Reklama

Reklama

Hamilton

(divadelní záznam)
  • USA Hamilton
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Hamilton je příběh neobvyklého Otce zakladatele, který je odhodlaný zapsat se do historie svého nového národa, který je stejně hladový a ambiciózní jako on. Od osiřelého bastarda po pravicového muže, od rebela k válečnému hrdinovi, milujícímu manželovi chycenému v prvním sexuálním skandálu v zemi, až k hlavě státní pokladny, která donutila nedůvěřivý svět uvěřit americké ekonomice. To je život Alexandera Hamiltona (Lin-Manuel Miranda). (C0r0ner)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (64)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

“This is not a moment, it's the movement. Where all the hungriest brothers with something to prove went? Foes oppose us, we take an honest stand, we roll like Moses, claimin' our promised land. And? If we win our independence? Is that a guarantee of freedom for our descendants? Or will the blood we shed begin an endless cycle of vengeance and death with no defendants?” ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Tento hip-hop muziáal občas ztrácel energii a já ji ztratil ještě před půlkou. Druhou už jsem si pustil jen jako hudbu z rádia,, protože pár muzikálových písniček je kvalitních. Proč je to proboha tak dlouhé. A jak se mohli herci naučit texty vět střílející na diváky jak dávky ze samopalů? Celkově hip-hop a rap nemám rád a z USA se jak pandemie šíří mezi teen do celého světa. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

