Reklama

Reklama

Billy lhář

Trailer

Obsahy(1)

Billy Fisher (Tom Courtenay) je povaleč a snílek. Pracuje sice v pohřebním ústavu, kam pravidelně přichází s notnou dávkou zpoždění, žije však ve svém vlastním světě - ve světě fantazie, ve kterém je absolutistickým vládcem a vůdcem, za nímž jdou s nadšením davy. Jeho skutečný život je pravým opakem jeho snových výletů. Rád by se stal scénáristou a pracoval pro věhlasného komika Boona, není však schopen pro svůj cíl nic udělat. Jeho rozpolcená osobnost se zmítá mezi touhou splnit si svůj sen a strachem z téhož. Proto lže nejen svému okolí, ale především sám sobě. (drkva)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (30)

classic 

všechny recenze uživatele

William ‘Billy’ Fisher je zamestnancom pohrebnej služby,veľkým snílkom,k tomu túži zmeniť profesiu a písať scenáre pre komika,ale čo je najhlavnejšie,je chronický klamár,ktorý klame až sa mu z „huby práši...” Čierna komédia od budúceho tvorcu Midnight Cowboy,čiže John Schlesinger,ktorý sa potom„vybičoval” do dokonalosti,predtým sa vycibril v zobrazení témy mladíka,ktorý žije s rodičmi,nevie,ktorú holku si má vybrať,problémy so šéfmi... Billyho si zahral Tom Courtenay,ktorý sa zviditeľnil v oceňovanom snímku Kráľ Krysa,a tu som prekvapený z jeho výkonu,ktorý je civilný,nadštandardný,komický zároveň,fumguje v ňom nadsádzka ako v konfrontácii s rodičmi,i kdekoľvek inde... ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Mezi filmy britské nové vlny ojediněle komediální snímek, který v současnosti působí už zastarale. S Billym se jako s rebelem proti konvencím dnes bude někdo identifikovat jen těžko, jako komická postava zase jeho chování nevzbuzuje moc symaptií. Film navíc už nedělá svěží dojem ani jako komedie, protože pointy některých vtipů byly omšelé už v době vzniku, nicméně i přesto jsou nejlepší chvíle, které se blíží situační frašce a které patrně dobře fungovaly při předvádění divadelní předlohy. Navzdory zkušenosti se stejnou postavou na jevišti si s Billym nevěděl úplné rady ani Tom Courtenay, resp. režie ho nedokázala nasměrovat ke správnému pojetí, takže strhujícího pečlivého výkonu, jaký herec předvedl v pozdějším Garderobiérovi, jsem se nedočkal. Víc se mi líbil přesný komediální timing Leonarda Rossitera v roli Billyho šéfa, z filmu pak v hlavě nejvíc utkví úvodní titulková sekvence. [LFŠ UH 2022] ()

Reklama

Cushing 

všechny recenze uživatele

Pořád herecký koncert, především sólování až exhibování Toma Courtneye, ale jako by ten snímek poněkud zastaral (například to dvojí zasnoubení, ale téměř žádný fyzický kontakt mezi snoubenci, to se mi nechce věřit). Sobota večer, neděle ráno, to je pro mě "kitchensink drama" a sociální pecka z Anglie té doby (chození s vdanou paničkou, ženou kolegy z práce, a bum, ona vlítne do do jináče -- co s tím?), nemůžu se onoho Reiszova majstrštyku nabažit (podobně jako kdysi jsem se nemohl nabažit jeho pozdějšího velkého filmu -- Francouzovy milenky). Vyhledávám tyhle snímky už kvůli staré dobré Anglii, která se v nich víc či míň míhá, a k civilnímu pojetí námětu, zpracování, postav a i jejich ztvárnění. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tom Courtenay jako Billy Fischer je v některých záběrech velmi podobný Normanu Wisdomovi a nemůžu se zbavit pocitu, že ho prostě okopíroval. Norman je však ve svých filmech ryze komickou postavičkou, zatímco Lhář Tom je politováníhodným slabochem a charakter zcela tragický. Film docela dobře zapadá do paradigmatu snímků od kuchyňského dřezu, Toma Courtenaye jsem měl možnost vidět už v o rok starším "Přespolním běžci". Už kvůli podobě s Normanem zajímavý projekt. ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Taky vám to přišlo tak trochu jako Černý Petr po anglicku? Jinak ten závěr, ani nevím jestli šlo o vnitřní vyzrání hrdiny anebo rezignaci? Přišlo mi to spíše jako to vyzrání, že snad najednou pochopil, že se musí postavit tváří v tvář skutečnostem svý existence a neutéct. Bude si možná pořád přitom snít a vymejšlet, ale neuteče a doufám, že nerezignuje. Ona totiž ta scéna s mamkou v nemocnici byla dost silná, kdyby tam nebyla, myslel bych si, že Billy je slaboch a z vlaku prostě uteče z nedostatku odvahy. Ale ta scéna s mámou tomu přece jen dává jinej rozměr, dává mu možnost volby - utéct anebo se pokusit najít odpovědnost. Tak chovám naději, že to snad byla odpovědnost. I když, kdyby na mě čekal někdo tak krásnej jako Julie Christie, byl bych velmi rozpolcen :-)! Přijde mi, že na konci se to neposunulo do roviny kontrastu mezi vzpourou a útěkem za svobodou na jedný straně a rezignací a konvencí na straně druhý, ale do roviny volby mezi útěkem a vymaněním se z pout nudný existence nebo naopak svobodným přijetím těch pout z důvodu soucitu, lásky a odpovědnosti. Byl toho schopen Bill? ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno