• Cushing
    **

    Sterilní panelákový noir, kde Moučka vypadá jako americký policajt -- anebo americký gangster -- ze staré školy, kde je při "hrůzných" scénách používán veleširoký objektiv, snad i rybí oko, tak jak to dělal Herz ve Spalovači mrtvol, a kde je vanový záběr na utopenou Vránovou tak nějak podobný tomu v Sei donne per l'assassino. Akorát že tady jsou dámy jen tři... Nejoriginálnější na celém dílku jsou opravdu ty umakartové interiéry a exteriér pražského sídliště, ty šustivě-papírové hlášky, ten dementně vyhlížející vrah Adamec.(8.3.2010)

  • waits
    **

    U tohohle typu kriminálek je naprosto nezbytné, aby byl vyšetřovatel charismatickým chlapíkem a aby atmosféra diváka vtahovala neúprosně děje, nesmí ho pustit. Za sebe můžu říct, ze jsem vtažen nebyl, naopak, jsem se převalil přes tenkou hranici do sektoru, kde začíná nuda a kde se Cupák ne a ne nějak pořádně položit do role. Byl jsem sám, kdo uhádnul dlouho dopředu, kdo vlastně za ty nitky tahá?(19.9.2014)

  • CaptainNor
    ***

    Film nedosahuje kvalit trilogie s majorem Kalašem, ale i tak důstojně reprezentuje českou školu filmové detektivky. Profil vraha je slušně psychologicky vykreslený a přesvědčivě zahraný. Scéna ve vaně je velmi sugestivní a sama Alena Vránová na ní vzpomíná nerada. Jiří Adamec se do role vraha položil tak dokonale, že jí málem utopil doopravdy. Se stejnou vervou se dnes položil do potápění české televizní zábavy v seriálové tvorbě. TV Nova tím však zajistil pestré koláče sledovanosti..(22.6.2009)

  • wosho
    ***

    Kladem je ze režie Petra Schulhoffa a hudba http://www.imdb.com/name/nm0087818/, tyto dva elementy budují přesnou atmosféru ( a to hlavně v úvodu). Bohužel jak se Schulhoffovi dařilo v pozici režiséra, tak již nezvládal pozici scénaristy, byť vycházel z románové předlohy. Motivace, psychologie postav a celá struktůra děje jde proti vypravěčskému stylu režie. Film tím kulhá v napětí. Divák sleduje vyšetřování, při tom je díky znalosti osoby vraha o mnoho kroků před vyšetřovateli a počíná se nudit. Film sice má "údernou pointu", ale ta nedokáže napravit onu dramaturgickou chybu s postavou odhaleného vraha hned v úvodu.(20.6.2011)

  • Snorlax
    ***

    Místo detektivky spíše drama, které nezachránila ani přítomnost muže s jedním z nejkrásnějších hlasů v hlavní roli. U kriminálky, kde znám vraha dříve, než vyšetřovatel, oceňuji kvalitní budování houstnoucí atmosféry. Takže předem tento způsob jednání s divákem nezatracuji. Ale tady jsem tu atmosféru nějak neobjevila.(1.3.2012)

  • - Filmový debut herce a režiséra Jiřího Adamce. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace