Kamera:
Arnau Valls ColomerHrají:
Penélope Cruz, Antonio Banderas, Melina Matthews, Oscar Martínez, Irene Escolar, Carlos Hipólito, Pilar Castro, Manolo Solo, (více)Obsahy(3)
Penélope Cruz se představí jako slavná a excentrická režisérka, která dostala za úkol natočit ten zaručeně nejlepší film všech dob. Má neomezený rozpočet a velké umělecké ambice, ovšem jejím největším úkolem bude zkrotit své herce v hlavních rolích. Antonio Banderas hraje roli slavné sebestředné filmové hvězdy, zatímco Oscar Martínez ztvární přehnaně uměleckého charakterního herce. Oba jsou už legendami, ale každý je úplně jiný a rozhodně to nejsou kamarádi. Všichni tři spolu vytváří filmovou sestavu snů s velkým talentem a s ještě větším egem. Kdo z nich ale vydrží až do poslední klapky a do premiéry? Pokud si někdo myslel, že filmaři a filmové hvězdy jsou nesnesitelné primadony, komedie Film roku jim dá za pravdu. Penélope Cruz, Antonio Banderas i Oscar Martínez si v ní dělají legraci sami ze sebe, ze svých kolegů i celého filmového světa. (Bontonfilm)
(více)Recenze (46)
Jízlivě satirická komedie o natáčení filmu pro tři herce. Penélope Cruzová, Antonio Banderas a Oscar Martínez si svoje role viditelně vychutnávají, takže není problém se bavit s nimi. Ale ke konci se ukazuje, že film se třemi postavami, které se nijak nevyvíjejí, by prostě neměl trvat skoro dvě hodiny. (70%) ()
Poměrně dost zvláštní, ale Penélope je kočička, takže v pořádku. ()
Stejně jako u předchozího filmu dvojice Cohn/Duprat El ciudadano ilustre jsou nejvtipnější momenty ukryté v různých výstižných detailech a je velmi pravděpodobné, že se každý bude smát někde jinde. Jasně, scéna, ve které si "nonkonformní herecký intelektuál", který opovrhuje oceněními, předvádí před zrcadlem, jak veřejně odmítá cenu za nejlepšího herce, je k posrání vtipná v samotném svém konceptu, ale vidět ji v takto statickém a akademicky soustředěném filmu působí najednou dost papírově. Za mě však například jakákoli pasáž s Irene Escolar, která zde naprosto přesně vystihuje vysnaženou dceru milionáře, co se snaží být herečkou, je čistý zlato a pořád jsem si během ní vybavoval tiskovky ke Spring Breakers s nudící se manželkou režiséra Rachel Korine, které se nikdy nikdo na nic nezeptal, zatímco se snažila tvářit soustředěně a oduševněle. Ta statičnost a důsledné kompozice tomu filmu ale dávají místy jistou iritující sebedůležitost, ve které to nejvíce sedne právě postavě Oscara Martíneze, protože film vypráví právě jejím jazykem. A zároveň se jí snaží nejvíce vysmívat. Já myslím, že to ale nedělá záměrně. ()
Tam kde chceli byť tvorcovia vtipní, tak tam im to aj dosť vychádzalo. Vydarená streľba do vlastných radov. Jeden je mediálna herecká hviezda so všetkými klišé, ktoré k nej patria. Druhý je seriózny herec, ktorý herectvo vníma strašne filozoficky a opovrhuje vlastne aj divákom samotným. A tretia do partičky je režisérka, ktorá sa považuje za umelkyňu a za človeka, ktorý žije mimo všetkých mysliteľných škatuliek. Bohužiaľ to nie je čistokrvná komédia. Sú to pokusy o moralizovanie, kritiku hereckej brandže a spoločnosti ako takej. Mohla to byť komédia roku? Potenciál tam rozhodne bol. Takto len zaujímavé, výborne zahrané a miestami vtipné. ()
Naprostá paráda, filmový luxus, snímek přesně pro mě.. Penélope Cruzová, Oscar Martínez a Antonio Banderas to rozehráli fantasticky, hodně jsem se nasmála a přitom mě dost mrazilo v zádech, ovšem krásně vyváženě.. Příběh velice zajímavé režisérky se svéráznými metodami a dvou nadaných herců mě vcucnul a nepustil, pochválit zaslouží i atmosféra snímku, jedním slovem dokonalá.. Dlouze by se dalo diskutovat o tom, co vše nám tvůrci chtěli sdělit.. U mě se to povedlo na plnou palbu bez váhání.. ()
