poster

Vysoké podpatky

  • Španělsko

    Tacones lejanos

  • Francie

    Talons aiguilles

  • Francie

    Talons aiguilles

  • Slovensko

    Vysoké opätky

  • Velká Británie

    High Heels

Drama / Komedie / Romantický

Španělsko / Francie, 1991, 112 min

  • mortak
    ***

    Almodóvar odkazuje na Bergmanovu Podzimní sonátu, ovšem její genialitě se nepřiblížil. Bergman oprostil příběh od všeho smetí, a ukazuje vztah dominantní sobecká matka - submisivní dcera ve celé své brutální nahotě. Naopak Almodóvar ho plní zbytečným smetím, někdy až trapným (tanec ve vězení), a zakončuje ho slzavým sentimentálním závěrem (obětování se). Přitom je zde mnoho skvělých nápadů, které by unesly celý film. Dcera fixovaná na matku má sex s transvestitou imitujícím její matku - tento motiv se měl rozvíjet, nikoliv ta telenovela s vraždou.(2.4.2013)

  • Enšpígl
    ***

    Musím říct, že převládá spíše zklamání. Pedra považuju za vynikajícho hráče s emocemi a právě tady se ty emoce moc rozmělńovali mezi všechny zůčastněné a flákali to hlavní, vztah matky a dcery. Za trestuhodné pobvažuji například skok kdy milenec matky se proměňuje v manžela dcery, možná tohle by vydalo na celý film, možná. Ke konci film sice nabere obrátky (nemocnice), ale dojmu, že jsem tentokrát nedostal tak velkou pyrenejskou porcí emocí jakou mistr Pedro uměl navařit v jiných filmech už jsem se prostě nezbavil. Záležitosti jako herecký výkony, hudba, kamera jsou na vysoké úrovni, takže času stravenýho u filmu rozhodně nelituju, ale... .(15.5.2012)

  • Anderton
    ***

    Viac zaujímavé, ako dobré, ale pre Almodovarových fanúšikov povinnosť a možno aj taký malý kult. Lenže pokiaľ ste už tých jeho filmov videli viacero, tak Vás Vysoké podpatky asi ničím neprekvapia. Je to trochu nefér, pretože som ich videl až po jeho novších snímkach, ktoré sú logicky už viac repetitívne, ale s tým nič neurobím. Takže je to farebné, ťažko melodramatické, ukecané až až, nepravdepodobné, skáče sa v čase a stále ma to dosť bavilo. Čiže klasický Pedro. Také malé bonusy mimo deja sú už dnes strašidelná dobová ženská móda a Javier Bardem v malej úlohe kameramana v štúdiu správ. Ešte mi nedá nevyjadriť sa k tunajšiemu obsahu, ktorý je spoileroidný až až a asi by sa mal niekto zamyslieť nad tým, čo sa tu má uverejniť.(1.9.2013)

  • Piškotka
    *****

    Vysoké podpatky cením o cosi níže než Vše o mé matce, přesto si zaslouží stejné hodnocení. Drama, v jehož pozadí je zvláštní atmosféra sexu. Vztah mezi matkou a dcerou je značně pokřivený matčinou kariérou a její dlouhodobou nepřítomností v životě dcery. Kamenem úrazu se stává, když si dcera vezme za manžela matčina (bývalého?) milence. Jednalo se o naschvál či o nevědomost? Vzájemné reakce byly zvláštní a až násilná smrt tohoto muže rozvířila dceřino nevědomí. Od plic dala matce najevo svou nenávist halenou do oddané lásky. Nevím, jestli se v matce hnulo svědomí, ale břímě viny ve vraždě zetě přebrala na sebe. Dalším aktérem byl policejní vyšetřovatel, který byl podjatý už na samém počátku vyšetřování. Bylo to překvapivé poznání. Ta scéna v šatně byla sexy a živelná. Z herců opět excelovala Marisa Paredes a po jejím boku v roli dcery Victoria Abril.(15.6.2012)

  • Martin741
    *

    Typicky Almodovarov zensky film, o zenach a pre zeny. Nuda tomuto suverenne vladne, film nema sancu muzskeho ako som ja vtiahnut. Fakt ako, snazil som sa naladit na filmovu vlnu, robil som vsetko od A pomaly az po Z, ale neslo to, neslo. Po nejakom case mi boli postavy uplne lahostajne, bolo mi jedno, co hovoria a jak konaju . 5 %(3.10.2017)

  • - Růžové šaty Rebeccy (Victoria Abril) jsou ty samé, které nosila La Agrado (Antonia San Juan) ve filmu Vše o mé matce (1999). (džanik)