Reklama

Reklama

Film roku

  • Španělsko Competencia oficial (více)
Trailer 1

Penélope Cruz se představí jako slavná a excentrická režisérka, která dostala za úkol natočit ten zaručeně nejlepší film všech dob. Má neomezený rozpočet a velké umělecké ambice, ovšem jejím největším úkolem bude zkrotit své herce v hlavních rolích. Antonio Banderas hraje roli slavné sebestředné filmové hvězdy, zatímco Oscar Martínez ztvární přehnaně uměleckého charakterního herce. Oba jsou už legendami, ale každý je úplně jiný a rozhodně to nejsou kamarádi. Všichni tři spolu vytváří filmovou sestavu snů s velkým talentem a s ještě větším egem. Kdo z nich ale vydrží až do poslední klapky a do premiéry? Pokud si někdo myslel, že filmaři a filmové hvězdy jsou nesnesitelné primadony, komedie Film roku jim dá za pravdu. Penélope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez si v ní dělají legraci sami ze sebe, ze svých kolegů i celého filmového světa. (Bontonfilm)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (129)

M__ 

všechny recenze uživatele

„Člověk vidí to, čemu rozumí, to čemu nerozumí, to se mu nelíbí.“ // Celé putování filmovou branží a vlastně i životem samotným v jednom filmu, ve Filmu roku, doslova. Koukat na film s vědomím, že není dobrý, ale zároveň ho milovat, nebo nenávidět film u kterého víte jistě, že je naprosto skvělý.... Hrát si na chytráka a vést dlouhý monolog o věcech, který vlastně nedávají smyl, a zároveň vychvalovat do nebes něco, čemu vůbec nerozumíme, jen abychom nevypadali hloupě. A co víc si vlastně od filmu přát?! Upřímný. Vtipný. Tragický. Naivní. Podlý. To všechno zároveň a mnohem víc. Řekni mi 20krát „Dobrý večer“, ale jen jednou to bude správně. 80 % ()

Nach 

všechny recenze uživatele

2700 ohodnocení 1800 komentář | Film, který se mi fakt líbil, ale kterému nemohu dát více než tři hvězdy. Proč? Inu nejprve začněme pozitivním: Film roku je snímkem, který si skvěle utahuje z umění jako takového. Dokonce bych řekl, že nejen z umění hereckého či filmového, ale prostě ze všeho, co je dnes za umění považováno. Krásným příkladem budiž scéna poslechu artové hudby. Zároveň má přímo excelentně vybranou ústřední trojici. Všichni hrají bravurně spolu i osamoceně. Co mi ale na filmu vadí, jsou dvě zásadní věci. Každá za jednu hvězdu. První věc je, že po skončení nemám potřebu se na film znovu podívat. Prostě jedno zhlédnutí stačilo a již ho nemusím znovu vyhledávat. Což u skutečně kvalitních filmových kousků nemám. A proto nemůže mít pět hvězd. A proč nemůžu nechat ani tu čtvrtou hvězdu? Druhým negativem pro mě jeho rozvleklost. Což i souvisí s tím, že jej nechci vidět znovu. Ač jsou charaktery skvěle napsané, navíc film i tne do živého v rámci bizarností, které se v kulturní sféře ději (věřte mi, že je to tak, sám v této sféře pracuji), je tu i dost scén, které jsou jakoby výplní mezi těmito scénami a tato výplň tu a tam je lepší, ale je i horší. A proto snižuji hodnocení o další jednu hvězdu. Kdyby se z filmu vystřihlo tak dvacet minut, klidně bych čtvrtou hvězdu přidal. Přesto celek opravdu doporučuji ke zhlédnutí a i mě se přes zmíněné skutečnosti, velice líbil. 70% ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Tenhle film docela klame tělem. Jde vlastně o artovou variaci na artové filmy a hlavně přístup k tvorbě v podání "do sebe zahleděných intelektuálů, co tvoří filmy jako své životní dílo" (berte to s rezervou). Přesto je to některých momentech opravdu zábavné! Zvrhle zábavné trochu jako Trojúhelník smutku, ale o jiné cílové skupině. Líbí se mi, jak tvůrci vlastně i využívají svého příběhu pro záměrné vytváření paradoxních situací a chtějí nechat vyniknout právě umělce/herce ve filmu. Co tím myslím? Vždyť hlavní mužské role jsou přesně naopak, než bych to já jako divák obsadil. Zcela záměrně tak dochází k tomu, že Antonio Banderas (ve filmu bohém milující auta, ženy, s vysokým mínění o svém herectví, který denně leští svoje ... ceny) hraje toho introvertního bratra, kterého si žádná žena ani nevšimne. Je to až meta přístup. Hlavní trojice je však skvělá (a Penelope navíc krásná), architektura podtrhuje strohost a uměleckost filmu. Bavil jsem se, jen bych to vlastně nepotřeboval vidět znovu a trochu to samo sebe vystavuje na odiv, ale zapomíná na tu skutečnou hloubku. Bude to asi tou epizodičností, kterou na mě film působí. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jízlivě satirická komedie o natáčení filmu pro tři herce. Penélope Cruzová, Antonio Banderas a Oscar Martínez si svoje role viditelně vychutnávají, takže není problém se bavit s nimi. Ale ke konci se ukazuje, že film se třemi postavami, které se nijak nevyvíjejí, by prostě neměl trvat skoro dvě hodiny. (70%) ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Původní čtyři hvězdy jsem nakonec stáhnul na tři. Satira na filmový průmysl je to hodně solidní, ale bohužel ne po celou délku filmu. Což je její asi největší kámen úrazu. V prvních minutách totiž poznáváte hlavní postavy. Excentrickou režisérku Penélope a herce Antonia a Oscara, který je každý naprosto jiný, ale oba si budou hrát v novém filmu roku bratry. Už od začátku je patrné, že tady to jen tak nedotočí, protože od prvních minut není o absurdní situace nouze. Chvíli jsem nevěřil vlastním očím, pak jsem si na ten druh humoru zvyknul a začal se královsky bavit. Jenže po asi hodině nápady opadly a závěr už jsem spíš čekal. Škoda, satira dobrá, ale chyběla jí troška energie navíc. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Mezi Felixovými (Antonio Banderas) cenami, které Lola (Penélope Cruz) zničí, je také Volpiho pohár pro nejlepšího herce. Ironií je, že Penélope Cruz vyhrála Volpiho pohár pro nejlepší herečku ve filmu Paralelní matky (2021), přičemž oba filmy soutěžily na stejném filmovém festivalu v Benátkách v oficiální soutěži. (peeteno78)

Související novinky

11. ročník Cine Argentino právě startuje

11. ročník Cine Argentino právě startuje

14.10.2022

Velvyslanectví Argentinské republiky ve spolupráci s pražským kinem Lucerna organizuje letos již 11. ročník Festivalu argentinského filmu Cine Argentino. Uskuteční se ve dnech 14. - 18. října v… (více)

Reklama

Reklama