Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Guillermo NavarroHrají:
Pam Grier, Samuel L. Jackson, Robert Forster, Bridget Fonda, Michael Keaton, Robert De Niro, Michael Bowen, Chris Tucker, LisaGay Hamilton (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Stárnoucí letuška Jackie Brownová (Pam Grierová) si přivydělává ke svému hubenému platu pašeráctvím peněz z Mexika pro překupníka zbraní jménem Ordell Robbie (Samuel L. Jackson) až do doby, kdy ji zatknou agent AFT a policajt z L.A. přímo na letišti. Pokud jim slíbí spolupráci při dopadení Ordella, má šanci vyhnout se kriminálu. Jackie, která je na svobodě jen díky sympatickému ručiteli soudních kaucí, zosnuje odvážný plán, jak to zahrát na obě strany. Situaci však komplikují Ordellovi komplici Louis Gara a Melanie Ralstonová, kteří mají své vlastní záměry. Jackie, která na oko spolupracuje s policisty i nepohodlným šéfem, se pokusí vypálit rybník oběma a odejít s milionovým balíkem. Kromě Grierové a Jacksona se ve hvězdně obsazené adaptaci románu Elmora Leonarda od režiséra Quentina Tarantina představují také Robert Forster, Michael Keaton, Bridget Fondová a Robert DeNiro. (HBO GO)
(více)Videa (2)
Recenze (803)
Jackie Brown je oproti předešlým Tarantinovou kouskům vyměklá. Je to tím, že ve filmu jsou i postavy ryze kladné, což je u autora novinka. Ale stále platí, že všechny postavy jsou skvěle napsány, vytvarovány spoustou replik a úžasně zahrány. Třeba zarostlý a potetovaný De Niro, je zde prostě geniální a svému drsňáctví zde dodal jiný, přímočařejší a jednodušší odstín.Scéna kdy mu obtloustlá černoška dělá striptýz a on se nervózně pohupuje v křesle, jen svědčí o jeho herecké inteligenci a citu pro postavy, jež ztvárňuje. Ale i ostatní herci jsou špičkoví. Pam Grier, Robert Forster nepříliš známí, avšak výborní herci, jimž jejich "klaďáctví" nelze nebaštit. A pak jsou zde ostatní aspekty pro Tarantina typické: neotřelý režijní rukopis, zajímavý příběh a soundtrack poskládaný z totálních vykopávek. Funguje to, jen to prostě není taková bomba, jak jsme byli zvyklí. ()
Asi bylo chybou shlédnout nejprve Pulp Fiction a Kill Billa, protože i přes snahu neporovnávat neporovnatelné jsem se tomu nedokázal vyhnout. Detektivky nikdy nebyly můj nejoblíbenější žánr, ale v rukou Tarantina by se i nudná reklama na ovesné vločky změnila na zajímavou podívanou. Pravda jeho typický ráz tenhle film trošičku postrádá, ale opět musím pochválit vynikající herecké obsazení. ()
7/10. Tarantino? Neselhávající postavy, přirozené dialogy, epesní hudba a takřka dokonalé vedlejší podzápletky. Zkrátka vše, co člověk na jeho unikátním stylu miluje. Jen to tentokrát není tak dokonale učesané a zápletka sama o sobě postrádá větší inovaci a ono dokonalé zapadnutí do sebe. Díky (opět) nafouknuté stopáži to na několika místech postráda šťávu (prostředek) a vyloženě zbytečně přešlapuje na místě bez viditelného důvodu. Stále lepší jak většina filmové produkce, ale příběh kolem Jackie Brown řadím do slabších Tarantinovek... ()
