Reklama

Reklama

Nechte je všechny mluvit

  • USA Let Them All Talk (více)
Trailer

Snímek Nechte je všechny mluvit od režiséra Stevena Soderbergha vypráví příběh slavné spisovatelky (Meryl Streepová), která se vydá na cestu se svými dlouholetými přítelkyněmi (Candice Bergenová a Dianne Wiestová), aby se pobavila a vyléčila staré rány. Připojí se k nim i její synovec (Lucas Hedges), který se o dámy stará a přitom se zamiluje do mladé literární agentky (Gemma Chanová). (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (72)

classic 

všechny recenze uživatele

„Nechajte ich všetkých hovoriť” , nech sa pekne dosýta vyrozprávajú, čo im vlastne hrdlo ráči, pretože budú mať na to dostatok priestoru, alebo na jeseň roku 2019 sa tiež schyľuje i k transatlantickej plavbe medzi New Yorkom a Southamptonom, a to špecificky na luxusnej osobnej dopravnej lodi Queen Mary II. Totiž, spisovateľka Alice Hughes sa bojí lietania, ako čert kríža, a tak namiesto toho jej vybaví agentka Karen iný druh prepravy, počas ktorej aspoň znovu nadviaže staré kontakty s dvomi kamarátkami, to jest, so Susan, nachádzajúcej sa zrovna v Seattli a s Robertou, ktorá je momentálne v Dallase, kde sa taktiež venuje i predaju dámskych podprseniek, tým pádom babská jazda môže veselo začať, a či ani nie... ? Veď sa predsa nevideli dlhých 30 rokov, v podstate si budú mať určite čo povedať, však ? Garde bude mať na starosti Tyler z Clevelandu, alias spisovateľkin synovec, ktorý sa na "parníku" platonicky zamiluje práve do našej obchodnej zástupkyne, ktorá ale cestuje »inkognito«. A vôbec nemusíte mať žiadne obavy, že popritom znovu narazíme na ľadovec, či ešte predtým nebodaj zažijeme i velikánsku romancu na lodi, a la "Jack a Rose" , to ani zďaleka nehrozí, keďže Tyler sa stáva Kareniným špiónom, aby sa pokúsil zistiť, o čom bude pojednávať jej ďalšia kniha, či sa podobá na už napísaný román Ty navždy / Ty nikdy (teraz pripravovaný sequel ?). Účel cesty loďou je ináč naprosto prostý. Pozvala si ich z toho prozaického dôvodu, aby ju sprevádzali jednak na hrob akejsi inej spisovateľky Blodwyn Pugh v Cardiffe, ale najmä si ísť po Footlingovu cenu, ktorú skrátka odovzdávajú spisovatelia-spisovateľom... PS: „Minimálne 80 % času som s nimi strávil na vode a zvyšných asi 20 % na súši, keď sa ani nedá úplne povedať, že by som počas toho mával akúsi ponorkovú chorobu, že väčšinou tam stále bolo čo robiť, kedy som navštevoval planetárium, alebo sa jednoducho s nimi o čomkoľvek porozprával pri večeri, k tomu sme stretávali "kopec" zaujímavých ľudí, no nebyť spomínanej Karen, jednalo by sa najskôr len o danú povinnosť, no minimálne samotná Mary stopercentne stála za to, a síce záverečná, smutná udalosť, bola vskutku strašne nepríjemná, až depresívna, no i napriek tomu treba pokračovať v živote ďalej, aj keď dôjde k takejto, obzvlášť veľkej strate” . ()

zencitizen 

všechny recenze uživatele

Syžet značně klame tělem. Film působí tak, že každou chvíli musí na lodi, kde se to odehrává, začít "poirotovská" detektivka (spisovatelka-umělkyně, zhrzená celoživotní přítelkyně, spisovatel brakových detektivek, umělecká agentka, která pase po spisovatelčině nové knize, záhadný muž vycházející ze spisovatelčina pokoje...atd.). Ale nestane se nic. Jen se mluví. Traumata, obsese a vzpomínky se zlehka přelévají, ale nesměřují k žádné "klimakterické" konfrontaci. Film je nadto plný jemných, takřka nepostihnutelných detailů (hlavně v "dobrodružstvích" postavy, kterou hraje Lucas Hedges). Co je o to pozoruhodnější, že všechny náznaky i zápletky se nakonec završí tím nejjednodušším i nejlidštějším způsobem. Vlastně to trochu detektivka byla. Ale metafyzická. Pachatelem je zde sám život. Přirozeně, je to celé trochu volnější, svobodné, nic se nehrotí, je to i trochu nuda, ale i ta patří k životu (to dnes děcka neslyší ráda). ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Nechte je všechny mluvit, stejně si nikdy neřeknou to důležité. Film o zamlčených křivdách, věčných nedořečenostech a o tom, že nejpodstatnější a nejhlubší věci se kotí z naprostých banalit. Na pikometry napsané, na pikometry natočené, zahrané a načasované, brilantní v každé čárce a tečce. Plavba oceánem nedokonalých odmlk a přeryvů. Pro mě asi Soderbergh ve své nejsilnější hodince. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Exaltované, poživačné, ublekotané, velkohubé, duté a namyšlené NIC... a kam že se poděla Amerika zahalená do dýmu Marlborek a ozvučená cinkáním ledu v nekonečném sledu drinků? Zapomeňte, teď je třeba prokládat dialogy pomlaskáváním a mlácením příborů, společně s fenoménem všemožných gastro soutěží a armádou kuchaříčků se tak vkrádají myšlenky na další z mnoha pokusů o přeformátování životního stylu podle předlohy... ale možná mluvím z hladu, jelikož jsem si u plků tradičně unylé, přesto kdovíproč přehypované Streepové neuděla komerční přestávku na občerstvení ve zcela neopodstatněné obavě, že přijdu o gró příběhu. ()

jezurka42 

všechny recenze uživatele

I think that you perhaps betray the people that you love the most because you know that you have the expectation of forgiveness. Konečná komunikace s nekonečným rozsahem a dosahem. Náš život má začátek, střed a konec. A je jen na nás, jak každou z těch částí prožijeme, kolik vzpomínek si z nich odneseme do toho dalšího okamžiku lidského (z)bytí. Soderbergh přivedl film civilní a křehký, lehce komický a tak neuvěřitelně těžký na to, zachytit všechny pravdy světa. Ženské trio Streep – Bergen – Wiest je něco, co každého diváka musí pohladit po jeho srdci. Improvizace jde u nich ruku v ruce s inteligencí, lidskou i filmovou, a my si až posléze, mnohdy až po pár dnech a týdnech, uvědomíme, jak tohle tak často dnešnímu světu pohyblivých obrázků chybí. Važme si tedy všech těch, kteří jsou schopni se nám takto otevřít. A my se do nich ve vteřině zamilujeme stejně jako je začneme nenávidět. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (5)

  • Cestující na palubě Queen Mary 2 neměli o natáčení tušení. V místě jednotlivých scén byly umístěny pouze značky, díky kterým si většina cestujících ani nevšimla, že se jedná o natáčení snímku. (Kuzmik)
  • Scénář popisuje pouze jednotlivé obrazy a pár klíčových scén, které vychází z povídky prozaičky Debory Eisenberg. Veškeré dialogy byly improvizací herců. (Kuzmik)
  • Jak je u režiséra Stevena Soderbergha obvyklé, tak si svůj film sám sestříhal (pod pseudonymem Mary Ann Bernard) a také se postavil za kameru (pod pseudonymem Peter Andrews). (Kuzmik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno