Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž, rok 1926. V zakouřené kavárně nadaný, ale v prodeji neúspěšný malíř v kristovych letech Nick Hart (Keith Carradine) kreslí karikatury dalších přítomných bavících se umělců do bulvárního sloupku novin. Po chvílí spatřuje svou femme fatale Rachel (Linda Fiorentino), která ovšem přijela ze států se svým zámožným partnerem, obchodníkem s obrazy Bertramem Stoneem (John Lone). V ihned nastoleném trojúhelníku to začíná jiskřit, přirozeně nesouhlasnými póly na jeho vrcholech... Druhá dějová linie je nastolena, když je Nick Hart požádán zámožnou pařížskou dámou Nathalie de Ville (Geraldine Chaplin) o "pomoc" při vyrobení kopií tří známých obrazů Paula Cézanneho, zakladatele a nestora francouzkého modernismu, který je již dvacet let po smrti, ovšem v dané době již ikonou francouzské olejomalby. (Ygnor)

(více)

Recenze (12)

charge 

všechny recenze uživatele

Já jsem snad nepoučitelnej, čistokrevný drama a nějakej modern art týkající se čmáranic, to jsem mohl odhadnout jak to asi dopadne. Moře zbytečnýho okecávání nezáživných scén, u kterých už divák dopředu bezpečně ví, jak dopadnou. Příběh bych shrnul asi takto, pařížskej neúspěšněj malíř povaleč padělatel a kořala v jednom, žárlivej Asiat, jeho žena klácená malířem a zadavatelka zhotovení plagiátu dohromady tvoří takovej milostně-obchodní čtyřúhelník, pak vedlejší postavy jako plešatej sloupkař a nějakej Hemingway, kterej tady furt něco mele. Příběh tam jako je, ale kdyby tvůrci přeskočili to rádoby umělecký žvanění a vdechli do filmu trochu života, možná by i za něco stál. 25% ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem se s tím nemohl srovnat, ale pak mne to vcuclo i s celou atmosférou. Ty podivné postavičky povalující se po kavárnách a intelechtuálové, kteří to těžce "žerou". Půlnoc v Paříži Woodyho Allena viděná zase trochu jiným okem, pro mne určitě realističtějším a zajímavějším. Ale nechybí tu nadhled, humor a parodie. Atmoška ne nepodobná filmu Pěsti ve tmě, stejně skvělá hudba a ....zkrátka dobrý. Linda byla zamlada fakt kus...85% ()

Reklama

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Filmy odehrávající se v uměleckém prostředí mě vždy velmi přitahovaly, díky tomu jsem se dostal k tomuto snímku, ač jen v televizi s dabingem, který se tvářil více než slibně. A musím uznat, že nezklamal, dokonce příjemně překvapil, i když možná nepůsobil historicky uplně věrohodně, i tak si zaslouží velkou pozornost. Ten trochu jiný možný pohled byl spíše k dobru, než aby filmu nějak ublížil. Hlavní však byla psychologická rovina účinkujících postav, která působila velmi věrohodně. To, co by možná jiné od tohoto filmu odradilo, bylo právě tím, co mne zaujalo. Nebylo to jen prostředí a atmosféra, ale především velice pomalu se rozvíjející příběh, který vás příjemně pohlcuje a postupně naprosto zdolá, ale nesmíte se mu bránit a hned ho odsuzovat. Něterým by se možná ani nemusel líbit ten, řekněme, pozitivní konec, který tentokrát rozhodně nebyl na škodu a spíše snímku ještě přidal na jeho kouzlu a završil tak i jeho jemně humornou stráku. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nemal som z tohto zdĺhavého filmu najlepší dojem. Je samozrejme pozerateľný, ale na opakované zhliadnutie nebudem mať čas. Keď Američania ukazujú Paríž na začiatku storočia, je to ako keď Hřebejk nakrúca filmy z doby, v ktorej ešte nežil. Herecké výkony ma zaujali, ale inak ma rušilo množstvo nadbytočných, celok denaturujúcich prvkov. ()

Ygnor 

všechny recenze uživatele

Americký režisér A. Rudolph natočil poutavý nadžánrový snímek s důrazem na zachycení prostředí doby a velmi zdařilých kostýmů a interiérů. Bravurní herecké dialogy, nečekané zvraty, mysteriorita a obrovský díl nadsázky, sebeironizmu a odlehčujicího humoru v tomto dramatu, v kombinaci s výtvarným prostředím a malířstvím jako takovým, tvoří kompaktní a přirozený celek, který je poměrně hodně utajeným zápisem do světa kvalitního filmu. Prostě šupa :-) ()

Galerie (39)

Reklama

Reklama