Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Movie Gourmet 

všechny recenze uživatele

Další ze série "Hříšní lidé města pražského" se skvělými Jaroslavem Marvanem v roli rady Vacátka a jeho dvěma inspektory - Brůžkem (Josef Bláha) a Boušem (Josef Vinklář). Díl se mi sice líbil, nicméně se pro mě nestal tak zdařilým a legendárním jako díly "Pěnička a Paraplíčko" a "Partie Krásného dragouna". Verdikt: 3* a 70 %. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Poslední celovečerní film ze série Hříšní lidé města pražského je nejsmutnější. Když zazní ten kouzelný klarinet, jsem v pasti. Mistr Liška dokázal každému filmu vtisknout tu pravou atmosféru, ať už se jednalo o cokoliv. Obsazení opět bezkonkurenční a zahrané s naprostým lidským umem, prostředí první republiky dokonalé. Hříšní lidé města pražského - ať už seriál nebo celovečerní filmy jsou nejlépe natočeným odkazem doby třicátých let minulého století - jak kriminálními případy, tak onou dobou, jak se dříve žilo. Jiří Sequens byl režisérem, který ve vyprávění prvorepublikových případů neměl konkurenci a velice rád se k jednotlivým dílům i seriálu pražské Čtyřky moc rád vracím. Takže někdy zase nashledanou pane rado Vacátko, pane Bouše, pane Brůžku a pane Mrázek (pozdravujte Kokiho). ()

Reklama

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Asi nejsložitější, nejzajímavější, nejoriginálnější a nevím ještě jaká nej... může tento díl mít. Sám jsem si říkal, jak se toto hodlá vyvrbit. Mnohdy se totiž příběhy z této série spoléhají na klišé a nebo primitivní výsledky. Zde šlo o něco úplně jiného. Zde přidám ještě jedno nej... a to pro nejvtipnější díl, jaký snad kdy byl. Mnohdy až nečekaně vtipné momenty a hlášky. ()

Tominni 

všechny recenze uživatele

Povedený příběh pátrání po vrahovi inkasisty Krále, těch podezřelých není vůbec málo. Atmosféra hříšných lidí je velmi dobrá, k tomu ještě Kočka ze Záběhlic - to vše nakonec stačí na 4 hvězdičky, přestože tempo je možná až moc pomalé a rada Vacátko se objeví až někdy v půlce, ale vše ostatní šlape dobře. ()

sigf07 

všechny recenze uživatele

Proč ne. Není to sice to nejlepší, co nám kdy rada Vacátko a jeho mordparta předvedli, ale pořád je to moc pěkná detektivka, která ční vysoko nad těmi ze současné produkce. Pro období první republiky mám odjakživa slabost stejně jako pro dobré herce. A těch je tady více než dost. Jen tak na okraj, kdy se vám tak podaří vidět mladého Josefa Somra? ()

Galerie (9)

Zajímavosti (10)

  • Panelák je v pozadí vidět i při scéně, kdy se Král (Vlastimil Brodský) vrací s penězi a udělá se mu nevolno. V tu chvíli kamera zabere Standu Kopečného (Jaroslav Moučka) a domek. Za domkem vykukuje poměrně velký kus paneláku. (jis)

Reklama

Reklama