Z hlediska filmových hodnot, které jsou pro mě důležité, znamená Jackie Brownová skutečný vrchol Tarantinovy tvroby a po ní už následoval nezadržitelný úpadek, po pravdě řečeno, kvalita jeho filmů se řítila dolů jako stíhačka zasažená v letu raketou. Není to film lacině efektní a nejspíš zklame vyznavače divoké akce a násilí doplněné bizarním humorem a šokujícími hláškami. Je to film umírněný, přes žánrový rámec klasické kriminálky je zaměřený především na lidské vztahy, fakticky jde o silný milostný příběh dvou stárnoucích lidí, kteří mají před sebou možná poslední šanci začít znovu a líp. Tarantino buduje pomalu a trpělivě filmovou atmosféru až k napínavému finále. Věnuje pozornost dialogům, kde se sice objevují nezbytné "cool" hlášky, ale v rozumné míře a tam, kde to scénář vyžaduje. Těmhle postavám se dá věřit. Nejzralejší Tarantinův film s řadou zajímavých hereckých kreací a možná i nejodvážnější, protože představuje zradu tradiční fanouškovské obce. Není náhodou, že s tímhle kouskem přišel po svém slavném oskarovém majstrštyku Pulp Fiction, kdy cítil, že i takový přemet jeho publikum ustojí. Celkový dojem: 90 %. ()
Do bodky premyslený scenár, taktná réžia a v neposlednom rade vychytaný herecký ansábel obstarávajúci vychytané dialógy. Umne gradovaný snímok upomínajúci na éru blaxploitation a žiarivú gloriolu Pam Grier. Plný naratívnych kreácií a výživných alúzií ktorými Mr. T nekompromisne neguje dohady o neschopnosti natočiť aj niečo iné, ako len excelentnú žánrovú pastiš pre svojich die-hard fanúšikov, ale naopak potvrdzuje, že keď chce, tak dokáže vybudovať uvedomelý filmový tvar ktorý takmer vôbec nerezignuje na svoj signifikantný rukopis, a pritom stále uspokojuje aj netarantinovskú obec. A práve preto "Jackie Brown" predstavuje ďaľší plnohodnotný zárez vo filmografii - neunaviteľne hravého auteura - Quentina Tarantina a stáva sa dôkazom jeho flexibilnosti, dômyselnosti a samozrejme vyspelosti. ()
Galerie (144)
Photo © 1997 Miramax
Zajímavosti (64)
- I v tomto filmu se objevuje známá Tarantinova scéna s pohledem z kufru auta. Stejné nebo podobné záběry se objevují i v dalších filmech jako Gauneři (1992), Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994), Od soumraku do úsvitu (1996), Kill Bill (2003), Grindhouse: Auto zabiják (2007) a Hanebný pancharti (2009). (Scelleton)
- Quentin Tarantino byl odjakživa velkým fanouškem Pam Grier (Jackie Brown) a má rád její filmy z tzv. blaxploitation éry. Grier se svého času ucházela o roli Jody, manželky dealera Lance (Eric Stoltz) ve filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994). Když tehdy přišla do Quentinovy kanceláře, všimla si několika pověšených plakátů svých filmů. Zeptala se: "To sis sem pověsil, protože jsi věděl, že přijdu?" a on odpověděl: "Ne, málem jsem je sundal, když jsem se dozvěděl, že přijdeš." Tarantino si usmyslel, že pro ni najde vhodnou hlavní roli a když se pak rozhodl zfilmovat "Rum Punch", knihu svého oblíbeného spisovatele Elmorea Leonarda, upravil ústřední postavu tak, aby přesně pasovala na Grier. Z bělošky udělal černošku a po vzoru jednoho z nejlepších hereččiných filmů Foxy Brownová (1974) změnil k její příjmení z Burkeové na Brownovou. (pan Hnědý)
- V závěrečných titulcích Tarantino děkuje "dceři Berta D'Angela". Je to odkaz na jeho tehdejší přítelkyni, herečku Miru Solvino. Její otec Paul Sorvino totiž kdysi hrál titulní postavu v seriálu Bert D'Angelo/Superstar (od r. 1976). (montana_cz)
Reklama