Velmi dobrý film, doporučuji. Pobavila jsem se, ale celkově to bylo docela vážné a k zamyšlení. Potřebuji jej vidět určitě ještě jednou, nutí mě přemýšlet. Režisérka měla svérázné metody. 😆🙈😅Za mě top scéna - zkouška důvěry/test ega. "Mám dost toho dekadentního cirkusu povrchnost, děvky a korupce." ()
Je pekné, že si známi herci vedia vystreliť aj zo samých seba, poukazujú na to, aké primadony sa nachádzajú vo filmovom svete. A asi aj vo väčšine, nebude to jav ojedinelý. Film samotný však nie je veľmi vtipný a utápa sa v dialógoch. Paradoxne najviac zaujímavé na ňom bolo, Lola dramaticky rozpráva o zápletke knihy. To fakt malo niečo do seba. Zvyšok už nie je taká zábava. Objaví sa aj povinná deviantná scéna myslene vtipne, ale vtipná nebola. Objavil sa aj kríž na modeli lietadla, snáď len preto, aby sa povinne koplo na správne miesta. A objavilo sa aj fúkanie do rúry od vysávača a podobné bizarné prvky. Ale film roka sa neobjavil určite. ()
Od svérázné komedie až po konečné znepokojivé psycho. Ale celou dobu skvělá jízda. Ale byl to vlastně doopravdy konec? Kdy vlastně film skutečně konci? A kolikrát je potřeba zopakovat: ,,Dobrý den?´´:-)? V kině mě možná pohltila hlavně taková ta alternativní neotřelá atmosféra okolo, kterou tady vytvořily i zajímavé záběry v různých hodně zajímavých izolovaných prostředích, excelující hlavní herecké trio, originální dialogy a celková nálada. Hrátek se zvukem si asi všimne každý. Některé nevyřečené motivy a myšlenky ve mě ale třeba doznívají ještě teď po zhlédnutí. Tohle je prostě velký souboj eg a ukázka toho, kam až může dojít dráždění a snaha o co největší úměleckou exhibici. Ale zároveň jsem se i zasmál a i ty přímo vyřčené myšlenky stojí za to. Projev Penelopy Cruiz na tiskové konferenci jsem si chtěl hned přetočit, dát znovu a ideálně zapamatovat. Vyznění je jinak nekompromisní, trpké a asi vážně svým způsobem i znepokojivé. Ale já teda můžu říct, že mi tahle podivnůstka sedla, protože to bylo vážně dobré, nikoliv samoúčelné. Po balzámu na duši Amélii byla po týdnu moje návštěva kina úplně jiného a pro mě neprobádaného, ale i tak se z toho vyklubal druhý velký kino zážitek po sobě. ()
U Filmu roku jsem se náramně bavil. I jsem si vzpomněl na Tenkrát v Hollywoodu. Proč? DiCaprio a Pitt tam předváděli herecký koncert a ještě se u toho skvěle bavili. Byl to velký zážitek a dvojka Antonio Banderas a Oscar Martínez mi to svým výkonem připomněli. Byli fakt výborní a Antonio nám zraje. Přijde mi herecky pořád lepší. A samozřejmě rovnoceným partnerem jim tady byla Penélope Cruz. Užil jsem si to moc. 9/10 ()
Španělské komediální drama se satiricky vysmívá filmovému průmyslu a dovádí do extrému střet komerční herecké hvězdy (skvělý Banderas) s charakterním přemýšlivým umělcem (neméně skvělý Martínez). Oba herce ve svém právě natáčeném díle usměrňuje režisérka, která se svými specifickými metodami snaží "vymáčknout" ze svých herců jen to nejlepší. Tempo snímku je trochu pomalejší a film stojí a padá na skvělé chemii mezi ústřední hereckou trojicí, bez ní by tak zábavný určitě nebyl. Každopádně zajímavá podívaná, kterou můžu doporučit. ()
milionář a majitel farmaceutické firmy se rozhodne vytvořit něco co ho přežije a volba padne na natočení filmu. Zakoupí tedy práva na oceňovanou knihu a chce aby se na jejím zfilmování podíleli ti nejlepší. Přichází tedy ambiciozní režisérka Lola a cenění herci Ivan a Felix. Problémem je, že každý vnímá herectví, natáčení filmu a umění obecně úplně jinak. Lola je hodně uvědomělá a tak trochu pozérka, která u natáčení svých filmů trpí a vyžaduje to i po ostatních. Ivan je charakterní divadelní herec, který musí doslova splynout s postavou a vnímat