U seriálu Veliká, kde v deseti hodinách stráví černoši asi deset minut na obrazovce, se sekce komentářů na CSFD ocitá v šoku a neuvěření z toho, jak moc jí jsou černý cpaní do obličeje a jak z toho nemůžou lidi v noci spát a mají strach vyjít bez doprovodu na ulici. Slušný lidi se naprosto nemůžou soustředit na děj, musí bohužel snížit hodnocení, protože myšlenka, že by v komparzu stál černoch, je pro ně tak pohlcující a neodpustitelná. V seriálu, který je přiznaně historicky absurdní a nesmyslný, je až myšlenka obsazení černocha do vedlejší role, kde řekne dvě věty, ten skutečný prohřešek, který je třeba nějak potrestat. Bohužel se tím ukazuje, že Hamilton jako gesto neztratil nic na důležitosti - bylo by moc hezké, kdyby se dalo říct, že to bylo cool v době premiéry, ale ztratilo to původní hranu, ale není tomu tak, protože "nejsem rasista, ale" je pořád všudypřítomný étos. Nejsem muzikálový člověk - respektive mám rád filmové muzikály za práci se střihem a pohybem, málokdy kvůli hudbě a choreografii, takže mě logicky relativně statický záznam divadelní hry příliš nevstupuje do zájmu. Taky je pár věcí, které by mi na Mirandově uchopení mohly vadit. Zdá se, že nutně potřebuje házet na lidi co nejvíc věcí najednou - všech čísel se účastní tolik lidí, kolik se jich vejde na jeviště, a to včetně obsahově intimních momentů, v důsledku toho chybí nějaké stupňování a gradace - po chvíli to působí poněkud monotónně a i když věřím, že naživo to nebude takový problém (a naopak člověk ocení tu nepřetržitou smršť energie), na monitoru to prostě působí po chvíli neusledovatelně. Nepochybuju o tom, že kdyby šlo o filmovou adaptaci, bylo by to vše řešeno jinak. Plus obsazení sebe sama coby člověka s omezenými pěveckými schopnostmi do hlavní role. A určitě by se dalo mluvit i o naivitě a celkovému tíhnutí ke statutu quo - ale přece jenom jde o mainstream. A nic to nemění na tom, že chápu, proč je Hamilton nejdůležitější muzikál čtvrtstoletí a jako takový je to zajímavý fenomén, který byl prostřednictvím tohohle položen na talíři přede mě a já to oceňuju. ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Moje předchozí setkání s LMM bylo jak z okna kolemjedoucího rychlíku (semtam nějaké to cameo v seriálu nebo filmu). Pak přišla Moana - to bylo celkem ok, ale s výjimkou jedné písně (Where You Are) nic, co bych zařadil do pravidelné poslouchací rotace. Pak ale přišel Hamilton. Říkal jsem si - ten hype musí být přemrštěný, nic nemůže být tak dokonalé. Ó, jak jsem se zmýlil. Audiozáznamu originálu i parodiím jsem se vyhýbal (nebo mě spíše míjely), takže jsem šel k záznamu z Broadwaye od Disney+ s téměř čistou hlavou. Ne úplně, přeci jen mám za sebou kompletní, mnou oblíbené Epic Rap Battles of History, kde se mihly minimálně dvě postavy z Hamiltona - Thomas Jefferson a George Washington. Muzikál samotný nelze výstižně popsat. Často omílané "hip-hop muzikál o politice" mi přijde příliš omezené a zjednodušené - muzikál tohle všechno v sobě sice má, ale vyobrazuje to pohledem lidských příběhů. O to jsou výsledné písně emočně silnější (přitom emocí je tam celé spektrum, od smíchu a radosti, přes hněvu a lhostejnost až po smutek). Rozhodně se nedá říct, že by se jednalo o monotónní hodinu dějepisu (což je také znát na některých odklonech od skutečných událostí, čehož si je vědom i sám muzikál) s občasnou přestávkou na rap. Koneckonců - tohle období v dějinách USA mě nikdy nebavilo. Doteď. Co se týče audiovizuální prezentace, tak (1-2-3-4-5-6-7-8-9) zde je deset věcí, které byste měli vědět: 1) Text se rýmuje všemi směry (včetně bohatého užití vnitřního rýmu), nezní prvoplánově, přesto vždy vše dává smysl. 2) Hudební motivy jsou zde dovedené k dokonalosti - takřka každá melodie je využitá na maximum i v jiných písních, díky čemuž se ihned vryje do paměti. I díky tomu muzikál téměř neobsahuje mluvené slovo a počet písní se zastavil kolem úctyhodného čísla 46 (bez písní v titulcích), přitom technicky by jich tam mělo být tak 5. 3) Lyrické motivy nezaostávají za těmi hudebními. Četl jsem literární "klasiky", které na tom v tomto ohledu byly hůř. 4) Reprises/opakované písně pak pravidelně zcela mění svůj kontext, čímž dostávají nový rozměr. 5) Opakování věcí obecně je pak dohnáno k absurdní dokonalosti při bližším zkoumání choreografie dvojice písní Helpless a Satisfied. 6) Zvukově to není čistý záznam mikrofonů herců, hereček a hudebníků. Je slyšet občasný smích i jásání diváků. Kamerově je to mix záběrů z publika a záběrů z pódia. Za to ale vděčíme faktu, že byla nahrána nejen živá představení, ale i představení čistě pro kamery. 7) Není to záznam obyčejného představení kdesi z Kotěhůlek v hlavní roli s Vojtou Kotkem - je to Broadway, takže tam není nekvalitního hlasu nebo herce/herečky. A je tam i Lin-Manuel Miranda! 8) Stage design hraje svou roli také, zcela mi učarovala točící se podlaha, která je dramaticky využita na jedničku. Ochozy a zvedací schody po stranách jsou standardní záležitost. 9) Muzikál má i meta momenty, zejména v případě Elizy v druhém dějství. Přecijen se muzikál jmenuje Hamilton, což byla i Eliza. 10) Muzikál se nebojí diskutovat i o rasismu a sexismu. Dle slov LMM: "Naše herecké osazenstvo vypadá jako současná Amerika a to byl rozhodně úmysl. Je to způsob, kterým vás můžeme vtáhnout do děje a dovolit vám u dveří odhodit veškeré kulturní předsudky o otcích zakladatelích, které máte. Vyprávíme příběh dávno minulých, mrtvých bílých mužů, ale používáme herce a herečky jiných ras, což dělá příběh bezprostřednějším a přístupnějším současnému publiku." Takovým polovičatým československým ekvivalentem by mohl být třeba Alois Rašín, první ministr financí Československa. Letmý přejezd po stránce na Wikipedii značí, že příběh by to byl zajímavý se stejně náhlým koncem. Alexandru Hamiltonovi (a tím pádem i muzikálu) však hrají do karet fakty, že svou moc a slávu vybudoval coby přistěhovalec "z ničeho" (a.k.a. americký sen v praxi), že se mu to vše povedlo v mladých letech, že byl výřečný a že měl dramatické vztahy se ženami. Co se týče Lina-Manuela Mirandy, tam mě napadá pouze ekvivalent zahraniční, a to Bo Burnham. () (méně) (více)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dá se diskutovat nad tím jestli pouhopouhý divadelní záznam nesnižuje zásadní dojem z představení a nevyplatí se skutečně radši nezajet třeba na Broadway a utratit za ten nejlepší možný zážitek skutečně zhruba 250 dolarů (tedy zhruba 6000 Kč+ cestovné). Jsou ale takové divadelní záznamy, které přece jen dokážou zachytit původní divadelní představení naprosto famózně i když v tom hraje fakt spíše to, že původní divadlo je už tak silný zážitek, že následně funguje i na malé obrazovce. Dokonalým příkladem za všechny je třeba záznam z irského Lord of the Dance, aktuálně se poté s velkou peckou vytasil Disney+. Muzikál Hamilton je totiž naprosto parádní zážitek, který má už teď potenciál zůstat muzikálem roku. Muzikál Hamilton vznikl dle knihy Alexander Hamilton od spisovatele Rona Chernowa a na Broadwayi se hraje už od roku 2015 přičemž dodnes patří mezi nejvíc do nebes vynášené broadwayské představení. Za hudbou, texty a představením hlavní role poté stojí talentovaný Lin-Manuel Miranda a stvořil opravdu jeden z nejpamětihodnějších muzikálů dost možná v celé historii lidstva. I přesto, že muzikál pojednává o historických událostech z 17. a 18. století je v muzikálu často používán hip hop. I přesto, že na první zjištění může takhle kombinace působit jako vražedná je ve finále tahle riskantní varianta ve finále skutečně svěží a především Miranda a spol vrací hip hopu zašlou slávu, protože projev obsazení muzikálu je prostě výborný a tahle skutečně potencionálně riskantní volba je ve finále sázka na nejistotu, která se přece jen vyplatí. V muzikálu je postupně ukazován vývoj USA a jedná se o zajímavé téma, které naštěstí Miranda dokáže bravurně vytěžit. Obsahuje důležité myšlenky, dokáže kombinovat humorné i dojemné momenty a překvapivě dokáže překvapovat i ve velmi známých známých momentech a především je ve finále dost možná i více aktuální než by se mohlo zdát. Hamilton je originální, strhující a naprosto výborný. Jeden z nejlepších muzikálů posledních let a důkaz toho, že i divadelní záznam může mít své specifické kouzlo pokud je divadelní muzikál tak parádní, že vám nevadí, že ho vlastně nevidíte na živo ale pouze ze záznamu. Miranda si oficiálně zajistil pozici jednoho z nejzajímavějších muzikantů současnosti a snad se ještě někdy nějaký jeho muzikál bude moc Hamiltonovi alespoň vyrovnat. Překonat Hamiltona totiž bude něco víc než jen velmi obtížné..... ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Film měl mít premiéru v kinech 21. října 2021, ale kvůli pandemii koronaviru se premiéra přesunula na streamovací službu Disney+, kde film vyšel 3. července 2020. (SONY_)

