Reklama

Reklama

Nechte je všechny mluvit

  • USA Let Them All Talk (více)
Trailer

Snímek Nechte je všechny mluvit od režiséra Stevena Soderbergha vypráví příběh slavné spisovatelky (Meryl Streepová), která se vydá na cestu se svými dlouholetými přítelkyněmi (Candice Bergenová a Dianne Wiestová), aby se pobavila a vyléčila staré rány. Připojí se k nim i její synovec (Lucas Hedges), který se o dámy stará a přitom se zamiluje do mladé literární agentky (Gemma Chanová). (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Asi najväčšia Soderberghova devíza je, že dokáže prilákať veľké mená na nezaujímavé a všedné námety. Nechápem ako sa mu to darí, ale doba, kedy robil originálne filmy je preč. Občas sa mu podarí niečo s potenciálom, ale pre mňa tie filmy vyšumia do prázdna príliš rýchlo. Let them all talk je presne takým filmom. Nesympatické postavy v krásnom prostredí výletnej lode, kedy riešia svoje malicherné myšlienky a pocity, ale zároveň si svojim správaním vytvárajú stenu cez ktorú sa, ako divák, nemám možnosť dostať. Postavy sú chladné, nezáživné a tých pár momentov, kedy tam prebleskne náznak emócie, sa väčšinou odohrávajú keď sú postavy ticho. Čo kupodivu nie je až tak často. Dávam slabé tri, lebo sa to aj napriek dĺžke nepozeralo zle. Kameru to malo dobrú, rovnako aj hudbu. A Wiestová značne všetkých herecky prevyšovala. Na konci ale zostáva zase raz otázka. Pre koho ten Soderbergh tie filmy vlastne točí? ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Staršie ženy si hľadajú starších partnerov na úrovni, starší muži si hľadajú mladšie partnerky či milenky. A môžete byť aj Meryl Streep, Candice Bergen a Dianne Wiest, ktorých postavy pred niekoľkými desaťročiami s mužmi isto problémy nemali. Máloktorý film ukazuje túto realitu až tak sarkasticky kruto, ženám sa už asi aj pletú dátumy svadieb a rozvodov. Soderbergh sa ale iba touto témou nezdržuje, dôležité sú aj vzťahy medzi ženami, peniaze a tvorivá kríza. Je to zaujímavé, ale Soderberghov štýl mi v takomto type filmu nesedí (nemyslím art vs. komercia, ale skôr typ snímania alebo štýl rozprávania), mám ale chrobáka v hlave ohľadom nutnosti druhého pozretia. ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

It's just such a shame. Retiring at, what, 70? Why? I mean, It doesn't make any sense to me. /// Nechte je všechny mluvit zní jako dobrá tvůrčí rada, když máte na palubě takovou posádku jako tehdy Queen Mary II na cestě přes Atlantik. Přesto nelze legendě o hercích svobodně pronášejících vlastní repliky úplně věřit, na to je výsledek až příliš precizní. Vražda na Nilu bez Nilu a bez vraždy, nikoliv nutně bez Agathy Christie. Autorský film o smrti autora, plavba na parníku jménem Steven Soderbergh. Zločin nicméně identifikovat lze: Diváci oloupení o případ v běžném slova smyslu musí pohlédnout do tváře hypotéze, že vražda a whodunit jsou zástupný problém a záminka přehlédnout, že otázka pachatele je ten skutečně nejmalichernější problém. Myslíte, že se něco pochopíte, že něco zaslechnete, když je necháte všechny říci, co mají na srdci? Chytíte blesk do lahve alespoň jednou? Zaručenou odpověď najdete v Říši sovy od Blodwyn Plugh. ()

