Reklama

Reklama

Jeden z příběhů známého cyklu komedií o bandě podvodníčků – Pepanovi, Járovi a Marcele, která se neustále snaží všemožným a hlavně bezpracným způsobem rychle zbohatnout. Tentokrát šéf bandy Pepan vymyslí geniální plán s falešnou stodolarovou bankovkou, s prodejem kradených gobelínů, s okrádáním důvěřivců povětrnými ženštinami a další. Ovšem jako vždy je pronásleduje smůla, ze zisků není nic a všichni nakonec skončí v rukou zákona. Pro Pepana se tento zákon objeví v podobě rodiny dívky Anežky, kterou chtěl oklamat jako sňatkový podvodník… (Česká televize)

(více)

Recenze (65)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Víte, já mám k téhle šéfovské sérii tak trochu ambivalentní vztah. Na jedné straně samozřejmě nejsem slepý a vidím v ní všechny ty filmařské nedostatky, dobu vzniku i třeba to, že Naďa Konvalinková se nehodí pro roli oprsklé prostitutky. Jenže na straně druhé - herci se do toho pustili s tak evidentní chutí, scénáře nejsou až na drobné výkyvy špatné a všechny ty finty i charakterově velmi vyhraněné komediální postavy... prostě se mi to líbí. ()

subic 

všechny recenze uživatele

Pepan (Petr Nárožný) je šéf party, na začátku do pustí z lochu, kde seděl jako sňatkový podvodník, aby byl na konci chycen do chomoutu. Poněkud tupý Jára (Karel Heřmánek) si cvičí text na přepadovou akci: "Tak takhle je to, já to věděl, ty gaunere, ty sičáku, já tě zabiju... doprčic, pořád to říkám obráceně". To je asi nejsilnější moment... následně si zhmoždí kotník. Průměrně průměrná televizní komedie z 80ek o třech příživnících, Karel Heřmánek, Petr Nárožný a Naďa Konvalinková jdou na to s falešnou stodolarovkou. A obere je Augusta jako kapsář z Hradce. Pouze proto a právě proto uvítám, když to občas ČT znovu odvysílá. ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele

Přesně tak, švec se má držet svého kopyta. Pokud se ho nedrží, dopadne to přesně takhle. Jediný, kdo z celé povedené partičky za něco stojí je Petr Nárožný. Taky na to pěkně dojel. Karel Heřmánek hraje takového blbečka, který používá mozek ve špatnou dobu. Šlapku Marcelu jsem Nadě Konvalinkové vůbec nevěřila. Byla falešná jako pětník. Je to taková jednoduchoučká zábava, která neuškodí. ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Film znamenající naprostý převrat v naší kinematografii. Zatímco ostatní snímky se snažily divákům namluvit, že lidé se zásadně rozmnožují cudným ležením vedle sebe, že si totiž večer vykají a ráno se probudí vedle sebe v posteli (ti největší nemravové si pak dokonce tykají), zde zazní slovo gruppensex i s českým překladem a dokonce se do podrobna rozebírají jeho nevýhody. Neuvěřitelné. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Zajímalo mě, jak vlastně začala nechvalně proslulá Bočanova pentalogie, která se natolik úspěšně rozprostřela bezmála celými osmdesátými lety, že až překvapuje, že se po Listopadu nevrátila alespoň epizodicky (třeba jako Olmerův film Bony a klid). – Ostatně už to, jak téma podvodu rezonuje právě u českého diváka, by stálo za úvahu… – A proti očekávání – nezačala úplně nezábavně: úspěchy a neúspěchy se celkem důvtipně splétají a neobyčejně kultivovaný Nárožného projev i věrohodná prostota Heřmánkovy postavy v šedé herecké maše všech zbývajících viditelně září. Na druhou stranu ta převažující vlažnost, jistě dobově podmíněná, a především beztvarost snižují toto dílko na jakousi seriálovou epizodu. Aby snímek skutečně vyzněl jako film, měl by opravdu usilovat o celistvost, a té se mu nedostalo: mnohé zůstalo jen naznačeno – jako by z knihy někdo vytrhal stránky, které příběhy pointují. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (3)

  • Filmovanie prebiehalo v Prahe, presnejšie v častiach Dejvice, Vinohrady a Staré Město. (dyfur)
  • Natáčelo se i v obci Bělušice a v Praze Vokovicích. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Kriminální prostředí zde používá pro označení policisty slovo „klifton“. Léon Clifton byl fiktivní románový detektiv. Za skutečné autory Cliftonových příběhů jsou považováni Jaroslav Pulda a Alfons Bohumil Šťastný. Cliftonovy fiktivní paměti vydával mezi roky 1906–1911 pražský nakladatel Rudolf Storch. V meziválečném období na něj pak navázalo několik vydavatelů, především Anna Tylová, Václav Jenč a následně Václav Palán. V převážné většině se však už jednalo jen o reedice předešlých Storchových vydání. (sator)

Reklama

Reklama