Reklama

Reklama

Nahý polibek

(festivalový název)
  • USA The Naked Kiss (více)
Trailer

Obsahy(1)

Prostitutka Kelly opouští metropoli, jež jí přivodila jen smutek a zklamání. Netuší však, že ve spořádaném městečku Grantville ji čeká nejen zlovůle, před níž utekla, ale i šokující odhalení. Násilí, pedofilie, prostituce, maloměšťácká morálka – ani v případě Nahého polibku se Fuller nedrží při zemi, pokud jde o témata, která pranýřuje pro něj typicky razantním způsobem. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

anais 

všechny recenze uživatele

Ne tak přímočaré jako Shock Corridor, přeci jen tu vítězí spíš ta romance. Ale i tak jsou tu prvky pro Fullera typické - film se odlišuje od standardní holywoodské produkce svým nezávislým pohledem na věc. Jako by Fuller kličkoval mezi klasickými žánry a jen tak mimochodem vytahoval z rukávu esa v podobě prostitutek, pedofilů a zmrzačených dětí zpívajících smutné písničky. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(46. MFFKV) NAHÝ POLIBEK nedosahuje kvalit Fullerova o rok mladšího opusu magnum CHODBA ŠOKŮ, která se hraje v kině ve městě, do kterého přichází hlavní hrdinka. Neznamená to ale, že by nešlo o výborný film, protože soustředění se na jedno nosné téma (role žen v hierarchizované předsudečné společnosti) snímku prospívá, protože to může být zpracováno komplexně. Tvůrčí svoboda, která byla dána nízkorozpočtovostí projektu a nezávislostí na studiích, navíc vede k nebývalé formální podvratnosti, která relativizuje snadné jednoznačné pochopení příběhu se (zdánlivě jasným) morálním ponaučením na konci. Subverzivní je především pohrávání si s diváckým očekáváním, kdy se jde záměrně proti konvencím spojovaným s určitými formálními postupy. Vše nasvědčuje vzpomínku, ale nakonec se ukáže, že se jednalo o - v rámci chronologie filmového vyprávění - scénu násĺedující, nikoliv předcházející. Ústřední sekvence, v nichž dochází k zásadním zvratům, jsou natolik napojeny na vnímání hlavní ženské postavy, že o jejich objektivnosti můžeme pochybovat. Především se nám ale připomíná, že sledujeme celou dobu film, a to nejenom v podobě výše zmíněného intertextového odkazu, ale i upozorněním na samotný akt promítání a sledování, nebývale sebevědom formou a častým užitím zcizovacích postupů. Nepojednává se tak jenom o měšťácké společnosti, která se zde kritizuje, ale i o tom, jak jsou ženy jako hrdinky vyobrazeny na plátně. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film. Nakonec jsem se rozhodl dát vyšší hodnocení než jsem původně zamýšlel, ale nějaké určité výhrady by se našly. Větší část filmu mě skoro vůbec nebavila, pořádně se to nakoplo a rozjelo až tak zhruba po hodině, ale tak nějak to stačilo, abych si poopravil dojem z celého filmu. Na svou dobu určitě si Fuller vybral hodně tabuizovaná a ve filmech málo, nebo spíše vůbec, vídaná témata, což je bezpochyby třeba ocenit. Bohužel některé scény mě tam dost iritovaly. Třeba ty z dětské nemocnice přímo překypovaly snahou ukázat, jaký anděl se z hlavní hrdinky stal anebo ona milostná "snová" scéna s Grantem po promítání v záběrů z Benátek. The Naked Kiss ve mě zanechal dosti rozporuplné pocity, byl poměrně zajímavý, ale na druhou stranu nenadchl a znovu si ho už asi nepustím. ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Psát komentáře na filmy Sama Fullera je vždycky stejný... Opět prokazuje geniální cit pro styl, opět záliba v obskurnostech, opět poměrně agresivní forma, opět geniální vizuální stránka, opět v popředí silná žena (a samozřejmě opět silný erotický podtext: fetiš na vlasy, bývalá prostitutka). Fuller je zde snad ještě nápadnější svým humanismem a odporem k rasismu. Snad trochu víc útočí na emoce a jako nástroj používá trpící děti a jimi zpívaná písnička snad až příliš lacině chce dojit slzné kanálky. Po hudební stránce dostane trochu prostoru Beethoven, kterého samozřejmě Fuller v jeho síle skvěle zakomponoval do svého stylu. Nebál bych se tohle označit společně s 40 guns, Shock Corridor a Big red one za to nejlepší, co jsem od něj viděl. Když už mluvím o těchto filmech, tak Fuller odkazuje na svojí jednotku Big red one (o které později natočí geniální stejnojmenný film) i na Shock Corridor. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Film pôsobí béčkovo a z dnešného pohľadu už zastarane a nie je to len čiernobielovou kamerou. Svojou zápletkou sa síce snaží ukázať odvrátenú stranu spoločnosti - prostitútky, bordely, pedofíliu - vzhľadom na rok odvážne témy, ktoré ale v dnešnej dobe už nikým nehnú. Viaceré veci sú však predostrené iba v náznakoch (napr. spomínané pedofília či prostitúcia) a divák si musí počkať na ich potvrdenie, pretože náznaky sú všeliaké, len nie jednoznačné. Záver je zasa smiešny. Pretože stačí, keď človek, ktoré ste zabili jediným úderom opatku (!), je pedofilom, vaša vražda je týmto ospravedlnená a nezasluhuje žiadny trest. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (9)

  • Ve filmu zazní dva citáty. Jeden je od Charlese Baudelaire - "Srdíčko je láhev vína, manželka je láhev na víno," a druhý od Johanna Wolfganga Goetha - "Nic není horšího než aktivní nevědomost". (J.A.K.)
  • Ve filmu zazní jméno Lord Byron, a to když sleduje Kelly (Constance Towers) s Griffem (Anthony Eisley) film s gondolami. Stejné jméno zazní i ve filmu Bílý pes (1982), kde Julie (Kristy McNichol) natáčí film a pluje na gondole. (J.A.K.)

Reklama

Reklama