• borsalino
    ***

    Tak toto mě moc nebavilo. Namíchaná detektivka s milostným románkem, to není můj šálek kávy. Rozmělňované napětí, trochu nevěrohodný Cupák. Na druhou stranu není detektivka zatížena ideologickými nesmysly jako mnohé jiné filmy té a pozdější doby, což ji vytahuje z průměru o kousek výš. Petr Schulhoff už měl své nejlepší detektivky za sebou, bohužel.(14.1.2013)

  • topi
    *****

    Už od počátku víme, že vraždí Jiří Adamec (Pavel), ale nevíme, že v pozadí je ještě někdo jiný. To finální rozuzlení nemá chybu! Že je Petr Schulhoff specialista na napětí a kriminálky, budiž toho i tento až noirovský snímek důkazem. Vyšetřující dvojice Eda Cupák a Jaroslav Moučka se výborně doplňují, zejména Moučka má parádní hlášky. Napětí se stupňuje každou přibývající minutou a další herecké tváře snímek jen pozdvihují (okouzlující Málková, Bartošová, Obermaierová). Další devíza tohoto filmu je hudba Pavla Blatného. Neuvěřitelný peklo, kolikrát jak z nějakého hororu, jeden znepokojující motiv jakoby vypadl z The Entity, nebo když vrah likviduje své oběti, tak zní jen takový tepavý rytmus a kamera vraha, a jeho běsnění zabírá rybím okem. Paráda a důkaz toho, že česká kriminálka byla světová! Poslední věc, kterou musím zmínit, že mě srdce zaplesalo vždy, když byl záběr na chatu, která jakoby vypadla z Raimiho Evil Deadu!(26.9.2018)

  • Ygnor
    *****

    Příjemné překvapení mi připravila na nedělní „vařící“ dopoledne na cti utrhačná Nova. Již kakofonické zvuky symfonického orchestru dávaly předtuchu, že nepůjde jen o tak běžnou kriminálku, co by zapadla do tuctovosti braků, které jsou na tomto kanále vysílany v nemnohdá v divácky přitažlivějším čase. Šedočerný les a vněm zaparkovaný sympatický Saab před hnusnou chatkou, která mi okamžitě evokovala místo hlavního konání opulentního Raimiho Evildead; …z něj prchající ztrápená bruneta, pronásledovaná vousatým uklidňovatelem, jenž jí, mu po zbytečně poskytnutém intermezzu, nechá až příliš nekompromisně odjet pryč. Celé dějství jako z VIP lóže sleduje necudný Adamec, který se po tomto svém hereckém debutu stal raději známým TV režisérem, ne kvůli toho, že by mu herectví nešlo, ale to z důvodů čistě pragmatických, aby si totiž nevysloužil nálepku jako Perkins v Psycho, kterého nechtěli mimo úchyláky obsazovat. Přespříliš koketní, jak dále vyšlo najevo, bruneta č.1 to měla spočítáno velice záhy. Jako v pořadí druhá -„Pyšná princezna“ skonala opravdu až Argentovským způsobem (nebo naopak ??) . A nakonec č.3, sice opět bruneta, ale nepravá a … (uvidíte sami). V povedeném scénáři, kde všichni lhali, mystifikovali nebo alespoň lehce fabulovali, vyčnívají přesvědčivě kvalitní herecké výkony a to včetně, již zde na fóru uvedeného a jak jinak jindy než mamlasoidního, pana Moučky. Cupák, co by elév s lehce přebujelým libidem k paní svědkové, mu zdatně v nesourodé dvojici sekunduje. Podezřelí byli (a motiv měli) jak ve správné detektivce všichni…, a kdyby Sklenčka nedotáhl svého deviantního syna na psychiatrii, tak by asi vyšetřili starou bačkoru, nebo by postupně mladý Adamec z patologické žárlivosti a msty vyhubil celý štáb…:-P. Ne, už vážně, film je nejen dobře zrežírovaný, napínavý a atmosferický, i s prvky explicitního násilí, ale plný široké škály lidských charakterů, které jsou vkusně, stručně a nenásilně načrtnuty, a proto je pro mě uvěřitelným a tudíž přesvědčivým. Možná je i trošku sarkasticko - moralistickou hozenou rukavicí ještě po osmašedesátém „neznormalizované“ společnosti, kdy jsem navíc v celém snímku neslyšel jediné slovo „bezpečnost“ a snad ani soudruh, kterou bez studu mohl ze země zvednout možná až renomovaný Svobodova se Sametovými vrahy, ale hlavně každopádně ikonou ba slabikářem, něco jako Škola hry na kytaru pro začátečníky od Jiřího Jirmala, pro Ty, co chtějí natočit kvalitní kriminální podívanou.(20.6.2011)

  • Cushing
    **

    Sterilní panelákový noir, kde Moučka vypadá jako americký policajt -- anebo americký gangster -- ze staré školy, kde je při "hrůzných" scénách používán veleširoký objektiv, snad i rybí oko, tak jak to dělal Herz ve Spalovači mrtvol, a kde je vanový záběr na utopenou Vránovou tak nějak podobný tomu v Sei donne per l'assassino. Akorát že tady jsou dámy jen tři... Nejoriginálnější na celém dílku jsou opravdu ty umakartové interiéry a exteriér pražského sídliště, ty šustivě-papírové hlášky, ten dementně vyhlížející vrah Adamec.(8.3.2010)

  • Tommassi3
    ****

    "Ale komupak to děláme pá ?! Tak se mi zdá, že jste s ní dál než s celým případem.." ;) Famózně hláškující policejní fotr Moučka, tokající Cupák major Zeman, machrující Přeučil či vraždící herecky snad zajímavější než jako režisér Adamec ve stejně výtečné jako nedoceněné Shulhoffově buddy detektivce narativně nesmírně sympatického střihu..(22.3.2017)

  • - V pokoji vraha je plakát anglické rockové skupiny Deep Purple. (vojtas73)