Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímkem Otevřená srdce, který v roce 2002 posbíral řadu skandinávských filmových cen, se nám představí nadějná dánská scenáristka a režisérka Susanne Bierová. Cecilie a Joachim jsou mladí a zamilovaní. Těší se na svatbu a spokojený společný život. Marie a Niels jsou manželé třicátníci, kteří vychovávají tři děti. Náhoda či osud změní životy obou párů. Jednoho dne potká Niels Cecilii. Stane se tak za zvláštních okolností, které příliš nepřejí lásce. Oba jsou jak zasaženi bleskem. Láska může někdy způsobit, že lidé ztratí kontrolu nad vším, čím doposud žili. Cecilie a Niles stojí před nejtěžším rozhodnutím svého života. Mají právo všechno zbořit a mají k tomu i dost odvahy? Film režisérky Susanne Bierové vypráví i o tom, co se stane, když do obyčejných všedních dní zasáhne tragická událost. Nic už není jako dřív, vše je podrobeno neúprosnému zkoumání smyslu a pravdivosti. Komorní příběh byl natočen ve stylu dánského manifestu Dogma, kterým mladí dánští tvůrci popírají některé postupy a manýry běžné filmové velkoprodukce a naopak zdůrazňují vnitřní pravdivost a neokázalost. Celkově jde o 28. snímek ve stylu Dogma. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (148)

rodo 

všechny recenze uživatele

Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na styl vyprávění, ale pak jsem si film hodně užil. Nestandardní, až dokumentární zpracování dělá ze snímku nevšední zážitek a nepřítomnost hudby nechává naplno vyznít všechny emoce, které vyplouvají neprvoplánově na povrch. K dokonalosti mi ještě něco chybělo, ale i tak se jedná o poctivou filmařinu. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Tenhle dost krutý film o tom, co se může stát, když se lidé dostanou do krajní životní situace, je doslova napěchovaný emocemi. Z čistě filmařského hlediska jde jistě o dokonalý film.Přesto se po jeho shlédnutí cítím trošku zmaten. Především jsem nepobral pár docela zásadních reakcí některých protagonistů tohoto snímku. Jakoby jeho autorka schválně nechala některé posuny v ději odehrát mimo filmové plátno. Člověk se tak například úplně nedozví, proč se Joachim rozhodne povolat Cecilii zpět k sobě a ne zcela pak chápe i důvody jejich konečného rozchodu. Stejně není moc srozumitelná ta opilecká scéna Nielse v Cecíliině bytě. Celkově bych řekl, že ta poslední čtvrtina filmu je slabší. Jako by dánská režisérka cílila na silné scény spojené s odhalením Nielsovi nevěry a jeho rozhodnutím odejít od rodiny a pak ji trošku došel dech. Samotný závěr filmu, v němž Niels hovoří s Cecilií mi přišel takový nemastný, neslaný. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Opat slusna reziserka Susanne Bier /Spalene Vzpominky, Den Eneste Ene/, tentokrat je film o tom, ako sa zmenia bezne zabehane dni, ked do nich vstupi tragicka udalost. Film stoji hlavne na hereckych vykonoch, tie su na urovni od Mykkelsena a Sonje Rychter, ale snazili sa aj ostatni herci. Rozhovory su normalne, nic extra, mozno akurat v strede sklznu do vatovo przadnych plkov, ale to je vec tolerancie. celkovo spolu s Spalenymi vzpominkami asi najlepsi film od Susanne Bier : 85 % ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Neviem o čom je dánsky manifest Dogma, ale s určitosťou viem, že som práve dopozeral vynikajúci film. Kedysi sme vraveli: "To je ako vo filme", keď sme chceli vyjadriť, že je niečo neskutočné, nereálne. Ak by sa nakrúcali iba takéto filmy, nikto by také prirovnanie nevymyslel. Pravdivosť, uveriteľnosť, nevyumelkovanosť, to pokladám za najväčšie devízy tohto filmu, ktorý chvíľami sledujete, ako dokument. Herci boli bezchybní, dialógy sa nezrodili v pracovni, ale boli odpočuté. Hudba mi výnimočne vôbec nechýbala. Btw. všimol si niekto podobu Madsa Mikkelsena (v tomto filme) s Pavlom Liškom? ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Sťaby o život herci po celý čas hrajú, dôvod silný však oni k tomu majú. Predvídateľnosť deja je však priehľadne až čistá, na osamelú snúbenicu sa kto iný, než tato od rodiny, chystá. Príval cudzích vášní a milenkino finančné krytie, vo zvyšku rodiny zúfalé vyvolajú vytie. Na šaty dcére lekár neverný korunu neposkytol ani, no postele a pohovky nakupuje bezostyšne mladučkej to pani. Po prvotnom vyvŕšení horúcich vášní novučkého páru, do stajne vychladnutia začne odpratávať slečna mileneckú káru. Nakrútené celé v dogma štýle, prináša film do hĺbok precítené vzťahové chvíle. S redukciou barličiek ilúzie filmovej, si tak divák môže pripadať ako v realite (sťažka napísať sa dá, že:) bohovej. Pričasto v realite, i vo filmoch iných tvorcov, príbehy obdobné sa pečú ako denný chleba. Vyvstáva tak otázka: koľko ešte ako cez kopírák filmov nám ešte o nevere treba? ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Filmovalo sa v dánskej metropole Kodaň. Adresa, kde býva hlavná predstaviteľka, a to Fiskedamsgade 16, je reálnou adresou, kde sa aj skutočne natáčalo. (MikaelSVK)
  • Scéna, kdy Marie (Paprika Steen) dá facku Nielsovi (Mads Mikkelsen), nebyla ve scénáři. (zuza99)
  • Film natočený podle zásad Dogma 95. (mahler)

Související novinky

Zach Braff v zajetí lékařů

Zach Braff v zajetí lékařů

07.03.2006

Režisér oblíbeného filmu a velice výrazného debutu Procitnutí v Garden State, Zach Braff, se pustí do natáčení filmu se silným příběhem OPEN HEARTS, remakeu dramatického dánského filmu natočeného v… (více)

Reklama

Reklama