poster

Vysoké podpatky

  • Španělsko

    Tacones lejanos

  • Francie

    Talons aiguilles

  • Francie

    Talons aiguilles

  • Slovensko

    Vysoké opätky

  • Velká Británie

    High Heels

Drama / Komedie / Romantický

Španělsko / Francie, 1991, 112 min

  • Martin741
    *

    Typicky Almodovarov zensky film, o zenach a pre zeny. Nuda tomuto suverenne vladne, film nema sancu muzskeho ako som ja vtiahnut. Fakt ako, snazil som sa naladit na filmovu vlnu, robil som vsetko od A pomaly az po Z, ale neslo to, neslo. Po nejakom case mi boli postavy uplne lahostajne, bolo mi jedno, co hovoria a jak konaju . 5 %(3.10.2017)

  • tomtomtoma
    ****

    Působivý vztah matky a dcery, které byly od sebe dlouho odloučeny. To vše s potřebným a trochu bizarním nadhledem. Rebecca Giner (půvabná Victoria Abril) je trochu zakřiknutá a trochu nešťastná žena, která je poznamenaná dlouhou nepřítomností své slavné matky ve svém životě. Neváhá zabíjet muže, kteří by mohli narušit život její, či její matky. Její pozlátkové štěstí se rozpadá, aby ho překvapivě nalezla ve své tragédii a těhotenství při náhodném sexu. Becky del Paramo (dobrá Marisa Paredes), oblíbená herečka a zpěvačka a matka Rebeccy, se po dlouhých 15 letech vrací do vlasti a do života své dcery. Ve své sobecké touze se stává milenkou muže své dcery. Neboť si vzala zpět to, co jí kdysi patřilo. Propast mezi ní a dcerou mizí na sklonku jejího života, když na smrtelné posteli bere vinu své dcery na sebe. Manuel (Féodor Atkine), manžel Rebeccy a milenec Becky, je donjuan, který potřebuje ve své posteli více žen. Což se mu nakonec stává osudným. Soudce Dominquez (Miquel Bosé), na pohled seriozní muž, vede dvojí život. Podle potřeby a jeho vyšetřování se sám stává částí velkého soukolí. Tak jako transvestitou Létalem, který paroduje Becky ve svých vystoupeních.Nakonec se stává nejdůležitější postavou života Rebeccy. Příjemně a zábavně bizarní.(14.3.2011)

  • Vančura
    ***

    Viděno na ČT2 v děsivém českém dabingu. Jak obecně dabing nesnáším, tenhle film se jím fakt zabil. Pokud bych to viděl v kině v originálním španělském znění, velmi pravděpodobně bych hodnotil o hvězdu víc. Přesto však, vzato kolem a kolem, mám zde pocit, že svůj umělecký vrchol měl Almodóvar teprve před sebou. Tenhle film mi celkově nesedl, strašně mě například iritovala herecká představitelka postavy Rebeccy, a pak všechna ta hudební čísla. U toho "muzikálového" výstupu ve vězení (že by hold Jacksonovu videoklipu "Bad"?) jsem se vyloženě chytal za hlavu a úpěl, jak tohle mohl natočit můj letitý oblíbenec, kterého všude vynáším do nebes. Ve svém výrazu mi tento film přišel afektovaný a protivně scenáristicky vykonstruovaný do nevěrohodně absurdní krajnosti. Naopak se mi nesmírně líbilo výtvarné provedení úvodních titulků a herecký výkon Marisy Paredes - vpravdě mistrovská herečka, jejíž herectví jsem již obdivoval v jejích dalších rolích ve filmech jako "Kůže, kterou nosím", "Mluv s ní", "Princ bez království", "Vše o mé matce", ad. Měl-li bych tento film nějak celkově shrnout, pak u mě osobně spíše zklamání - a hlavně nuda.(16.5.2012)

  • Koryntos
    ****

    Byly zářivé šaty herců nové, nebo snad byly vyprány v Perwollu? Ne, ty musely být nové! Z těch výrazných barev, hlavně ze zářivě červené, mi až přecházel zrak. Po vizuální stránce to byla opravdu pastva pro oči, po obsahové stránce bylo zajímavé sledovat, jak se Almodóvar popere s předlohou dějově připomínající telenovelu, zvládl to opravdu bravurně. Zajímavý film, ale bohužel na 5* mu malinko něco chybělo a k závěru, kdy už jsme znali pravdu, tam chyběl poněkud rychlejší spád.(15.5.2012)

  • baribal
    ****

    Je mi záhadou, kde všichni vidí tu komediálnost, celé je to spíš postavené na hlavu a absurdní. Pedrovou doménou je však propojení těchto nepochopitelných životních příběhů do komplexního příběhu, který téměř každého "sebere". Je pravda, že film je nastajlován do červené barvy, ale nedokážu si vysvětlit proč zrovna tenhle film takhle přikrášlovat. Jeden z filmů, kterým Almodóvar odstartoval svoji dekádu pravděpodobně nejlepších evropských filmů.(7.9.2013)

  • - Růžové šaty Rebeccy (Victoria Abril) jsou ty samé, které nosila La Agrado (Antonia San Juan) ve filmu Vše o mé matce (1999). (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace