poster

...a tutte le auto della polizia

  • anglický

    Calling All Police Cars

  • anglický

    Maniac Responsible, The

  • anglický

    Without Trace

Krimi / Horor / Thriller

Itálie, 1975, 90 min

Komentáře uživatelů k filmu (3)

  • giallo
    **

    Už v roce 1975, tedy v období po největším boomu gialla (71 až 74), tvůrci hledali jakým způsobem v tomto žánru dále pokračovat. Přeci jenom oblíbené giallo náměty byly už v té době zpracovány několikrát a tak Mario Caiano jako i Sergio Martino přichází s mixem gialla a poliziotteschi. Jde tedy o údernou (předvším v Martinově podání) detektivku s klasickými prvky gialla. V Calling All Police Cars jde o vyšetřování zmizelé, potažmo v pozdější fázi filmu zavražděné mladé dívky. Tu zabije neznámý vrah velice hrubým způsobem (ohledání této mrtvé dívky považuji za nejlepší část filmu) a policejní tým se snaží ono monstrum vypátrat. Ve filmu jsou poměrně detailně a i celkem věrohodně vyobrazeny detektivní postupy, které nebývají v giallo žánru až tak běžné. Především díky tomu, plyne první polovina filmu velice pomalu a vrah zatím pouze vyčkává na další oběti.....Jak již zmiňuje Kangax, Caino se silně inspiruje Dallamovou triologií, kterou tento režisér/scénárista dovedl skoro k dokonalosti. Především Solange v tomto ohledu patří ke špičce žánru a porovná-li se tento snímek s jakýmkoliv z již zmiňované triologie, nemůže se jim vůbec rovnat. Největší vinu na tom dle mého názoru nese nulová atmosféra, odfláknutá pointa a stále se opakující podprůměrná hudba. No nezbývá než konstatovat , že Caino není žádný Dallamo a už vůbec ne Martino. Velice dlouho jsem váhal, kolik udělit tomuto fláku hvězdiček, ale protože jsem mnohem povedenějším dal tři hvězdičky, zde musím jít dolu.(30.3.2011)

  • Kangax
    ***

    Ľahko nadpriemerné giallo, svojim námetom silne pripomínajúce " Schoolkiller trilógiu" od Dallamana sa rovnako ako u spomínanej trilógie točí okolo mladučkých dievčat a sexuálnych radovánok pracháčov s nimi. V celom filme je len zopár vrážd, navyše tú najdôležitejšiu, ktorou to všetko začalo, uvidíme až v samom závere ako retrospektívu. Film nad priemer vyzdvihujú kvalitné výkony hercov a atmosféra okolo vrážd, škoda, že sa tak deje až v druhej polovici filmu. Najviac sa toto giallo podobá filmu http://www.csfd.cz/film/89310-enigma-rosso/, námetom, aj celkovým spracovaním, ale Enigma Rosso je temnejšie a celkovo určite vydarenejšie. Žiadnych výraznejších prekvapení som sa nedočkal, a akčnejší zaujímavý záver to už moc nemohol zachrániť.(7.1.2011)

  • pepua
    **

    První dvě třetiny filmu jsou tempem dost pomalé, první vraždu ani neuvidíme a její oběť je nalezena až po půlhodině filmu. Šedesát minut tak probíhá nejprve pátrání po nezvěstné dívce a pak hledání jejího vraha. Až poslední třetina se nese v duchu klasického gialla: břitva a detailní záběr pronikání břitvou do těla, nahé slečny (jsou i dříve, ale výjimečně), mrtvé nahé zkrvavené slečny, vražda v koupelně… celkově je zde více akce, ale působilo to na mne přílišnou snahou vyhrotit závěr filmu. Vyšetřování policie je natočeno věrohodně a i postavy detektivů (z nichž je jedna žena) nejsou žádná paka, jak jsem to u italských detektivek už mnohokrát viděl. Jenže protože film nebyl prakticky vůbec napínavý a spíš jsem se nudil, nemůžu hodnotit příliš vysoko.(17.2.2009)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace