poster

Modernisté

  • anglický

    The Moderns

Drama

USA, 1988, 126 min

  • dr.fish
    ****

    Zpočátku jsem se s tím nemohl srovnat, ale pak mne to vcuclo i s celou atmosférou. Ty podivné postavičky povalující se po kavárnách a intelechtuálové, kteří to těžce "žerou". Půlnoc v Paříži Woodyho Allena viděná zase trochu jiným okem, pro mne určitě realističtějším a zajímavějším. Ale nechybí tu nadhled, humor a parodie. Atmoška ne nepodobná filmu Pěsti ve tmě, stejně skvělá hudba a ....zkrátka dobrý. Linda byla zamlada fakt kus...85%(27.8.2013)

  • Martin741
    ****

    Do prdele tie Shadwellove filmovo teoreticke kecy sa nedaju citat, tak to ten u mna dlhodobo nebude v oblubenych - to zatnem radsej obe polky prdele a dam do oblubenych Liventuru. Ba este Shadwell tu splieta cosi o Prvej Svetovej Vojne - sak bol film natoceny roku 1988, co to tu Shadwell mele za hovna ? Kazdopadne Alan Rudolph je najviac prehliadany reziser na svete, a prave tento film je jeden z jeho lepsich - spolu s Vyber si me 1984 a Songwriter 1984. Mlady Keith Carradine /Emperor of the north, Jizanska Pohostinnost/ je tu v roli maliara, zamiluje sa do zenskej menom Linda Fiorentino /Balik penez, Sniper/, vznikne tam potom akysli mylostny lichobeznik, dejova linia sa toci okolo maliarstva - tak to ja beriem. REziser nesiel cestou strhujucej dejovej linie. skor sa snazil zobrazit atmosferu doby, namakane dialogy a kostymy. To vsetko vo vkusnych kulisach.(26.5.2019)

  • Ygnor
    *****

    Americký režisér A. Rudolph natočil poutavý nadžánrový snímek s důrazem na zachycení prostředí doby a velmi zdařilých kostýmů a interiérů. Bravurní herecké dialogy, nečekané zvraty, mysteriorita a obrovský díl nadsázky, sebeironizmu a odlehčujicího humoru v tomto dramatu, v kombinaci s výtvarným prostředím a malířstvím jako takovým, tvoří kompaktní a přirozený celek, který je poměrně hodně utajeným zápisem do světa kvalitního filmu. Prostě šupa :-)(21.5.2008)

  • charge
    **

    Já jsem snad nepoučitelnej, čistokrevný drama a nějakej modern art týkající se čmáranic, to jsem mohl odhadnout jak to asi dopadne. Moře zbytečnýho okecávání nezáživných scén, u kterých už divák dopředu bezpečně ví, jak dopadnou. Příběh bych shrnul asi takto, pařížskej neúspěšněj malíř povaleč padělatel a kořala v jednom, žárlivej Asiat, jeho žena klácená malířem a zadavatelka zhotovení plagiátu dohromady tvoří takovej milostně-obchodní čtyřúhelník, pak vedlejší postavy jako plešatej sloupkař a nějakej Hemingway, kterej tady furt něco mele. Příběh tam jako je, ale kdyby tvůrci přeskočili to rádoby umělecký žvanění a vdechli do filmu trochu života, možná by i za něco stál. 25%(31.1.2017)

  • TheRaven
    *****

    Filmy odehrávající se v uměleckém prostředí mě vždy velmi přitahovaly, díky tomu jsem se dostal k tomuto snímku, ač jen v televizi s dabingem, který se tvářil více než slibně. A musím uznat, že nezklamal, dokonce příjemně překvapil, i když možná nepůsobil historicky uplně věrohodně, i tak si zaslouží velkou pozornost. Ten trochu jiný možný pohled byl spíše k dobru, než aby filmu nějak ublížil. Hlavní však byla psychologická rovina účinkujících postav, která působila velmi věrohodně. To, co by možná jiné od tohoto filmu odradilo, bylo právě tím, co mne zaujalo. Nebylo to jen prostředí a atmosféra, ale především velice pomalu se rozvíjející příběh, který vás příjemně pohlcuje a postupně naprosto zdolá, ale nesmíte se mu bránit a hned ho odsuzovat. Něterým by se možná ani nemusel líbit ten, řekněme, pozitivní konec, který tentokrát rozhodně nebyl na škodu a spíše snímku ještě přidal na jeho kouzlu a završil tak i jeho jemně humornou stráku.(8.12.2008)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace