spolehnout jenom sám na sebe. Stojí doširoka rozkročený, pevně ukotvený mezi westernem a dramatem, když podrobně zkoumá naše charaktery ... a jakoby mimochodem přidává trpkou výpověď o navždycky ukradené zemi. P.S.: Oni vážně dole ZAPOMNĚLI vodu ? Pod JEHO vedením ?!? No dobře ... budu tomu věřit. Člověk je obyčejně schopný spáchat jakoukoli pitomost ... prakticky v každé situaci. ()

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Tak sem měl to štěstí shlédnout jeden velice zajímavý film. Tento western je poněkud netradiční - jeho začátek nám přiblíží hlavního hrdinu - bělocha vychováného apači, který na bílé muže zanevřel, ale po smrti svého pěstouna se mezi ně zas vrací. Po poněkud seznamovacím začátku nás čeká asi půlhodinová westernová road-movie v dostavníku, ve kterém je Hombre, bývalá majitelka pensionu, Správce apačské rezervace se svojí ženou, mladý pár a tajemný cizinec. Divák ale stále neví kdo tu představuje zlého padoucha a kdo hodného hrdinu, všechno je zatím pečlivě skrýváno. Ale v zápětí mu je vše vysvětleno a to skutečně velice rychle. Paul Newman i bez Roberta Redforda zvládl hlavního hrdinu výborně - jeho lhostejnost je dokonalá až si říkáte, že to přeci nemůže být westernový klaďas, ale právě protože to není obvyklé klišé je tento film jedinečný a já si ho nemohl dostatečně vychutnat. Závěrečná scéna v opuštěném kamenolomu nemá chybu a je to dokonalé zakončení celého filmu, který nezaujme akcí, nebo hereckým obsazením, či krásnou hudbou - zaujme však příběhem, patřičnou dávkou realismu a hrdinou, který si vlastně na hrdinu nehraje je to pouze muž, který se ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě a osudy všech lidí třímá ve svých rukách. Héééy Ombrééééé dostals mě, si fakt skvělej střelec Ombré. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení kolidovalo s termínem předávání Cen Akademie. Martin Balsam (představitel Mendeze) byl tehdy zrovna nominován na Oscara pro “nejlepšího herce ve vedlejší roli“ za film Tisíc klaunů (1965), ale neměl povolení natáčení opustit. Potají zmizel, aby se mohl ceremonie zúčastnit. Oscara získal. (džanik)
  • Puška Johna (Paula Newman) z roku 1873 Winchester nemá výškové hledí, takže je mimořádně náročné střílet přesně, zejména na delší vzdálenosti. (sator)
  • Při uvedení v Československu byla z filmu vystřižena tříminutová scéna z cenzurních důvodů, ta se do filmu vrátila po roce 1989, a protože film nasadila Česká televize s původním dabingem, musel Luděk Munzar postavu Johna Russella (Paul Newman) po 30 letech dodabovat, což nelze přeslechnout. (sator)

Reklama

Reklama