Související novinky

Netflix ovládl seriálové Emmy 2021

Netflix ovládl seriálové Emmy 2021

20.09.2021

Netflix všude, kam se jen rozhlédneš. Tak zhruba tak nějak to letos vypadalo na předávání slavnostních cen Emmy 2021. Oproti loňskému komornímu přenosu bez živé účasti publika se letošní ročník… (více)

Vymítač ďábla se dočká rebootu

Vymítač ďábla se dočká rebootu

27.07.2021

Po úspěchu s oživením hororové série Halloween se režisér David Gordon Green pokusí provést to samé s další žánrovou klasikou, tentokrát Vymítačem ďábla. Práva k nové trilogii – ano, trilogii –… (více)

Marvel útočí na ceny Emmy

Marvel útočí na ceny Emmy

14.07.2021

Komiksové snímky obecně nepatří mezi ty nejoceňovanější. Důvodů je spousta, tím největším ale nejspíš bude fakt, že na ně je v určitých kruzích stále pohlíženo s určitým despektem. Studio Marvel je… (více)

Netflix ovládl nominace na Zlaté glóby

Netflix ovládl nominace na Zlaté glóby

03.02.2021

Dnes odpoledne byl zveřejněn kompletní seznam nominací pro 78. ročník Zlatých glóbů. A stále výrazněji se ukazuje, že streamovací služby v těchto oceněních upevňují svou pozici. Netflix si letos… (více)

Reklama

Reklama