Režie:
Joel SchumacherScénář:
Peter FilardiKamera:
Jan de BontHudba:
James Newton HowardHrají:
Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Hope Davis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Student medicíny na chicagské universitě Nelson Wright se podrobí odvážnému pokusu. Přivede se do stavu klinické smrti, aby zjistil, zda existuje něco jako posmrtný život. Na pokusu s ním spolupracují jeho přátelé, výzkumnice Rachel, student David, notorický sukničkář Joe a kronikář Randy. Nelsonovi se po úspěšném pokusu, který má za následek noční můry, zbystří smysly. Ostatní následují jeho příkladu. Klinická smrt v nich vyvolává dávné vzpomínky a viny a nutí je korigovat vlastní život i za cenu jeho ohrožení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (359)
Navzdory hvězdnému obsazení (s čímž se taky vrátil můj neoblíbený neduh toho, že vidím herce a ne postavu, kterou hraje) to celé vypadalo hrozně levně a hloupě v čele s dětmi, které šikanují (a dokonce i přeperou!) dospělé lidi. Plot twisty, jestli se jim tak dá říkat, byly předvídatelné. Hloupé zdržování děje dražením NDE a vyvoláváním tak umělých konfliktů, když by se mezitím dala krásně prozkoumávat otázka života po životě. ()
Pomerne originálny, skvele obsadený a zahraný, napínavý a miestami aj veľmi sugestívny horor o tom, že s niektorými vecami nie je radno sa zahrávať, a so smrťou už vôbec nie. Hlavným ťahákom bola pre mňa ososbne dvojica Sutherland - Bacon, a trio Roberts, Baldwin a Platt bolo len čerešničkou na torte. ()
Joel Schumacher dokáže natočit kvalitní film i neskutečně hrozný odpad. Hráče se smrtí jsem viděl několikrát, a ačkoli to vždy bylo v TV (a tím pádem i s dabingem), mám na něj dobré vzpomínky. Film se může pyšnit velmi zajímavým námětem ztvárněným s mírně hororovým nádechem, ale také dobrými hereckými výkony dvojice Sutherland - Roberts. ()
Hororové vysvetlenie klinickej smrti. Tento svojho času slávny a úspešný film - z produkcie Michaela Douglasa - síce má problémy so scenárom (Oliver Platt je tu len do počtu, William Baldwin sa neospravedlní, Kevin Bacon by sa evidentne nebol ospravedlnil, keby po ňom nešli "nočné mory"), ale výsledok stojí za to (prevažne snové sekvencie Kiefera Sutherlanda; v dobe premiéry vraj kvôli nim zopár divákov v kine dostalo porážku, fakt). Viac v mojej recenzii na Studna.net: http://www.studna.net/reviews/405/ ()
,,DNESKA VEČER SOM VSTAL Z MŔTVYCH." ,,TO MA NEPREKVAPUJE. VČERA TU BOL ZASE ELVIS." __Veľmi dobre si pamätám, že pred vyše 20 rokmi - kedy som ,,Hráčou so smrťou" prvý raz videl - som ich aj vzhľadom na svoj vek okomentoval slovami: ,,Film o ničom.". V súčasnosti, prehodnocujúc minulé činy môžem vzniesť námietku predovšetkým voči - z môjho pohľadu - na medicínske pomery trocha slaboduchej zápletke a pocitu nedostatočnej profesionality, ktorú vnímam z niektorých dialógov a termínov (,,konská dávka adrenalínu" a pod.). Na opačnej strane stojí audiovizuálna stránka robiaca vďaka hudbe, výprave dômyselne obohatenej prvkami gotického a renesančného umenia, farebnosti kamerových filtrov a mixáži zvukových efektov jeden z najpozoruhodnejších počinov raných 90. rokov. Miestami priveľmi okatú všade prítomnosť odkazov na smrť (viď. obdobie Halloweenu kedy sa dej odohráva) si beriem na milosť a v zásade ju nebudem odsudzovať, pretože z nášho pohľadu je ďaleko horšie dabingové spracovanie vrcholom ktorého je priam neznesiteľný 50 ročný Petr Oliva dabujúci sotva 30 ročného Kevina Bacona. Prácu s naratívnosťou flashbackov zvládol Schumacher štandartne, isto sa dajú oceniť pasáže z klinickej smrti, ktorým (najmä svojím vizuálnym spracovaním) dominujú fantázie Williama Baldwina a možno usúdiť, akým ťažkým orieškom by bolo zachytiť existencionálne myšlienky Olivera Platta a preto sa jeho umŕtvenie radšej neuskutočnilo. (12 513. hodnotenie, 326. komentár k filmu) ()
Galerie (82)
Zajímavosti (16)
- Režisér chtěl scénáři vdechnout originální vizuální pojetí. Jeho záměrem bylo designem prostředí a atmosférou symbolicky ztvárnit vnitřní boj člověka se smrtí. Tvůrčí tým k tomuto účelu zkombinoval rozličné architektonické slohy a čerpal prvky z antického Řecka, Říma, gotiky a renesance v kombinaci s inovativním a dramatickým nasvícením. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Kevin Bacon se o dvanáct let dříve, ve svém filmovém debutu Zvěřinec časopisu National Lampoon (1978), setkal s otcem Kiefera Sutherlanda, Donaldem Sutherlandem. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Natáčelo se od 23. října 1989 do 22. ledna 1990 v Illinois a v Kalifornii. (Varan)
Reklama