její historii a motivace a Felix je mezinárodní hvězda, které stačí přečíst scénář a pak se nechat obletovat. Tyhle tři osobnosti zákonitě musí při svojí spolupráci narazit a je jen otázkou kdy a jak často. Ačkoliv sem místo avizované komedie dostal spíš rýpavou satirickou konverzačku, která se většinu času odehrává v interiérech a většinu času je na plátně pouze ústřední trojice, spokojenost převládá. Aby byl dojem ještě lepší pak by nebylo úplně od věci lehčí krácení, protože skoro dvě hodiny jsou na konverzačku tři herců, která se navíc nijak zásadně neposouvá poměrně dost. Někdy kolem poloviny tak díky tomu Filmu roku dojde šťáva a divák začne sledovat hodinky. Naštěstí přijde finální zvrat, který chřadnoucí dojem napraví a udrží tak tohle osobité dílko na těsných čtyřech...70% ()
"KDYŽ NÁM FILM PŘIJDE DOBRÝ, JE VÁŽNĚ DOBRÝ?" Čekal jsem asi trošku něco jiného, bylo to zbytečně suché a statické, kamera se skoro nepohne, naštěstí téma jako takové je vyloženě výživné a brát film jako zamyšlení na téma vkusu a jeho samozvaných garantů není úplně scestné. U některých situací jsem se skutečně pobavil, sázka o 100 EUR, domácí poslech záznamu avantgardního představení, přehlídka filmových cen... dokazuje to něco o mém vkusu? Nebo jeho nedostatku? 65% ()
V nejlepší tradici podivných kousků co občas vyjdou za Španělska (zde mix s Argentinou) a potěší na duši i na mozku. Ústřední trojúhelník šlape naprosto dokonale, z plátna vyloženě sálá jak si ten film všichni užívají (a Penélope sálá už tak nějak z principu ;) ), dialogy jedou jak po másle, naprosto skvěle dotažený minimalistický vizuál, často se spoustou negativního prostoru, a občas zajímavé hrátky se zvukem. A celou dobu má člověk takový ten možná trochu přiblblý blažený úsměv na tváři, protože si to skvěle užívá. P.S. není to ani drama, ani komedie, je to prostě svoje ()
Vraj film roku, aspoň podľa názvu. Známi herci zo Španielska to neuhrali. Ako komedia fajn ale prehnane vysoke percentá. Za mňa slušný priemer ktorý sem tam zabavil. Záver trochu vtipný ale aj tak. V kinosále by som bol po premietaní asi sklamaný. 3* ()
V moderním minimalistickém interiéru, bez hudby, za to s velmi dobrým zvukem se odehrává... no, čtení scénáře. Všudypřítomný chlad je v kontrastu s jiskřením mezi trojicí a napětím mezi dvojicí herců, které režisérka svými metodami ještě zintenzivňuje. Potřeba by k tomu vlastně nebyl ani šutr nad hlavou, který je použit v jedné z nejlepších komediálních scén, bohatě stačí získané ceny. Je to trefné, dialogově bezchybné, od všech třech famózně zahrané a má to gradaci k finále, které vlastně nakonec sedí velmi dobře. 75% ()
Když je film o umění sám uměním. Neskutečně jsem se bavil a nejvetší zásluhu na tom má Antonio, který válí na 150% a číší z něho to, jak si to užívá. Vše je perfektní. Vyvážené. Trefné. Nic podobného jsem ještě neviděl a člověk tu jedinečnost docení až při zpětném pohledu, když se film rozleží. Zajdu ještě jednou a to opravdu nedělám často. Typicky španělská krása. ()
No nevím, asi jsem tupý, komercionalizovaný filmový fanoušek, ale pro mě to žádný zázrak nebyl. Jedná se o víceméně konverzační cvičení s někdy absurdními dialogy a chováním. ()
Po dlhom čase zábava na úrovni. A pritom bez podsúvania "kvázi" humorných vstupov. Aj keď je to v podstate konverzačka (čím vonkoncom nechcem spochybňovať herecké umenie hlavných postáv, skôr naopak), ale s dialógmi, vypilovanými do detailov. Nechýbajú momenty prekvapenia, ani úvahy hodné zamyslenia. Super. ()
Film o natáčaní filmu, kde si Penelope Cruz vyberie 2 hercov, film je zameraný hlavne na veľa rozprávaní okrem obsadenia nieje film ničím zvlášť zaujímavý 3* ()
Penélope kočka .Jinak film dosti bída .50% ()