jezurka42 

všechny recenze uživatele

I think that you perhaps betray the people that you love the most because you know that you have the expectation of forgiveness. Konečná komunikace s nekonečným rozsahem a dosahem. Náš život má začátek, střed a konec. A je jen na nás, jak každou z těch částí prožijeme, kolik vzpomínek si z nich odneseme do toho dalšího okamžiku lidského (z)bytí. Soderbergh přivedl film civilní a křehký, lehce komický a tak neuvěřitelně těžký na to, zachytit všechny pravdy světa. Ženské trio Streep – Bergen – Wiest je něco, co každého diváka musí pohladit po jeho srdci. Improvizace jde u nich ruku v ruce s inteligencí, lidskou i filmovou, a my si až posléze, mnohdy až po pár dnech a týdnech, uvědomíme, jak tohle tak často dnešnímu světu pohyblivých obrázků chybí. Važme si tedy všech těch, kteří jsou schopni se nám takto otevřít. A my se do nich ve vteřině zamilujeme stejně jako je začneme nenávidět. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režisér Steven Soderbergh je filmař, který si prošel velmi zajímavou kariéru. Stojí za snímky jako je trilogie Dannyho parťáků, Erin Brockovich, Traffic: Nadvláda gangu (za tento snímek obdržel Oscara za nejlepší režii) nebo Bez kalhot a ve své kariéře přeskakuje mezi mainstreamovou produkcí a nezávislými filmy, kdy se navíc pokouší výrazně experimentovat. Nejenom, že pracoval s interaktivními projekty ale své filmy začal natáčet na iPhone, protože je dle svých slov s obrazovou a zvukovou stránkou, kterou je iPhone schopný pořídit tak spokojený, že už nepotřebuje normální filmovou kamerou a jeho filmy jsou tak nyní skutečně točené na jeho mobil. Osobně jsem s technikou stránkou posledních Soderberghových filmů problém neměl a vyloženě mí chvíli vrtalo hlavou, že jsou ty jeho filmy skutečně točené na telefon, protože bych to jednoduše nepoznal. Po Bez kalhot ovšem došlo na projekty Vedlejší účinky a Liberace! a následně si dal Soderbergh pauzu, kterou ukončil až v roce 2017 snímkem Loganovy parťáci. A osobně jsem od té doby žil v tom, že je ten starý dobrý Soderbergh mrtvý, což ve mně utvrzoval i fakt, že mi ani jeho další filmy nesedli. A proto rád říkám, že je Nechte je všechny mluvit AKA Let Them All Talk filmařsky nejuhlazenější a nejvyspělejší právě od Bez kalhot. Je to ale celé zároveň trochu složitější, protože Let Them All Talk není filmem pro každého a především není filmem pro lidi, který čas strávený sledováním konverzaček, kde se na první pohled vlastně nic neděje berou jako naprostou ztrátou času. Let Them All Talk je nezávislárna, která navíc vznikla velice unikátním způsobem- Film má sice scénář scenáristické debutantky Deborah Eisenbergové, většina replik je čistá improvizace hereckých aktérů. Sodebergh při použití svého iPhonu navíc použil přirozené světlo a nový Soderbergh je tak v mnoha ohledech unikátní. A rozhodně ne nezajímavý. Let Them All Talk není velkolepá filmová událost, ale komorním dramatem o mezilidských vztazích, které funguje především díky svému obsazení. Skvělá Meryl Streep, kterou solidně doplňují Candice Bergen a Dianne Wiest, solidní Lucas Hedges a velmi fajn Gemma Chan. Celé mi to vlastně celou dobu evokovalo nádech, který je cítit z filmů Woodyho Allena. Ovšem nemyslím tím Woodyho Allena z posledních let, který se neustále točí v kruhu, myslím toho tehdy mladého a perspektivního Woodyho Allena, který tehdy skutečně tvořil klenoty jako Annie Hallová nebo Manhattan. Soderbergh pro natáčení pronajal skutečnou loď a loď Queen Mary 2 je tak přitažlivým prostředím, že se jen tak neokouká. I díky tomu, že se to celé odehrává v překrásném prostředí se tak dost fajn doplňuje vizuální stránka s velmi funkčními improvizačními dialogy. Je to do jisté míry velmi zajímavý filmařský experiment, který do jisté míry připomíná divadelní inscenaci..... ale zároveň skutečně působí filmově a je filmový! Nový Soderbergh se ale mohl především skutečně rozpadnout pod rukami bez solidního castingu, který má navíc pod čepici a je ze sebe schopen vymlátit ty slušně fungující dialogy. Někdy je sice poznat, že jde o improvizaci a že by možná leckterý dramaturg křenil zuby, především ale zrovna Meryl Streep improvizuje náramně. Dá se tomu vytknout, že celá dějová kostra probíhá až velmi klidně, chybí tomu nějaké přetočení příběhu o 180 stupňů a ve finále ten film hodně křečovitě přece jen tančí na tenkém ledu při přeskakování mezi komediálními a dramatickými motivy, přičemž samotný závěr vyloženě nefunguje jako ta pravá tečka. Pořád je to ale skutečně nejlepší Soderbergh od roku 2012 Soderbergh si jako režisér, kameraman a střihač ten film pohlídal jak nejvíce mohl a jak ho šlo v podmínkách, které navíc hodně sázeli na taktiku improvizace jen zvládnout. Soderbergh se nadále snaží experimentovat a v tomhle případě stojí výsledek určitě za vidění. Vizuální stránku si pohlídal, Thomas Newman dodal vhodný soundtrack a herci skutečně parádně improvizují a předvádí solidní herecké výkony. Na Soderberghovi se jednoduše musí ocenit, že se skutečně nerozhodl pro důchod a své nadcházející roky ve filmové branži se pokouší okořenit různými experimenty, které ve finále končí různě. Zrovna tenhle film ale patří do těch lepších Soderberghových experimentů a je to nejlepší ´´ Allenovka´´ za posledních 10 let. Neberte to! () (méně) (více)

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Cestující na palubě Queen Mary 2 neměli o natáčení tušení. V místě jednotlivých scén byly umístěny pouze značky, díky kterým si většina cestujících ani nevšimla, že se jedná o natáčení snímku. (Kuzmik)
  • Natáčení probíhalo na skutečné palubě zaoceánské lodi Queen Mary 2 na plavbě přes Atlantik mezi New Yorkem a Southamptonem. (Kuzmik)
  • Scénář popisuje pouze jednotlivé obrazy a pár klíčových scén, které vychází z povídky prozaičky Debory Eisenberg. Veškeré dialogy byly improvizací herců. (Kuzmik)

Reklama

Reklama